Wanneer Timmetje en Brein slim waren geweest dan hadden ze FTD gewoon laten voortbestaan.
Op het doen en laten van FTD hadden ze nog een beetje zicht en dat was dus voor Brein enigszins controleerbaar.
Wanneer er dan echt iets was wat ze niet op FTD wilden zien staan dan hadden ze een notice and take down bericht kunnen versturen naar FTD. Het onderwerp zou dan netjes -zoals al vaker gebeurde- verwijderd zijn.
Nu met Spotnet is dat niet meer mogelijk want er is geen persoon of instantie aan wie ze zo'n bericht succesvol kunnen versturen.
Ze hebben met FTD neer te halen een tijger gekooid, maar zijn daarbij vergeten dat ze door dit te doen met Spotnet een beer hebben losgelaten die ze niet meer aan kunnen.
Met Spotnet is de beer los en daar kunnen ze niets meer aan doen, Usenet vebieden kan namelijk niet.

Het programma Spotnet is zelf Copyleft dus er zitten geen rechten op en daar kan Brein ook niks meer aan verbieden.
En zelfs al zouden ze dat kunnen, het programma is online en dat gaat echt niet meer weg.
Satpiet, dank je voor de bevestiging, ik was al bang dat ik iets gemist had en dat er toch nog mogelijkheden zijn om online te blijven tijdens een echte DDos-aanval.
Dan had ik het graag geweten, ben namelijk niet te oud om nog iets te leren.