HD-spots lukken vaak niet.

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

hjvbft
Answers: 0

Re: HD-spots lukken vaak niet.

Bericht door hjvbft »

De gegevens in de servers.xml zien er goed uit. Probeer onderstaande servers.xml.

De servers.xml als Spotnet gebruikt word om te downloaden:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news-europe.giganews.com" Username="username" Password="password" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="news-europe.giganews.com" Username="username" Password="password" Port="563" SSL="1" Connections="28" />
<Server Type="Uploads" Server="news.giganews.com" Username="username" Password="password" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken. Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.
Er zijn 31 verbindingen ingesteld. Hierdoor zijn er met dit account voor andere programma's nog 19 verbindingen beschikbaar.

De servers.xml als Spotnet niet gebruikt word om te downloaden:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news-europe.giganews.com" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="news-europe.giganews.com" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.giganews.com" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken. Dit voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast.
Er zijn 4 verbindingen ingesteld. Hierdoor zijn er met dit account voor andere programma's nog 46 verbindingen beschikbaar.

Topicstarter
RonnyG
Usenet: Giganews Diamond
Internet: UPC 120mb

Bericht door RonnyG »

Hmm jammer had gehoopt op de gouden tip hier, maar niet dus.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 02 jul 2012, 05:18] --

He vaag zie nu pas het antwoord hartstikke bedankt man ik ga eens even kijken!

-- [bericht automatisch samengevoegd - 02 jul 2012, 05:36] --

De servers.xml als Spotnet niet gebruikt word om te downloaden: Waar kan ik dat andere server bestandje vinden?
En verder kan ik het openen met kladblok en dan de aanpassing doen? Hoop dat ik niet te veel vraag maar waar kan ik alleen lezen" aanvinken? Tot zover in iedergeval weer vriendelijk bedankt voor je hulp en moeite.

ManiaK

Bericht door ManiaK »

RonnyG schreef:De servers.xml als Spotnet niet gebruikt word om te downloaden: Waar kan ik dat andere server bestandje vinden?
Er is geen ander serverbestandje, RonnyG.
Je opent je huidige servers.xml bestand met bijvoorbeeld kladblok. Versie 1 van hjvbft vul je in als je spotnet gebruikt om te downloaden en anders vul je versie 2 in.

Met betrekking tot je vraag over " alleen lezen":Voorkomen dat een bestand wordt gewijzigd door het op alleen-lezen in te stellen

:goed: Succes!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
RonnyG

Bericht door RonnyG »

Sorry hoor nog ff 1 vraagje voor ik hier aan begin, als ik het dus goed begrijp moet ik dus iedere keer mijn sever.xml bestandje veranderen wanneer ik met spotnet download, en dan vervolgens met newsleecher moet het server.xml bestand weer worden veranderd? Met andere woorden voor newsleecher en spotnet heb je 2 verschilende xml bestandjes nodig, terwijl er maar 1 xml bestand is? In ieder geval tot zover weer enorm bedankt!

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Kies om via Spotnet of Newsleecher bestanden te downloaden en wijzig de servers.xml.
Wanneer je later een andere keuze wilt de servers.xml weer aanpassen.
Het is de bedoeling om een keuze te maken en deze langere tijd te gebruiken.

Topicstarter
RonnyG

Bericht door RonnyG »

Enorm bedankt voor de overzichtelijke uitleg over hoe ik alles moest doen. Maar ik heb nu beide server.xml bestanden geprobeert maar krijg nog steeds de zelfde irritante boodschap, kan nzb niet posten details socket closed 954.
Snap ook niet waarom spotnet dan iedere keer 10 min vastloopt. + het feit dat de ene HD spot wel lukt en de andere weer niet terwijl het door de zelfde poster is gepost en dus de zelfe files bevat. Divx versies van wie dan ook lukken altijd.
Zou het misschien aan giganews kunnen liggen? Ik dacht altijd dat dit de beste newsgroup provider was.
Hoop dat hier nog iemand is die met de gouden tip komt. Alle suggesties zijn welkom!

-- [bericht automatisch samengevoegd - 04 jul 2012, 19:11] --

Overgens werken bijdde server.xml bestanden prima, en kan ik met beide van spotnet of met newsleecher downloaden.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Oplossingen waarmee het probleem voorkomen kan worden:
- Stel een andere usenet server in voor "Uploads" in de servers.xml.
- Spot via Spotplanet, SpotGrit of SpotWeb. Spots worden zichtbaar in alle Spotnet clients.
- Spot via cmdspot (kan alleen verkregen worden via de maker om misbruik te voorkomen).

Topicstarter
RonnyG

Bericht door RonnyG »

Bedankt weer voor je snelle reactie, het lijkt wel of mijn hele pc vervloekt is, heb geprobeerd spotgrit te installeren maar zodra ik mijn gegevens in moet voeren kan ik niks in die balkjes invullen. Heb nu al 3 versies geprobeerd. En via spotplannet zie ik nergens iets staan van spot toevoegen o.i.d. Ook als ik nu iets heb binnen gehaald via newzleecher en wil dat nog eens doen kan dit niet, ik kan dus maar 1 x dezelfde file binnen halen, erg irritant. Maar goed je geeft ook aan dat het via een andere usenet server zou kunnen? Hoe werkt dat moet ik dan een ander abonnement afsluiten? En zo ja, kan dat gratis en welke zou je mij adviseren? In ieder geval weer bedankt voor je expertise.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

SpotGrit
Gebruik de meest recente versie. Momenteel is dat versie 1.4.0.0. info en download

Spotplanet
Om te kunnen spotten via Spotplanet eerst "registreren" en de registratie valideren (klikken op link die toegezonden word per email). Vervolgens klikken op "inloggen" en daarna op "Toevoegen".

NewsLeecher
Controleer welke versie van NewsLeecher je gebruikt en of er een instelling is waardoor het mogelijk word om een bestand 2x te downloaden. Hernoem als test de nzb en controleer of het opnieuw downloaden van de bestanden mogelijk is.
Workaround: Download de tweede keer de bestanden via een ander programma zoals NNTPGrab (gratis).

Andere usenet server
Er zijn niet veel gratis servers die posten toestaan. Ook word meestal het ipnummer van de spotter vermeld in de header. Voor het toevoegen van een spot via een Spotnet client is een usenet server nodig die binaries ondersteund.

Advies
Als een account alleen voor spotten en/of uploaden gebruikt word kan er gekozen worden voor een niet verlopend blockaccount. Bericht over Blockaccounts en gratis test servers

Als alleen Spotnet gebruikt word om spots te vinden kan je er ook voor kiezen om over te stappen van Giganews naar een andere usenet provider. Dan is een blockaccount ook niet nodig voor uploaden (mogelijk wel voor het ophalen van de headers). Voordeel hiervan is dat de kosten lager zijn.

Test servers waarbij spotten mogelijk is: Sunny Usenet, Pure Usenet, XS Usenet (vermelden alle 3 een X-Trace in de header). Als hiermee het spotten van HD wel werkt komt het probleem door de combinatie van Spotnet en Giganews.

Topicstarter
RonnyG

Bericht door RonnyG »

hjvbft Enorm bedankt het is me eindelijk gelukt via spotplanet spots te plaatsen waar ik uren mee bezig ben geweest op spotnet. Het lukt nu binnen een paar tellen en wanneer er iets fout gaat loopt het tenminste niet 10 min vast en kan ik gelijk zien waarom de spot niet lukt, echter lukt alles wat ik nu wil. Enorm bedankt voor al je hulp en snelle reacties!!!
Spotten vanaf nu word een eitje en geen frustraties meer om het vastgelopen spotnet. (Controleer of er een instelling is waardoor het mogelijk word om een bestand 2x te downloaden) heb me helemaal gek gezocht maar kan er nergens iets van vinden, heb newzleecher 4.0 weet iemand deze optie te vinden? En nogmaals HULDE aan hjvbft!!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer