Database

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
peterpan
Answers: 0
Internet: kpn

Database

Bericht door peterpan »

Goedenmiddag..
Ik gebruik al lange tijd de usenetserver newsgrabber.
Nu heb ik onlangs een nwe versie van spotnet geinstalleerd en nu is mijn retentie nog maar 1 jaar.
Voorheen was dat bijna 3 jaar. De oude database had ik gekopieerd en even een andere naam gegeven.
maar terugplaatsen met de oude naam lukt niet of werd niet herkend, dat kan ook. Hoe krijg ik mijn normale retentie weer terug?
Bij server xml staat alles goed, dus naam van newsgrabber, mijn naam en ww.

gr. peterpan
Verplaatst van Algemeen naar Vragen & Problemen.
- Thisegzz

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Leeftijd: 59

Re: Database

Bericht door ardy43 »

Hoi peterpan,

Na de update van SN 1.7x naar 1.8.1 ben ik mijn hele database kwijt!
Dat klopt. De maker van Spotnet heeft gekozen voor een ander databaseformaat.(omwille van de snelheid van het programma). Dat betekent dat Spotnet 1.8.1 een hele nieuwe database aanmaakt op het moment dat je Spotnet voor de eerste keer gebruikt. De grootte van je database is afhankelijk van de tekst (header) retentie van je usenetprovider.

Voorheen kon ik een andere database gebruiken om te zorgen dat mijn database groter is. Kan dat in versie 1.8.1 ook?
Zoals het er nu uitziet is dat niet mogelijk, althans... het lukt daarna niet om nieuwe spots op te halen.
Het omzetten van een Spotnet 1.7+ database naar een Spotnet 1.8+ database is tot op heden niet mogelijk.

Je zou weer terug kunnen gaan naar spotnet 1.7.6,en de database gebruiken waar je een backup van hebt gemaakt weer terug zetten :)

De makkelijkste oplossing voor een grote database is een niet verlopend blockaccount nemen van een payserver het een hoge header/tekst retentie.
Een goede server met een niet verlopend blockaccount voor het ophalen van de headers is Astraweb.
Lees dit bericht

EnriqueIG8
Usenet: SunnyUsenet
Internet: OnsBrabantNet

Bericht door EnriqueIG8 »

Aangezien dit topic ook over database gaat en ik op een of andere manier geen eigen topic kon openen, here it goes.

Ardy, zoals je misschien nog herinnert heb ik een vergrote database en tot nog toe nooit problemen meegehad.
Nu heb ik sinds afgelopen woensdag spotnet niet meer upgedate/opgestart. Na dit vandaag gedaan te hebben showed hij als 'nieuwe' spots alleen de spots van vandaag. Donderdag tot en met Zaterdag ontbreekt nu voor mij. Iemand enig idee hoe ik deze dagen erin terug krijg?

ardy43

Bericht door ardy43 »

Hoi EnriqueIG8,

Probeer een eerder gemaakte backup van de database (db of dbs (spots) en dbc (reacties)) en selecteer in Spotnet bijwerken. Als de headers van de spots die eerder ontbraken beschikbaar zijn dan worden deze verwerkt.

Andere manier:
Open de database (bijv. met SQLite Expert Pro) en verwijder de spots die opgehaald zijn nadat de spots ontbreken. Start daarna Spotnet en selecteer bijwerken. Hierdoor word de database bijgewerkt vanaf het moment dat het probleem er nog niet was. Om dubbele reacties te voorkomen dit ook doen voor de dbc (reacties).

EnriqueIG8
Usenet: SunnyUsenet
Internet: OnsBrabantNet

Bericht door EnriqueIG8 »

Thanks buddy! ze staan wel door elkaar nu, maar dat geeft niet.

SQLite heb ik gedownload maar daar snap ik niet zoveel van, dus heb voor optie 1 gekozen. :)

ardy43

Bericht door ardy43 »

Kijk even bij datums posts niet altijd geordend of je dat hiermee kan oplossen :D
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer