problemen met Sabnzbd na update windows
Moderator: Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: xlned
- Internet: telfort glasvezel
- Leeftijd: 54
Re: problemen met Sabnzbd na update windows
Ik ga proberen heel nauwkeurig mijn stappen te omschrijven.
* mijn windows home premium heeft op onverklaarbare wijze zelf een update sessie toegelaten, het hoe wat en waarom is mij onduidelijk. Deze was op de 14e van deze maand.
* Na de volgende morgen mijn pc opgestart te hebben, bleek spotnet niet meer te kunnen downloaden en gaf de melding over niet starten van Sabnzbd
* Ik heb toen via het forum gezocht en kwam uit op een mini-update van spotnet 1.8.1.2, deze gedraaid zonder resultaat.
* Hierna heb ik de updates die gedaan zijn verwijderd via configuratie -> systeem en beveiliging -> windows update
* Ook dit had geen resultaat.
* Hierna heb ik een topic aangemaakt en alle stappen doorlopen zoals hierboven en kreeg ik weer een download binnen. Deze gaf alleen niet het resultaat dat het werd uitgepakt, waarna ik de volgende stappen hierboven heb doorlopen.
* mijn pc vroeg wel of ik weer opnieuw wilde opstarten en vanaf dat moment is alles weer vanaf begin aan nul. en steeds de meldingen over het niet kunnen opstarten van sabnzbd. terug bij af dus.
* Ik heb toch weer de updates gedraaid zonder de bewuste update die terug getrokken is door microsoft.
* Spotnet weer opgestart en een testbestandje van 475 kb proberen binnen te halen. Ik krijg wel alle nieuwe posts binnen en kan deze ook aanklikken en dan opend er een nieuw tabblad, en als ik daar dan op de download knop druk. denkt spotnet een 4 a 5 seconden na en komt dan met de melding dat sabnzbd niet te starten is: zie logfile.
Nogmaals geprobeerd de SST te draaien maar toen had ik nog niet je verhaaltje hier gelezen over de melding van een oude SST.
Ik hoor hiermee nauwkeuriger geweest te zijn met het doorlopen van dit probleem en de meldingen die naar boven kwamen heb ik letterlijk overgenomen zoals ze in popup schermpje naar boven kwamen. dit om zo compleet mogelijk te zijn.
Heb je nog vragen hoor ik ze graag en geef hierop zo goed als kan antwoord.
* mijn windows home premium heeft op onverklaarbare wijze zelf een update sessie toegelaten, het hoe wat en waarom is mij onduidelijk. Deze was op de 14e van deze maand.
* Na de volgende morgen mijn pc opgestart te hebben, bleek spotnet niet meer te kunnen downloaden en gaf de melding over niet starten van Sabnzbd
* Ik heb toen via het forum gezocht en kwam uit op een mini-update van spotnet 1.8.1.2, deze gedraaid zonder resultaat.
* Hierna heb ik de updates die gedaan zijn verwijderd via configuratie -> systeem en beveiliging -> windows update
* Ook dit had geen resultaat.
* Hierna heb ik een topic aangemaakt en alle stappen doorlopen zoals hierboven en kreeg ik weer een download binnen. Deze gaf alleen niet het resultaat dat het werd uitgepakt, waarna ik de volgende stappen hierboven heb doorlopen.
* mijn pc vroeg wel of ik weer opnieuw wilde opstarten en vanaf dat moment is alles weer vanaf begin aan nul. en steeds de meldingen over het niet kunnen opstarten van sabnzbd. terug bij af dus.
* Ik heb toch weer de updates gedraaid zonder de bewuste update die terug getrokken is door microsoft.
* Spotnet weer opgestart en een testbestandje van 475 kb proberen binnen te halen. Ik krijg wel alle nieuwe posts binnen en kan deze ook aanklikken en dan opend er een nieuw tabblad, en als ik daar dan op de download knop druk. denkt spotnet een 4 a 5 seconden na en komt dan met de melding dat sabnzbd niet te starten is: zie logfile.
Nogmaals geprobeerd de SST te draaien maar toen had ik nog niet je verhaaltje hier gelezen over de melding van een oude SST.
Ik hoor hiermee nauwkeuriger geweest te zijn met het doorlopen van dit probleem en de meldingen die naar boven kwamen heb ik letterlijk overgenomen zoals ze in popup schermpje naar boven kwamen. dit om zo compleet mogelijk te zijn.
Heb je nog vragen hoor ik ze graag en geef hierop zo goed als kan antwoord.
-
- Moderator Team Lid
Dank je, de volgende stappen zijn om eventuele problemen uit te sluiten.
- Download: MiniToolBox, plaats MiniToolBox.exe in een een map
- Start MiniToolBox.exe , kies "Select All", "Only Proplems"
- Klik op GO, aan het eind wordt Result.txt aangemaakt
- Download: Autoruns for Windows
- Start: autoruns.exe wacht tot dat deze klaar is met laden, daarna onder "file" -> safe, en opslaan als text AutoRuns.txt
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
-
ik ga deze stappen doen. Klopt het dat minitoolbox erg lang er over doet. (blijft geruime tijd in het flush dns staan) en bij autoruns. krijg ik melding "Could not get Wmi subscriptions: Time-out van wachtbewerking"Hier gaat programma wel verder. maar als ik kies voor opslaan als tekst bestand, dan kan ik deze nergens meer terug vinden. Save ik hem opnieuw komt deze wel boven water in opslaan als veld.
Doe ik nu iets verkeerd (kennelijk wel lol), in instellingen staat weergave verborgen mappen aangevinkt
Doe ik nu iets verkeerd (kennelijk wel lol), in instellingen staat weergave verborgen mappen aangevinkt
-
- Moderator Team Lid
remcoc, Minitoolbox doet er maximaal twee a drie minuten over.
Dat Autoruns die melding geeft is niet goed, er is toch iets meer aan de hand, doe het volgende:
Dat Autoruns die melding geeft is niet goed, er is toch iets meer aan de hand, doe het volgende:
- Druk Win toets + R (uitvoeren wordt geopend).
- Type: services.msc
- Het service venster wordt geopend
ga naar Windows Management Instrumentation (WMI) - Rechtsklik kies eigenschappen
- Start de service
als de WMI service niet gestart was dan verklaard dat ook de fout met SST.
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
-
- Moderator Team Lid
(het laatste autorun.txt wat ik nu heb is niet volledig (Taakplanner/taskschd))
Met de info die ik nu heb:
Er zijn twee Spotnet versies gevonden in het register:
Spotnet v1.8.4, dit klopt die heb je gisteren geïnstalleerd op mijn verzoek.
en deze {5B8DF632-CD01-423B-8E74-B6E0718BFC52}) (Version: 1.8.1 - Spotnet) dit is geen officiële versie!
Om fouten uit te sluiten even een "schone" start:
stap TCPView toegevoegd
Met de info die ik nu heb:
Er zijn twee Spotnet versies gevonden in het register:
Spotnet v1.8.4, dit klopt die heb je gisteren geïnstalleerd op mijn verzoek.
en deze {5B8DF632-CD01-423B-8E74-B6E0718BFC52}) (Version: 1.8.1 - Spotnet) dit is geen officiële versie!
Om fouten uit te sluiten even een "schone" start:
- Download: Spotnet_database_backup1.0c.zip
- Start Spotnet Data backup.exe en klik op de knop Backup maken van Spotnet Data
- Herstelpunt terugzetten Ga naar een datum voor de Windows Update (13-05-2015 21:58:29 waar de machine nog goedliep)
- Selecteer het herstel punt, volg de aanwijzingen..
Even opletten dat Windows Updates op handmatig staan! - Download: Spotnet removal tool (1.2b
- Spoiler: show
- Start Spotnet removal tool.exe en klik op Spotnet verwijderen
- Verwijder SABnzbd 0.7.20 (de "standalone" versie die je geïnstalleerd hebt)
- Scan het register na op Spotnet "restanten"
- Controleer of de volgende map bestaat: C: \Windows \Installer \{5B8DF632-CD01-423B-8E74-B6E0718BFC52}
Bij JA, de map {5B8DF632-CD01-423B-8E74-B6E0718BFC52} verwijderen - Als alle Spotnet restanten verwijderd zijn: Start Spotnet Data backup.exe en klik op de knop Spotnet Data terugzetten
- Installeer Spotnet v1.8.4.1
- Start Spotnet, ga naar Instellingen controleer of de Downloadknop op Downloaden staat.
- Download een test bestand...
- Als SABnzbd nog niet werkt, download: TCPView
- Start Tcpview.exe
- Controleer welke programma's poort 8090 gebruiken (LISTENING)
ziet er ong. zo uit:
dubbel klik op SABnzbd.exe als het goed is zie je:
SABnzbd 0.7.20
version: 0.07.0020.000
C:\Program Files (x86)\Spotnet\SABnzbd.exe
- Spoiler: show
stap TCPView toegevoegd
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
ik heb tcpview actief staan, kom nergens Sabnzb tegen (terwijl taakbeheer wel zegt dat deze draait) en zie ook nergens bij local port of remote poort 8090 tegen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Moderator Team Lid
Verder dus met het uitsluiten van problemen, even een status update... drie vragen:
- Windows Taakbeheer rechtsklik op SABnzbd.exe *32 daarna op eigenschappen
dit klopt? - Herstelpunt terugzetten, is dit gelukt?
Autoruns geeft geen foutmeldingen meer?remcoc schreef:bij autoruns. krijg ik melding "Could not get Wmi subscriptions:
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
-
Zie foto voor eigenschappen SABnzbd, volgens mij correct.
En nee Herstel punt niet uit gevoerd, omdat we met 2 dingen tegelijk liepen. Ik kan kiezen tussen herstelpunt 14-5-2015 installatie fix, of een dag ervoor met de melding essentiele updates microsoft. Wat raad je aan (zie foto)
Autoruns geeft nog steeds zelfde fout aan
En nee Herstel punt niet uit gevoerd, omdat we met 2 dingen tegelijk liepen. Ik kan kiezen tussen herstelpunt 14-5-2015 installatie fix, of een dag ervoor met de melding essentiele updates microsoft. Wat raad je aan (zie foto)
Autoruns geeft nog steeds zelfde fout aan
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Moderator Team Lid
SABnzbd.exe *32
ok, dit is correct.
"Ga naar een datum voor de Windows Update (13-05-2015 21:58:29 waar de machine nog goedliep)"
Even opletten dat Windows Updates op handmatig staan!
Deze stap kun je overslaan (als je deze stap al gedaan hebt):
"Start Spotnet Data backup.exe en klik op de knop Backup maken van Spotnet Data"
Maar wacht maar even met Herstelpunt terugzetten eerst deze:
WMI/Autoruns
CMD (Win 7) uitvoeren met Elevated Command Prompt):

Staat in het stappenplan:remcoc schreef:Ik kan kiezen tussen herstelpunt 14-5-2015
"Ga naar een datum voor de Windows Update (13-05-2015 21:58:29 waar de machine nog goedliep)"
Even opletten dat Windows Updates op handmatig staan!
Deze stap kun je overslaan (als je deze stap al gedaan hebt):
"Start Spotnet Data backup.exe en klik op de knop Backup maken van Spotnet Data"
Maar wacht maar even met Herstelpunt terugzetten eerst deze:
WMI/Autoruns
CMD (Win 7) uitvoeren met Elevated Command Prompt):
- Start >> Zoekvak
- Type: cmd
- Nu komt er de optie cmd in het lijstje te staan.
- Klik met de rechter muisknop op cmd.
- Kies voor Als administrator uitvoeren.
- Geef door middel van de knop Doorgaan toestemming.
commando prompt scherm (zwart scherm) wordt geopend, met daar in:C:\Windows\system32>
- Typ in het commando prompt scherm winmgmt /verifyrepository
Krijg je dit retour: WMI-opslag is consistent
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)