Had eerder in het forum gelezen, dat bij de nieuwere versies van Spotnet 1.7.x bij het posten of reacties geven het IP nummer te achterhalen valt en dat dat te voorkomen was door een SSL verbinding te gebruiken.
Nu heb ik wat zitten proberen en nu kan ik zelfs geen reacties meer plaatsen met mijn normaal ingestelde verbinding.
Headers binnen halen gaat goed met deze instelling maar de uploadserver werkt schijnbaar helemaal niet meer of het zou nu toevallig op dit moment een storing van Eweka kunnen zijn.
Hoe kan ik bij Eweka een goede SSL verbinding maken waarbij mijn IP adres niet meer te achterhalen valt??
Bericht wijzigenVerwijder berichtMeld dit berichtReageer met citaat Re: Ervaringen & Discussie: Eweka
door Tokra54 » 6 minuten geleden
Had eerder in het forum gelezen, dat bij de nieuwere versies van Spotnet 1.7.x bij het posten of reacties geven het IP nummer te achterhalen valt en dat dat te voorkomen was door een SSL verbinding te gebruiken.
Nu heb ik wat zitten proberen en nu kan ik zelfs geen reacties meer plaatsen met mijn normaal ingestelde verbinding.
Headers binnen halen gaat goed met deze instelling maar de uploadserver werkt schijnbaar helemaal niet meer of het zou nu toevallig op dit moment een storing van Eweka kunnen zijn.
Hoe kan ik bij Eweka een goede SSL verbinding maken waarbij mijn IP adres niet meer te achterhalen valt??
Tokra54
Sorry, maar ik krijg bij het plaatsen van een reactie de volgende melding:
Kan reactie niet plaatsen?
Details: Kan geen verbinding maken met provider.Kan geen
verbinding maken met de server: er is een time-out opgetreden.
Ik heb een nieuw account bij Eweka aangemaakt en heb mijn tegoed laten overzetten naar dat nieuwe account en kreeg toen nieuwe inloggegevens binnen en nu werkt het wel.
Ik ben benieuwd hoe lang maar ga het een paar dagen uitproberen en laat het dan weer weten tenzij het snel weer niet lukt.
hjvbft schreef:Stel voor textnews.eweka.nl 1 verbinding in. Kan eventueel via ssl poort 563 in Spotnet (niet spotLite).
De Upload server instelling is wel belangrijk als je wilt spotten en/of een reactie wilt plaatsen.
Bedankt voor je snelle antwoord. Waarom 1 verbinding instellen en niet 2, 4 of 8? En waarom eventueel SSL gebruiken? Wat zijn hier de voordelen en nadelen van? Standaard haal ik overigens zo'n 250.000 spots binnen met Eweka. Maar ik heb een Spotnet database gedownload, te vinden op Spotnet, met daarin 372.000 spots zodat ik mijn overzicht compleet heb
hjvbft schreef:@scsiman:
Heb de headers met sslreader.eweka.nl opgehaald. Header retentie:
free.pt = 2 dagen en 15 uur
free.usenet = 7 dagen en 19 uur
free.willey = 3 uur
Heb de headers met textnews.eweka.nl opgehaald. Header retentie:
free.pt = 972 dagen
free.usenet = 951 dagen
free.willey = 2 dagen en 7 uur
Waarschijnlijk heb je eerst de headers via textnews.eweka.nl opgehaald en daarna sslreader.eweka.n ingesteld.
Wat ook kan is dat je een database van een andere server gebruikt die nu bijgewerkt word.
Ja je hebt gelijk de headers komen met textnews alleen de download is met ssl
ben ook niet zo handig met dit spul, waarom dit zo is weet ik ook niet precies, wat ik wel weet is dat ie het eindelijk een beetje fatsoenlijk doet, dus hou ik het maar zo
mvg
scsiman
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of the Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommendations, made by, or implied by, any member or guest visitor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.