fout bij downloaden

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
patje13
Answers: 0
Usenet: news.pureusenet.nl
Internet: telenet

fout bij downloaden

Bericht door patje13 »

Mijn spotnet 1.9.1.1 classic start perfect op maar wanneer ik wil downloaden krijg ik foutmelding . Deze foutmelding is als volgt FOUT TIJDENS HET STARTEN VAN SABnzbd . Heb spotnet al opnieuw geïnstalleerd maar blijft fout geven . Heb ook al de SABnzbd gereset ook dat helpt niet .
Mijn logboek is het volgende
Windows directory: C:\Windows
Processor: Intel(R) Core(TM) i3-9100F CPU @ 3.60GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 16 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.8.09037
Anti-Virus/Firewall: - Uitgeschakeld
C:\Windows\System32\ieframe.dll v11.0.19041.6456
ieframe.dll gemaakt op: 15-10-2025 06:58 | gewijzigd: 15-10-2025 06:58
C:\Program Files\Spotnet\Spotnet.exe v1.9.1.1 | SABnzbd.exe v4.3.3
Downloadknop: Downloaden (ongewijzigd)
Spoiler: show

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.pureusenet.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.pureusenet.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="22" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.pureusenet.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Spotnet Classic SST v1.0f

wie kan mij helpen om opnieuw te kunnen downloaden .

UsenetDude
Usenet: XSnews
Internet: Kwello
Contacteer:

Re: fout bij downloaden

Bericht door UsenetDude »

Heb je niet iets anders draaien op poort 8080?
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch

SehagEvez
Usenet: Giganews
Internet: KPN

Bericht door SehagEvez »

Het lijkt erop dat Spotnet correct start, maar de foutmelding verschijnt zodra SABnzbd wordt aangeroepen voor downloads. Omdat je SABnzbd al hebt gereset en Spotnet opnieuw hebt geïnstalleerd, zit het probleem waarschijnlijk in de koppeling tussen Spotnet en SABnzbd. Controleer of het pad naar SABnzbd correct staat ingesteld in Spotnet, dat SABnzbd daadwerkelijk draait en dat poort en SSL-instellingen overeenkomen met je serverconfiguratie. Soms helpt het ook om SABnzbd handmatig te starten en te testen of downloads daar wel werken voordat Spotnet het aanroept.

maniacalcannonball

Bericht door maniacalcannonball »

patje13 schreef: 18 jan 2026, 15:05 Mijn spotnet 1.9.1.1 classic start perfect op maar wanneer ik wil downloaden krijg ik foutmelding . Deze foutmelding is als volgt FOUT TIJDENS HET STARTEN VAN SABnzbd . Heb spotnet al opnieuw geïnstalleerd maar blijft fout geven . Heb ook al de SABnzbd gereset ook dat helpt niet .
Mijn logboek is het volgende
Windows directory: C:\Windows
Processor: Intel(R) Core(TM) i3-9100F CPU @ 3.60GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 16 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.8.09037
Anti-Virus/Firewall: - Uitgeschakeld
C:\Windows\System32\ieframe.dll v11.0.19041.6456
ieframe.dll gemaakt op: 15-10-2025 06:58 | gewijzigd: 15-10-2025 06:58
C:\Program Files\Spotnet\Spotnet.exe v1.9.1.1 | SABnzbd.exe v4.3.3
Downloadknop: Downloaden (ongewijzigd)
Spoiler: show

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.pureusenet.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.pureusenet.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="22" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.pureusenet.nl" Username="******" Password="******" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Spotnet Classic SST v1.0f

bitlife
wie kan mij helpen om opnieuw te kunnen downloaden .
Probeer eerst SABnzbd handmatig te starten en check of hij opent via localhost:8080. Als dat werkt, ligt het probleem in de koppeling met Spotnet (meestal verkeerde poort of pad). Als het niet opent, draait SAB niet goed of is er een poortconflict.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer