Eweka IP-adres

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Marler
Answers: 0

Eweka IP-adres

Bericht door Marler »

Beste Spotnetters,

Ik gebruik al een tijd en zonder problemen Spotnet v1.7.4., tot vandaag. (donderdag laatst gebruikt)
Vandaag start ik Spotnet op, download de laatste headers, klik op download NZB (verschillende spots geprobeerd) en krijg vervolgens de volgende foutmelding:

Kan geen verbinding maken.
Kan geen verbinding maken met de server: kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.
(IP-adres eweka newsserver)

Wil iemand me helpen bij het oplossen van deze foutmedelding s.v.p.!?
Ik heb geen instellingen veranderd. Eweka is mijn usenet provider.
servers.xml staat al die tijd al op 'alleen lezen' ingesteld.

Alvast bedankt voor reacties!

Met vriendelijke groet,

Marler

PS Ik had al via de zoekfunctie gezocht naar een oplossing maar heb die niet kunnen vinden.
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"

Topicstarter
Marler

Re: Foutmelding bij NZB

Bericht door Marler »

Probleem is opgelost!

Ik ben als sinds de oprichting lid van Eweka en had daardoor al jaren een "persoonlijk" IP-adres (newsreader).
Om de een of andere vage reden kom ik er nu bij het pingen achter dat ze dit IP-adres ineens aangepast hebben. Ik vind het jammer dat ze dit gedaan hebben en daarbij eigenlijk belachelijk dat ze me niet even op de hoogte hebben gesteld.

Maar goed, problem solved voor wat betreft de melding in, en de werking van, Spotnet.

Dit draadje kan dus dicht geachte moderatoren.

Met vriendelijke groet,

Marler
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"

KoffieBo0N
Moderator Team Lid
Contacteer:

Bericht door KoffieBo0N »

Mooi dat het is opgelost. Deze laten we staan voor andere users die ook eenzelfde soort probleem hebben :).

Topicstarter
Marler

Bericht door Marler »

KoffieBo0N schreef:Mooi dat het is opgelost. Deze laten we staan voor andere users die ook eenzelfde soort probleem hebben :).
Goed idee! :)

M.v.g.

Bonov
Usenet: Newsdemon
Internet: Ziggo
Re: Eweka IP-adres

Bericht door Bonov »

Ik heb hetzelfde probleem,

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.74
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bit
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: MSE
Met welk programma download je?: Alt.Binz
Wanneer begon je probleem?: Ik heb verder niets veranderd, ik wilde gistermiddag inloggen en Spotnet kwam met de melding, momenteel krijg ik nog steeds dezelfde melding,

'Kan geen verbinding maken met de server: kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd 81.171.88.253:119'
Geef een beschrijving van je probleem.: Foutmelding: 'Kan geen verbinding maken met de server: kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd 81.171.88.253:119'

Ik heb niets veranderd aan de serverinstelingen
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
    <Server Type="Headers" Server="81.171.88.253" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
    <Server Type="Downloads" Server="81.171.88.253" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="0" />
    <Server Type="Uploads" Server="81.171.88.18" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
    </Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Wheaten
Supporter
Usenet: Sunny
Leeftijd: 110

Bericht door Wheaten »

heb je het ook geprobeerd met 1 van de andere newsreadears van Eweka?

Bonov

Bericht door Bonov »

Ik gebruik nu deze instellingen

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader123.eweka.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="" Password=""119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Ik krijg geen foutmelding meer maar mijn database is nu wel van 395.000 naar 290.000 spots gegaan.

Bonov

Bericht door Bonov »

Maar het originele probleem is nog niet opgelost, waarom kan ik geen verbinding krijgen via 81.171.88.253 die altijd gewoon werkte??

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Goedemiddag Bonov,
Ik denk dat je voor het beantwoorden van deze vraag het beste contact op kunt nemen met Eweka. Het lijkt erop dat bij Eweka wat veranderingen hebben plaatsgevonden mbt IP-adressen
En als je antwoord op die vraag krijgt, zou het fijn zijn als je dat laat weten op dit forum, zodat andere mensen daarmee ook geholpen kunnen worden.
Dank je wel!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Bonov

Bericht door Bonov »

Ik heb via het contactformulier contact gezocht met Eweka, het antwoord zal hopelijk wel volgen. Als het bevredigend is zet ik het hier wel neer. Ik ga er niet zonder meer vanuit dat het per se aan Eweka ligt want Spotnet is nu ook niet bepaald het meest stabiele programma.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer