stichting Brein

Moderator: Moderator Team

asenegawa
Answers: 0
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP

Re: stichting Brein

Bericht door asenegawa »

Gupje je vergeet er nog eentje, namelijk dom figuur.
Wanneer Timmetje en Brein slim waren geweest dan hadden ze FTD gewoon laten voortbestaan.
Op het doen en laten van FTD hadden ze nog een beetje zicht en dat was dus voor Brein enigszins controleerbaar.
Wanneer er dan echt iets was wat ze niet op FTD wilden zien staan dan hadden ze een notice and take down bericht kunnen versturen naar FTD. Het onderwerp zou dan netjes -zoals al vaker gebeurde- verwijderd zijn.
Nu met Spotnet is dat niet meer mogelijk want er is geen persoon of instantie aan wie ze zo'n bericht succesvol kunnen versturen.
Ze hebben met FTD neer te halen een tijger gekooid, maar zijn daarbij vergeten dat ze door dit te doen met Spotnet een beer hebben losgelaten die ze niet meer aan kunnen.
Met Spotnet is de beer los en daar kunnen ze niets meer aan doen, Usenet vebieden kan namelijk niet. :lol:
Het programma Spotnet is zelf Copyleft dus er zitten geen rechten op en daar kan Brein ook niks meer aan verbieden.
En zelfs al zouden ze dat kunnen, het programma is online en dat gaat echt niet meer weg.

Satpiet, dank je voor de bevestiging, ik was al bang dat ik iets gemist had en dat er toch nog mogelijkheden zijn om online te blijven tijdens een echte DDos-aanval.
Dan had ik het graag geweten, ben namelijk niet te oud om nog iets te leren. ;)

asenegawa

Bericht door asenegawa »

Er werd mij via andere wegen gevraagd hoe ik weet dat Brein zelf hier de hand in gehad heeft.
Zeker weten doe ik het ook niet, maar voor mij was de melding 500 Internal Server Error op zich al reden om een en ander verdacht te vinden.
Bij een DDos-aanval krijg je inderdaad zoals al eerder al iemand schreef gewoon een time-out omdat de server niet bereikbaar is of al gecrasht is.
Nagenoeg de meeste 500 ISE meldingen komen voor bij CGI scripts en zijn heel gemakkelijk te veroorzaken.
Vaak wordt een 500 ISE veroorzaakt doordat de beheerder / webmaster van de betreffende site de permissies van een script niet juist in heeft gesteld.
Kan nog wel even doorgaan, maar het is denk ik wel duidelijk dat het voor Brein een peuleschilletje is om deze melding te produceren. :roll:

Jeshter2000

Bericht door Jeshter2000 »

Nou jah lekker voor Brein man . Kijk indd de BEER is los . Dit heeft een oorlog gestart die ze niet aan kunnen . Lekker voor ze!! Volk is sterker dan 1 iemand . Kijk maar naar Egypte!

Het is net als met kakkerlakken je trapt er 1tje kapot komen er honderden voor terug. Brein heeft FTD om zeep geholpen maar dit heeft nog meer mensen gemotiveerd om te gaan spotten ... Heeeeerlijk!

Tom-tom-club
Usenet: SunnyUsenet
Internet: Kpn

Bericht door Tom-tom-club »

Jeshter2000 schreef:Nou jah lekker voor Brein man . Kijk indd de BEER is los . Dit heeft een oorlog gestart die ze niet aan kunnen . Lekker voor ze!! Volk is sterker dan 1 iemand . Kijk maar naar Egypte!

Het is net als met kakkerlakken je trapt er 1tje kapot komen er honderden voor terug. Brein heeft FTD om zeep geholpen maar dit heeft nog meer mensen gemotiveerd om te gaan spotten ... Heeeeerlijk!
zo is het ;)

Gup
Algemeen Manager
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Leeftijd: 49

Bericht door Gup »

asenegawa schreef:Gupje je vergeet er nog eentje, namelijk dom figuur.
Wanneer Timmetje en Brein slim waren geweest dan hadden ze FTD gewoon laten voortbestaan.
Op het doen en laten van FTD hadden ze nog een beetje zicht en dat was dus voor Brein enigszins controleerbaar.
Wanneer er dan echt iets was wat ze niet op FTD wilden zien staan dan hadden ze een notice and take down bericht kunnen versturen naar FTD. ........ ben namelijk niet te oud om nog iets te leren. ;)

Hahaha , inderdaad , zo hebben ze hun eigen valkuil gecreërd 8-)
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:

monwes

Bericht door monwes »

weet je , je raakt er zo gefrustreerd van eerst was het FTD en nu zijn het straks de FTD-ers! Kan hij weer een zielig verhaal ophangen en wij (FTD) zijn weer de kwaaien, of je gaat kijken of er wat aan te doen valt! Als de SP kamervragen gaat stellen is het misschien wel een idee om dit weer onder de aandacht van de media te krijgen!!! Ik kon vannacht namelijk niets vinden of horen dat FTD op zwart (snik) ging dus heb in mijn boze bui alle linken verzameld van FTD, advocaten, artikelen enz. daarbij een pittig briefje geschreven en het via de mail opgestuurd naar rtl-nieuws (die zijn nooit vies van een schandaal in de regering) Dat kan overigens via hun eigen site). Of het wat uithaald weet ik niet maar wie weet?????????? Misscien kunnen we dit met zijn allen doen want verdient onsFTD wel en kunnen ze via/met spotnet weer terugkomen!!!!! Zal wat zijn hé.........

nuevenwel

Bericht door nuevenwel »

Op 2 april zal er een demonstratie plaatsvinden tegen het onrechtmatige handelen van Brein. Indien je wilt, kan je je op hier opgeven.
Reden van de demonstratie is de volgens juristen (bekende Internet jurist Jeroen de Kreek) het plegen van onrechtmatige handelingen door Brein ten aanzien van het sluiten van websites. Zie deze link.

Mocht je een forum beheren dat door Brein gesommeerd wordt of dreigt te worden, kan je je aansluiten bij JDK Lawyers, dat is deze link.

Ik heb zelf niets met Jeroen de Kreek of zijn bedrijf JDK, maar steun van harte iedere actie die tegen Brein is en die de naar mijn mening onzinnige uitspraak van de rechter ten aanzien van FTD terug kan verwijzen. En ik hoop dat velen dat met mij doen.
Laatst gewijzigd door Gup op 03 mar 2011, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: linken aangepast
Recht bestaat niet in Nederland, alleen maar kromme regelgeving

darkwinegum

Bericht door darkwinegum »

boeiens artikel Anonymous bmoeit zich ermee :P

http://www.thetechherald.com/article.ph ... k-on-BREIN

asenegawa

Bericht door asenegawa »

Was al bekend, hier is een Nederlandstalig artikel van vanmiddag.
Gepubliceerd: Donderdag 3 maart 2011

Leden van actiegroep Anonymous claimen een nieuwe DDoS-aanval op de site van anti-piraterijstichting Brein. De afgelopen dagen lag Breins site al meermaals onder vuur.

Donderdagmiddag was de site van Brein opnieuw uit de lucht. De activisten van Anonymous claimen deze nieuwe doss-aanval op een webpagina. Ze voeren als reden aan dat Brein recent elf Usenet-fora uit de lucht heeft gehaald. Brein heeft volgens de activisten ook 'de gewoonte' om servers in beslag te nemen, waarmee ze verwijzen naar de zaak met hoster AlTransa.

Volgens de Anonymous-leden deelt Brein zijn hosting met nog zeker 20 andere anti-piraterijsites. "Als we Brein down krijgen, gaan ook andere anti-piraterijsites down." De Anonymous-pagina vermeldt ook dat Brein de afgelopen dagen al meermaals slachtoffer is geweest van DDoS-aanvallen.
FTD

Volgens Brein werden eerdere serveraanvallen "waarschijnlijk door aanhangers van FTD veroorzaakt". Die aanval startte in de nacht van maandag op dinsdag precies om 12 uur ’s nachts, het tijdstip dat de Nederlandse Usenet-community FTD offline ging. “Waarschijnlijk zijn het aanhangers van FTD en andere Usenet-indexeerders. We hebben niet het idee dat de organisatie van FTD er zelf achter zit. Maar zoals elke DDoS-aanval, is deze wel gecoördineerd", aldus Brein-directeur Tim Kuik dinsdag tegen Webwereld.

Usenetplatform FTD verloor vorige maand een rechtszaak van Brein. De rechter oordeelde dat binnen een maand alle spots op FTD die verwijzen naar bestanden van bij Brein aangesloten partijen moeten zijn verwijderd. Op de fora van FTD werden uploads van illegaal materiaal gemeld. Volgens anti-piraterij stichting Brein is dit illegaal, en de rechter heeft dat bekrachtigd.

Update: Brein-directeur Tim Kuik bevestigt desgevraagd dat er inderdaad sprake is van een nieuwe DDoS-aanval op de site, met voornamelijk buitenlands verkeer dit keer. :lol: "Deze aanval is heel anders van aard dan die van de afgelopen dagen," aldus Kuik, die verder geen details wil geven. :lol:
I'm trying to be...who I really am...the true me...

darkwinegum

Bericht door darkwinegum »

Volgens mij is de oorlog begonnen hahah
Prachtig dat anonymous van zich laat horen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer