Spotnet Classic 1.9.0.8

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Answers: 0

Re: Spotnet 1.8.5.5

Bericht door mesa57 »

Spotnet maakt automatisch een key aan als je de database verwijderd hebt. Maar er is toch wat raars met je windows installatie. Normaal heb je een keystore met sleutels per gebruiker, maar die van van jou is helemaal leeg. Of keypal (net als spotnet) kan er in ieder geval niet bij. Ik raad je aan ook een sfc /scannow te doen (cmd prompt / run as administrator).

lemmingsbeest
Usenet: eweka
Internet: eweka

Bericht door lemmingsbeest »

Heel raar want heb net een nieuwe pc gemaakt en een hele verse setup van win 10..

Tony_Almeida
Usenet: ItelligentWondernews
Internet: Ziggo

Bericht door Tony_Almeida »

Ik heb dit een aantal weken geleden ook gehad bij mijn vader met de voorlaatste versie van Spotnet. In de RSA keys folder kon ik inderdaad ook geen Spotnet key vinden. Dit was trouwens na een herinstallatie van Windows en het terugplaatsen van de benodigde Spotnet folders zónder herinstallatie hiervan. Maar zelfs na het renamen van de folders in ProgramData en Prog files x86 en een herinstallatie van Spotnet bleef het probleem bestaan. Ik heb het uiteindelijk zo opgelost:

In je AppData folder van Spotnet, dus (uit mijn hoofd) C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Spotnet\ staat een bestand genaamd Spotnet.exe_url1535467273 o.i.d. Na het hernoemen van dit bestand (uiteraard met Spotnet afgesloten) of het direct verwijderen hiervan werkte Spotnet weer inclusief Spotnet ID. Hopelijk werkt dit ook voor jullie.

De reden waarom Spotnet vermoedelijk nu bij het openen van een Spot (en het laden van reacties) je Spotnet ID 'pollt' is denk ik omdat alle ID's nu direct worden weergegeven achter je gebruikersnaam sinds één van de laatste updates. Ik had dit al eerder zo draaien met een vroegere losse patch, maar toen had ik hier gelukkig geen last van.

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

Het blijft toch vreemd. Wat je beschrijft Tony, is het verwijderen van de per user settings van spotnet die niet in de c:\programdata\spotnet staan. Dat kan geen kwaad, maar ik begrijp niet waarom dat de oplossing zou zijn.
Verschil met vorige versies van spotnet is wel dat de userkey nu bij het opstarten al opgehaald wordt, terwijl dat in vorige versies pas bij het plaatsen van een comment of een spot gebeurde. Problemen met de userkey komen dus veel sneller naar boven.

@lemmingbeest : fout gevonden. Treedt op bij een geheel nieuwe install van spotnet indien er nog geen userkey aangemaakt is. Gaan we corrigeren. Bedankt voor het melden !
Tijdelijke oplossing :
Als je nog een spotnet installatie op een andere pc hebt, kun je met spotnet backup (zie mijn onderschrift) een backup maken van de userkey, en deze op de nieuwe pc terugzetten. Dan hou je ook je zelfde spotter-id.

lemmingsbeest
Usenet: eweka
Internet: eweka

Bericht door lemmingsbeest »

Heb van mijn laptop een backup gemaakt met Spotnet Backup1.1 en deze op de nieuwe pc gezet....En dat werkt...

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid

Spotnet 1.8.5.6 staat erop

Bericht door mesa57 »

Mooi, bedankt voor het melden. :) We gaan z.s.m. versie 1.8.5.6 voorbereiden.

Midasz
Usenet: Tele2
Internet: HCC

Re: Spotnet 1.8.5.6

Bericht door Midasz »

Lekker zo`n update,1.8.5.SLOOP
Dit is ondertussen de tweede keer dat je kinderachtig zit te doen in dit topic. Dit is je laatste waarschuwing.
- Blauwbek

Justin23
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Bericht door Justin23 »

Ik moet zeggen de update van Spotnet ziet er goed uit. Alleen vind ik het programma vrij traag en krijg ik bij het opstarten een melding van Malwarebytes dat er een kwaadaardige site geblokkeerd wordt.

Afbeelding

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

Malwarebytes reageert op de de naam van de url in de black/whitelisten. De eerste 2 (van copyitright) zijn ge-url-short met is.gd Daar heeft malware bytes moeite mee, is.gd staat bij hun op de blacklist. Je kunt de eerste server uitschakelen, dan krijg je de melding niet meer.
Langzaam zou hij alleen moeten zijn bij de eerste opstart, daarna niet meer. Zoniet, dan zou ik graag willen weten bij welke specifieke acties hij langzaam is.

-- [bericht automatisch samengevoegd - zo 17 jan 2016, 21:23] --

Er zijn nieuwe links voor de 1e server aangemaakt. Als je die invult slaat malwarebytes niet meer aan :

Code: Selecteer alles

http://bit.ly/SPOTNET_whitelist
http://bit.ly/SPOTNET_blacklist
Volgens release worden de links automatisch geupdate.

almaro
Usenet: pfcorner.nl
Internet: kpn

Bericht door almaro »

Spotnet is sinds de laatste updates erg traag geworden.
Het bijwerken van spots en database is nog wel ok, misschien zelfs iets sneller.
Maar als ik een categorie aanklik, bijvoorbeeld dvd5, dan is hij wel 15 seconden onderweg.
Dit geld voor alle categorieën, zelfs een lege of niet gewijzigde categorie bv navigatie, duurt toch nog 3 tot 5 seconden
Iemand?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer