Beperkte aantal Spots met Eweka

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
GamjaJan
Answers: 0
Usenet: Eweka
Internet: UPC

Beperkte aantal Spots met Eweka

Bericht door GamjaJan »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Panda
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Na eerste installatie
Geef een beschrijving van je probleem: ik ontvang eeb beperkt aantal spot van mx. 15 dagen oud. Alle eerdere spots zijn niet zichtbaar
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<?xml version="1.0"?>
-<Spotnet> <Server Connections="2" SSL="0" Port="119" Password="xxx" Username="xxx" Server="textnews.eweka.nl" Type="Headers"/> <Server Connections="6" SSL="0" Port="119" Password="xxx" Username="xxx" Server="newsreader1.eweka.nl" Type="Downloads"/> <Server Connections="1" SSL="0" Port="119" Password="xxx" Username="xxx" Server="upload.eweka.nl" Type="Uploads"/> </Spotnet>
Ik heb eerdere berichten gelezen. Nieuwe install gedaan en de database verwijderd (beide zijn slechts 1.5/2.0MB groot)
Heeft iemand hier een oplossing - suggestie voor=

Bedankt!

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

hjvbft

Re: Beperkte aantal Spots met Eweka

Bericht door hjvbft »

Beeld, spots tonen, Onbeperkt
Grote kans dat deze nu op 5000 staat ingesteld.
Oudere spots worden ook gevonden als hierop word gezocht of bij gebruik van een filter (5000 spots per filter).
Reden: Het Spotnet programma word sneller.

brainsintheair
Usenet: eweka
Internet: ziggo

Bericht door brainsintheair »

Goedemorgen,

Helaas ervaar ik hetzelfde.
Kreeg eerst steeds foutmeldingen, dus heb Spotnet verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar nu kan ik bijna geen enkele film meer vinden.
Aantal spots staat op onbeperkt en ook dit helpt niet.

Groetjes
Brainsintheair

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Kan een van jullie (of jullie alle 2) even kijken of je in Spotlite ook weinig spots binnenhaalt met Eweka?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

robbierob2005

Bericht door robbierob2005 »

Ik heb ook dit probleem.

Eerst kreeg ik bij oudere posts in spotnet 1.8.0 ineens een "430 no such atricle' error.
Daarop heb ik de database in spotnet verwijderd zodat bij het opnieuw opstatren van spotnet alle headers opnieuw worden binnengehaald.

Resultaat, mijn spots zijn nu niet ouder dan 20 dagen ;-S

Ik zal SpotLite eens proberen.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 13 jan 2012, 12:51] --

Met spotnet lite hetzelfde probleem. Spots niet ouder dan 20 dagen.

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Fijn dank je wel Robbierob.
Aangezien er nu meerdere mensen met Eweka met precies hetzelfde probleem zijn (in een paar uur), zou het zomaar kunnen dat Eweka wat problemen heeft met de headerserver.
Het feit dat met Spotlite hetzelfde probleem optreedt, bevestigt dit vermoeden.
Het lijkt mij wenselijk om contact op te nemen met Eweka (en eventueel te verwijzen naar dit topic.)
Eweka meldt nog niets hierover op de status pagina...http://www.eweka.nl/nl/status_meldingen/

Afbeelding

robbierob2005

Bericht door robbierob2005 »

Eweka op de chat gesproken.
Die ligt de schuld bij spotnet. Ze raden aan het programman te deinstalleren met "Revo Uninstaller"om het vervolgends weer te installeren.
Ik heb er een hard hoofd in maar ik zal het eens proberen.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 13 jan 2012, 13:16] --

Ik moet je zeggen dat het probleem hier nu wel mee is opgelost. Ik kan nu weer succesvol ouders spots openen.

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Ach mooi... :goed: Dank je wel voor het melden...Ik sta inmiddels nergens meer van te kijken. :D
Kun je in spotlite nu ook een behoorlijke database opbouwen?
Voor de overige mensen uit dit topic....verwijder even de database en laat spotnet opnieuw de headers ophalen.
Is dat niet voldoende kun je een schone installatie proberen!

Afbeelding

bubbs
Usenet: eweka

Bericht door bubbs »

Klopt. Zelfde probleem. Sinds gisteravond al... Kreeg eerst 430 error, en later na de-installatie van spotnet, haalde hij maar een kleine hoeveel heid spots binnen.... toen dat gebeurde, lag Eweka er ook even 30 min. ook Eweka website lag plat.. ( met min ziggo account haal ik meer spots binnen )

Hier de mail die ik kreeg van EWEKA....

Momenteel begrijpen wij van veel klanten dat ze problemen ondervinden met het programma Spotnet. Voor de duidelijkheid: Spotnet is niet van Eweka. Uw Eweka-account is gewoon in orde en Eweka heeft geen storingen - controleer dit hier: http://www.eweka.nl/nl/readers/.

Eweka verzorgt de toegang tot usenet voor u. Welke programmatuur u gebruikt of wat u verder met usenet doet is geheel uw eigen keuze en verantwoording. Zoek voor meer informatie over usenet op het internet, ga bijvoorbeeld eens naar www.binaries4all.nl .

In dit geval raden wij aan om Spotnet nogmaals opnieuw te installeren. Het beste kunt u Spotnet eerst de-installeren - gebruik hiervoor bijvoorbeeld een gratis programma als 'Revo uninstaller' om ook alle verborgen bestanden te verwijderen!!!!!!!!!
Zorg er voor dat 'Revo' op de de zwaarst mogelijke manier, 4e optie, het programma van uw hardeschijf verwijderd, hou er rekening mee dat u dit, wanneer de account gegevens aangepast moeten worden, elke keer moet doen.

Ga vervolgens voor een betrouwbare en meest recente versie van Spotnet naar www.binaries4all.nl.

Hou er rekening mee dat wanneer u Spotnet/Spotlite gebruikt en één van de programma's aanstaat er meteen continue één verbinding/lijntje door het programma bezet gehouden wordt. Wanneer men dan daarbij een standaard newscliënt met 8 verbindingen/lijntjes actief heeft zal dit ook resulteren in error code 502

Heb ge-deinstalleerd met Revo, en 4 verschillende versies van spotnet geprobeerd, en niks helpt....
Lijkt mij dat de fout wel bij Eweka ligt, en niet bij spotnet, want Ziggo haalt meerdere post binnen.

Ook heb ik Chat support bij Eweka gedaan. Daar leggen ze de fout bij spotnet. En het antwoord dat ik kreeg is om een alternatief voor spotnet te zoeken. ( Alsof er iets beters is ).........

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Status melding op de website van Eweka
Header storing (13-01-2012 15:49)

Momenteel ondervinden we problemen met de headers. Hierdoor kan het mogelijk zijn dat u niet het volledige aantal headers kunt ophalen. Ook het programma Spotnet kan hierdoor problemen ondervinden. Onze technici zijn momenteel bezig met het oplossen van dit probleem. Houd onze website in de gaten voor meer informatie.
http://www.eweka.nl/nl/status_meldingen/

Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer