Posts binnenhalen met TweakNews

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
stoomboot
Answers: 0
Usenet: tweaknews
Internet: caiway

Posts binnenhalen met TweakNews

Bericht door stoomboot »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: spotnet 181
Wat is je besturingssysteem?: Windows 8
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: tweaknews
Welke Internet Provider heb je?: caiway
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG
Met welk programma download je?: SABNZB
Wanneer begon je probleem?: begin Nov.
Geef een beschrijving van je probleem: Sinds de wijziging bij de instellingen van TweakNews heb ik alleen maar problemen met het binnenhalen van nieuwe posts.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Ik heb jaren lang met plezier gebruik gemaakt van Spotnet. Maar sinds de wijziging bij de instellingen van TweakNews heb ik alleen maar problemen met het binnenhalen van nieuwe posts. Ik krijg danwel een 931 error of gewoon helemaal geen melding en geen nieuwe posts binnen. Ik heb inmiddels meerdere keren contact gehad met tweaknews helpdesk; die zeggen dat de connectie goed werkt en dat blijkt ook uit het gebruik van andere newsgrabbers zoals Grabit en het 'handmatig' binnenhalen van nzb's via SABNZB, dit werkt idd zonder problemen. Ik heb inmiddels zo'n 10 keer de spotnet removal tool gebruikt en Spotnet opnieuw geinstalleerd. Na een schone installatie werkte het programma weer naar behoren, alleen slechts een beperkte tijd, waarna wederom alles verwijderd moet worden. Ik heb ook alle verschillende poorten uitgeprobeerd, ook de beide SSL. Op dit forum zijn er suggesties aangedragen die allemaal geen permanente oplossing van het probleem blijken te zijn, een probleem dat zich blijkbaar alleen tot de tweaknews klanten lijkt toe te spitsen. Is het misschien mogelijk voor de moderators nu eens en voor altijd dit probleem te tackelen (misschien samen met tweaknews) en snel met een nieuwe update te komen?
Schone installatie: Ja
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.tweaknews.nl" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.tweaknews.nl" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.tweaknews.nl" Username="xxxx" Password="xxxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Re: Posts binnenhalen met TweakNews

Bericht door Wheaten »

Kun je kijken wat de resultaten met spotlite zijn?

snakeyy77
Internet: upc

Bericht door snakeyy77 »

ik heb hier hetzelfde probleem , zelfs pc opnieuw geinstaleerd , removal tools van spotnet en db tools geprobeerd. maar nu weer hetzelfde.

Optikn3rv
Usenet: Tweaknews
Internet: KPN

Bericht door Optikn3rv »

hetzelfe probleem, jaren met een andere provider zonder probleem maar met tweaknews altijd problemen en un antwoord is re-install spotnet.

mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

Kijk ook eens in dit topic
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... location11
Puntje 11

Topicstarter
stoomboot
Internet: caiway

Bericht door stoomboot »

Dank Wheaten en mesa57 voor de aangedragen oplossingen.
Helaas werkt geen van allen. Spotlite haalt ook niks binnen, tegelijk draaien werkt ook niet. Spotnet is toegestaan in de Firewall. Het aantal connecties staat op 4 (van de mogelijk 30), het probleem blijft gelijk. Wachten tot een ander moment dat de connectie wel gemaakt kan worden of een cleane herinstallatie blijkt telkens de enige mogelijkheid.

Het verbaasd me dat er geen werkende oplossingen zijn. Het lijkt toch een probleem in Spotnet/Spotlite, daar er bij andere grabbers er geen problemen zijn. De problemen zijn zoals eerder al aangegeven ontstaan na een update bij de servers tweaknews.

Of heeft iemand anders DE oplossing voor dit probleem.

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Internet: Ziggo
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

Reset je modem eens, 30 minuten stekker eruit. Aangezien ook spotlite problemen geeft.

mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

Installeer eens (tijdelijk) mesnews. Misschien geeft die een duidelijke foutmelding.

Ypsos
Moderator Team Lid

Bericht door Ypsos »

stoomboot schreef:Het verbaasd me dat er geen werkende oplossingen zijn. Het lijkt toch een probleem in Spotnet/Spotlite
Denkt toch dat je het bij TweakNews moet zoeken of in je modem/router c.q. eigen PC!

Spotnet en Spotlite maken gebruik van headers om de database op te bouwen.
TweakNews heeft het header article numbering systeem gewijzigd, het kan zijn dat daar "iets" niet goed staat.
Herinner me 430 no such article en Eweka nog, die bij hoog en bij laag beweerde dat het aan Spotnet lag.
Later heeft Eweka stappen ondernomen i.v.m. dit probleem -> oplossing na de verbetering zijn er nooit meer 430 no such article problemen geweest.
mesa57 schreef:Wat er gebeurt : spotnet heeft in zijn database een lijst met headers (spots met titel e.d.) staan.
Zogauw je een spot opent, haalt hij aan de hand van het in de database opgeslagen articlenumber de body van de spot op, waar de overige informatie staat. Als de server dan teruggeeft : "dat article bestaat niet", dan krijg je die fout.

Soms worden de articles opnieuw genummerd, maar dan zou het leegmaken en opnieuw vullen van de database moeten helpen. Overigens vind ik dat de mindere kant van spotnet 1.8.1, die werkt op basis van article numbers terwijl spotnet 1.7.6 message-id georienteerd is. De message-id van een spot blijft altijd gelijk, zelfs bij verschillende providers

Bron

stoomboot schreef:daar er bij andere grabbers er geen problemen zijn. De problemen zijn zoals eerder al aangegeven ontstaan na een update bij de servers tweaknews.
Je moet hier dan ook onderscheid maken tussen downloaden/lezen van "headers" en het downloaden van binaries bestanden of nzb-bestanden de interne newsreader van Spotnet(SABnzbd) zal dan ook gewoon de NZB bestanden downloaden.

voorbeeld opnieuw headers downloaden met TweakNews en Newsbin Pro ( jij gebruikt GrabIt ):
Newsbin Pro Software schreef:November 4, 2014, 6:00pm
Attention TweakNews Users...

TweakNews is performing maintenance on November 5 starting at 9:00GMT. That's 4:00am on the US East Coast. If you download headers from TweakNews, you will need to reset Newsbin's article number reference. The steps to do this are:
  • Go under Options/Setup
  • Set "Download Age" to 2 (or the number of days since you last downloaded headers if you don't see this message right away)
  • Select all your subscribed groups in the Groups List tab
  • Right-click and select "Post Storage" then "Use Download Age"
  • Right-click again and select "Download Latest Headers"
At this point Newsbin will download X days headers for all selected groups. Once the header downloads complete, Newsbin will only download new headers that have arrived since the last time you checked.

This ONLY impacts TweakNews users, and only users who download headers. If you don't use TweakNews then you can disregard this. If you use TweakNews in addition to other news services, then you may want to temporarily disable the other servers when you do this to avoid downloading more headers than you have to.

Any questions, feel free to Contact Us

Bron
Tweaknews schreef:Het downloaden van headerfiles

De meest moderne manier om te downloaden is het gebruik van nzb-bestanden. Als je wilt deelnemen in discussies op Usenet, of handmatig wilt zoeken naar bestanden heb je headers nodig. Ons platform ondersteunt het downloaden van headers van maximaal 30 dagen oud.

TweakNews ondersteunt headers tot ongeveer 30 dagen oud. Met je nieuwsreader kun je deze headers downloaden. Zorg er wel voor dat je een maximum instelt zodat je computer zich niet verlikt in de hoeveelheid data.

Bron
Probeer in SpotLite de instellingen eens te wijzigen bv. Max. Aantal headers binnenhalen
Afbeelding

Edit:
Terwijl ik dit bericht schreef heeft mesa57 gereageerd, volg eerst zijn aanwijzingen op
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer