Ervaringen & Discussie: Eweka

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Bigpapa
Answers: 0
Leeftijd: 63
Contacteer:

Re: iedereen met eweka problemen

Bericht door Bigpapa »

hjvbft schreef:i.p.v.

Code: Selecteer alles

<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
kan beter de volgende gebruikt worden (is via ssl).

Code: Selecteer alles

<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
Locatie servers.xml
Vista en Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\
XP = C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet\
Bij mij werkt het niet, krijg in meldings plicht.
Deze werkt bij mij beter

<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

IngamerX

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

Bericht door IngamerX »

@Bigpapa

Die news2.neva.ru is opgeheven o.i.d., vandaar dat je die niet meer kunt gebruiken.

De header die je nu gebruikt is een goeie vervanger voor het laden van reacties, maar heeft verder geen invloed op het aantal binnen te halen posts.

Tokra54

Bericht door Tokra54 »

Ik heb deze header:
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

ook geplaatst ipv Eweka en de reacties gaan heel snel nu.
Alleen snap ik niet dat ik wel een database blijf houden van over de 355.000 spots. Wat ik hierboven lees begrijp ik dat ik dus niet die header van Eweka meer hoef te gebruiken om spots binnen te halen?

Marler

Bericht door Marler »

Beste spotnetters,

Textnews.news.cambrium.nl lijkt goed te werken voor het ophalen van headers. Top tip van Tokra54!
Kan iemand beoordelen of textnews.news.cambrium.nl alle headers ook echt weergeeft of dat er zo nu en dan ergens eentje mist?

M.v.g,

Marler
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"

Beavesk

Bericht door Beavesk »

ik weet het niet meer met eweka hoor, heb wel een grote database opgebouwd via die rus. Maar headers lijken wel heel snel weg te zijn, of eweka haalt ze niet allemaal binnen.
Ik zie via binsearch en ftd allemaals spots van tvfreaks, maar bij spotnet is de laatste tvfreak van gisteren half 6.
Heb kpn server geprobeerd heb die calibrium ofzoiets geprobeerd, gewoon eweka maar hij haalt niet de headers vam vandaag op. Mijn database is 323500 (dit is lager ivm erotiek die ik heb uitstaan, met erotiek 355000 spots ongeveer).

Maar geen headers binnen van tvfreaks van de 24e (vandaag).

Haalt spotnet niet alle headers op? of alleen maar de gespotte via spotnet?

IngamerX

Bericht door IngamerX »

@Beavesk

Wat tvfreaks op FTD spot staat niet op het usenet en zal dus niet door spotnet worden binnengehaald.

Het posten bij FTD en spotnet werkt als volgt:

FTD:
Als je bij ftd een spot aanmeld wordt deze in de FTD database van FTD's EIGEN server geplaatst en in het programma FTD weergeven. In de spot staat een link naar de locatie van de download.

Spotnet:
Als je bij spotnet een spot aanmeld wordt deze in de betreffende NIEUWSGROEP ERGENS op EEN server geplaatst met in de spot een directe link naar de NZB locatie. Spotnet haalt met behulp van een nieuwsserver de door met spotnet geplaatste spots, en dus door spotnet gekenmerkte spots vervolgens op vanuit de betreffende nieuwsgroepen.

En that's the whole idea.

FTD heeft een eigen spot database, zoiets als een forum. Spots in FTD zijn niets meer dan nieuwe topics op een forum met een link naar een download bestandje.

Met spotnet kun je spots plaatsen en ophalen vanuit nieuwsgroepen. Nieuwsgroepen zijn over de hele wereld verdeeld over servers. Dit netwerk noemt men het USENET, en deze is praktisch niet neer te halen. BREIN PROOF dus...

FTD spots staan dus niet tussen de spots in spotnet wanneer die spots niet via spotnet op het usenet zijn geplaatst.

Hoop dat dit het een beetje duidelijk maakt :P.

Beavesk

Bericht door Beavesk »

Bedankt voor de uitleg, maar zit al op usenet van voor FTD dus heus geen leek. Ik heb het over het ophalen van de headers, haalt spotnet alleen de headers op die in spotnet gepost zijn of haalt die alle headers op? Meer wil ik eigenlijk niet weten. Die tvfreaks spots uit FTD database staan op usenet, dus is mijn vraag toch niet zo dom om een hele uitleg tegeven ? Haalt spotnet headers op of alleen de headers van de spots uit spotnet ?

IngamerX

Bericht door IngamerX »

Beavesk schreef:Bedankt voor de uitleg, maar zit al op usenet van voor FTD dus heus geen leek. Ik heb het over het ophalen van de headers, haalt spotnet alleen de headers op die in spotnet gepost zijn of haalt die alle headers op? Meer wil ik eigenlijk niet weten. Die tvfreaks spots uit FTD database staan op usenet, dus is mijn vraag toch niet zo dom om een hele uitleg tegeven ? Haalt spotnet headers op of alleen de headers van de spots uit spotnet ?
Zo zeg.. probeer ik te helpen... graag gedaan :P.

Spotnet haalt alle headers binnen. Er schijnt wel een vetraging te zitten in het ophalen van de spots van het usenet. Dus wellicht dat het er morgen wel op staat.

Beavesk

Bericht door Beavesk »

IngamerX schreef:
Beavesk schreef:Bedankt voor de uitleg, maar zit al op usenet van voor FTD dus heus geen leek. Ik heb het over het ophalen van de headers, haalt spotnet alleen de headers op die in spotnet gepost zijn of haalt die alle headers op? Meer wil ik eigenlijk niet weten. Die tvfreaks spots uit FTD database staan op usenet, dus is mijn vraag toch niet zo dom om een hele uitleg tegeven ? Haalt spotnet headers op of alleen de headers van de spots uit spotnet ?
Zo zeg.. probeer ik te helpen... graag gedaan :P.

Spotnet haalt alle headers binnen. Er schijnt wel een vetraging te zitten in het ophalen van de spots van het usenet. Dus wellicht dat het er morgen wel op staat.
;)

Kijk dat is nu juist vreemd, waar zou die vertraging in zitten dan ? Als spotnet alle headers ophaalt dan moet tie die van vanmorgen 8 uur toch onderhand ophalen? die staan toch op usenet? Anders zou ik ze via nzb zoekmachines ook niet vinden. Dat maakt het voor mij zo vreemd, daarom denk ik dat hij alleen maar headers ophaalt van wat in spotnet is gespot. Denk dat het voorlopig wel gewoon zoals vroeger wordt, zoeken via nzb sites of met leech programma maar weer gaan headeren.

IngamerX

Bericht door IngamerX »

Hij pakt wel echt alle headers, maar met een vertraging dus. En waar het 'm in zit is ook nog niet helemaal bekend, maar het probleem is wel al gemeld (staat in één van de topics hier op het forum). Het probleem is dus bevestigd en in behandeling.

De vertraging schijnt rond de 8 uur te liggen, en persoonlijk kan ik daar wel mee leven. Uiteraard hoop ook ik dat het uiteindelijk wel goed komt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer