De externe server heeft een fout geretourneerd: (403) niet toegestaan

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Ferdinand192
Answers: 0
Usenet: Eweka
Internet: Odido
De externe server heeft een fout geretourneerd: (403) niet toegestaan

Bericht door Ferdinand192 »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: De nieuwste en wat ouderen om te testen
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: Odido
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Comodo Internet Security
Met welk programma download je?: Spotnet Classic
Wanneer begon je probleem?: Deze week
Geef een beschrijving van je probleem: Ik spot onder de naam 'Rampetamper' met de Tag 'dQOlw'. Ik maak zelf DVD's van alles wat ik zelf ondertitel. Was voor mezelf, maar ach, waarom niet met anderen delen. In elk geval, 2 weken geleden spotte ik "The Disaster Cycle". Dat ging vlekkeloos. Wat langer geleden ook Constantine. Nu wilde ik weer wat anders spotten. Ik heb het met ngPost v4.16 eerst gepost op nieuwsgroepen. Toen via SabNZB eerst de nzb getest om te zien of alles goed binnen kwam en vervolgens wil ik het spotten in Spotnet maar krijg ik de melding: De externe server heeft een fout geretourneerd: (403) niet toegestaan.
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

Ik heb elke mogelijke combinatie geprobeerd. Dit is hoe hij nu is, maar de Port is bij alle 3 ook alle 3 de versies geweest. 2 met SSL en 119 zonder. Uploads staat nu post.eweka.nl maar daar heb ik ook upload.eweka.nl geprobeerd.

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.eweka.nl" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.eweka.nl" Port="443" SSL="1" Connections="28" />
  <Server Type="Uploads" Server="post.eweka.nl" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

mesa57
Moderator Team Lid

Re: De externe server heeft een fout geretourneerd: (403) niet toegestaan

Bericht door mesa57 »

Probeer eens in plaats van sabnzbd te gebruiken te kiezen voor de optie nzb opslaan.
Als de fout dan weg is, ligt het aan sabnzbd.

Topicstarter
Ferdinand192

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. De nzb die ik heb aangemaakt in ngPost v4.16 werkt gewoon. Ik kan die downloaden via SabNZB en via Spotnet Classic (meerdere versies getest). Ik heb het op beiden getest. Maar ik wil hem toevoegen als een spot in Spotnet. En daar krijg ik steeds de melding. Ik heb er een screenshot van toegevoegd. Ik kan wel reageren op andere spots. Bedankjes sturen e.d.

Afbeelding

Topicstarter
Ferdinand192

Ik heb de firewall uitgeschaked. Zowel van Microsoft als van Comodo. Ook heb ik nzb oplsaan aangevinkt. Spotnet opnieuw opgestart. En daarna geprobeerd opnieuw te spotten. Maar ik krijg dezelfde melding in beeld. Ik heb ook de uitgaande server reeds veranderd in post.eweka.nl en upload.eweka.nl. News.ekewa.nl gaat zowieso niet werken. Alledrie de poortopties geprobeerd. Maar die melding blijft hardnekkig.

mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

Tja, het moet aan
- Een instelling
- Eweka (blok op free.pt ?)
- Of een vpn
Liggen.

mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

De SST zou dit moeten laten zien. Dus inclusief een username en password field

Code: Selecteer alles

servers.xml:
<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.eweka.nl" Username="******" Password="******" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.eweka.nl" Username="******" Password="******" Port="563" SSL="1" Connections="10" />
  <Server Type="Uploads" Server="post.eweka.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Topicstarter
Ferdinand192

Dat klopt inderdaad. Ik heb precies dezelfde instellingen als jij. En bij uploads elke combinatie geprobeerd aan poorten met server. Wat de VPN betreft, ook al ik die uitzet blijf de melding bestaan. De instellingen denk ik niet dat het aan licht want die ben ik al dagen na aan het lopen. Lol.

En Eweka.......Ik heb een heel verhaal geschreven (want bellen is ouderwets) over de situatie om vragen te voorkomen door ze gelijk alle informatie te geven die ze nodig hebben. Dus ook welke uitgaande servers ik gebruikt heb en op welke poorten. VPN. Comodo. Posting Enabled in Mijn Eweka. De melding die ik kreeg. Allemaal verteld. Krijg ik een standaard antwoordje terug over dat je om te kunnen spotten je uitgaande poort op post.eweka.nl moet hebben staan met poort 119. Ja, duh, dat had ik in mijn hele relaas al verteld dat ik dat geprobeerd had. Ik werd daar wat pissig over en vroeg waarom ik eigenlijk formulieren in moest vullen als alleen de eerste 3 woorden worden gelezen en dat ik daarom liever met mensen bel. Vervolgens is mijn ticket doorgezet naar de TD. Dat was 3 dagen geleden. Nog niets van gehoord. Dus schiet lekker op. Lol (met kiespijn).

Afbeelding

mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

Ik raad je aan alles grondig te verwijderen en opnieuw te installeren.
Een 403 lijkt toch echt op een url die niet bereikt kan worden.
En omdat het selectief is, lijkt heel sterk op een firewall dingetje.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer