Kan iemand mij helpen met een degelijke uitleg / plannetje hoe ik eigenlijk dit toestel (versterker) moet aansluiten.
Hardware: pc aangeloten via lan-kabel op een wifi-fibernetmodem van telenet. Daarnaast nog 2 laptop's draadloos.
Het signaal van de fibernetmodem is eigenlijk nogal zwak als ik 5 meter van de modem ben daarom de aanschaf van de versterker, medion md86464. De uitleg in de bijsluiter is nogal verwarrend voor mij. Dank bij voorbaat.
je zou ook de WiFi radio in de router uit kunnen schakelen en een WLAN Access Point er achter hangen
voordeel:
- goed signaal (slecht signaal repeaten heeft geen zin)
- 802.11b, 802.11g en 802.11n (802.11n = hogere snelheid als wifi apparaten compatibel zijn)
- waarschijnlijk betere beveiliging dan het fibernet modem
nadeel:
niet alles in één
stukje cat 5e kabel nodig Router <=> WLAN Access Point
5 meter in dezelfde kamer? Of zit je dan op een andere verdieping in het huis? Oude huizen willen nog wel eens tegen stribbelen, lood wil nog wel eens voor signaal problemen geven, of natuurlijk de frequentie van de magnetron etc...
Je kunt kijken naar een WiFi versterker (Wordt verkocht als wifi repeater) maar ik wil je aanraden om eens naar PowerLine oplossingen te kijken. Dit werkt bij mij super!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of the Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommendations, made by, or implied by, any member or guest visitor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.