Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: XMS

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

hansenmarjo
Berichten: 82
Lid geworden op: 17 feb 2011, 19:14
Reputation: 0

Re: kan geen reactie plaatsen

#11

Bericht door hansenmarjo »

Worden er spots getoond als alleen deze server staat ingesteld (vermoed het wel). We kunnen downloaden
Zijn er reacties zichtbaar? Ja de reacties zijn zichtbaar

Hoe oud is de oudste header in free.pt en free.usenet? (Kan je controleren met bijv. Newsleecher). Ik weet niet wat hiermee wordt bedoelt en hoe ik dit moet zien
Hiermee word zichtbaar binnen hoeveel tijd er voor nieuwe headers gekeken moet worden om te voorkomen dat spots en reacties ontbreken. Ook laat dit zien of de oudste Spotnet/SpotLite spot via deze server zichtbaar is.
Alvast bedankt Hans
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: XMS

#12

Bericht door hjvbft »

Bedankt voor de 2 antwoorden. Voor de 3e:

Het aantal dagen kan je vinden via bijv. Newsleecher.
De opdracht geven alle headers op te halen in bijv. free.usenet.
Als er een paar headers zijn opgehaald de verbinding verbreken. Daarna sorteren op age.

Heb inmiddels een header gezien die geplaatst was via de XMSnet usenet server.
Er stond geen ipadres in (dus anoniem). Het zou dus moeten werken.

Zag je servers.xml. Hierin staat voor downloaden 2 en uploaden 1.
Verlaag downloaden tot 1 en probeer een bericht te plaatsen.

kuwerti
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 mar 2011, 21:44
Reputation: 0
Usenet: tweaknews
Internet: tele2

Gebruikersnaam en wachtwoord XMSnet?!

#13

Bericht door kuwerti »

Ik heb een XMsnet glasvezel verbinding (50MB)
Nu wil ik spotnet gaan gebruiken om nieuwsgroepen te lezen.
Dit programma geeft echter continu de melding:

"Kan geen verbinding maken. Gebruikersnaam is verplicht, maar niet ingevuld" :facepalm:

Ik heb echter geen gebruikersnaam nodig voor de XMS newsprovider.
Is hier een oplossing voor??

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: XMS

#14

Bericht door ManiaK »

Beste kuwerti,
Volgens mij kun je de antwoorden op je vraag terugvinden in dit topic?
Oplossing:
Gebruik voor het ophalen van de headers een gratis server. Hier een lijstje van mogelijke gratis servers. viewtopic.php?f=3&t=2824#location2 Ze staan onder het kopje Spoiler: Show.

Je servers.xml moet je handmatig zo instellen dat je 1 lijntje gebruikt voor headers, 1 voor downloads en voor 1 uploads.

Om het duidelijker te maken, wat er bedoeld wordt, verwijs ik je naar een topic van een gebruiker van XMSnet over ditzelfde onderwerp. Let vooral op de instellingen van zijn servers.xml bestand! viewtopic.php?f=3&t=4131

Ik hoor graag van je of je er op deze manier uitkomt! :goed:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

kuwerti
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 mar 2011, 21:44
Reputation: 0
Usenet: tweaknews
Internet: tele2

Re: Ervaringen & Discussie: XMS

#15

Bericht door kuwerti »

MariaK schreef:Beste kuwerti,
Volgens mij kun je de antwoorden op je vraag terugvinden in dit topic?
Als ik zo snel even teruglees, is het antwoord op je vraag:
De gratis versie staat maar 2 verbindingen toe, terwijl SN er 3 nodig heeft.
Oplossing:
Gebruik voor het ophalen van de headers een gratis server. Hier een lijstje van mogelijke gratis servers. viewtopic.php?f=3&t=2824#location2 Ze staan onder het kopje Spoiler: Show.

Je servers.xml moet je handmatig zo instellen dat je 1 lijntje gebruikt voor headers, 1 voor downloads en voor 1 uploads.

Om het duidelijker te maken, wat er bedoeld wordt, verwijs ik je naar een topic van een gebruiker van XMSnet over ditzelfde onderwerp. Let vooral op de instellingen van zijn servers.xml bestand! viewtopic.php?f=3&t=4131

Ik hoor graag van je of je er op deze manier uitkomt! :goed:
Hallo,

Ondanks alle aanwijzingen en het doorlezen van de betreffende topics blijf ik de foutmelding houden.
Dit is mijn server.xml:
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.news.cambrium.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.xmsnet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="news.xmsnet.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

ik kan de headers prima binnen halen, maar zodra ik een spot wil downloaden krijg ik de melding:

"gebruikersnaam verwacht, terwijl deze niet is ingevuld" ik zit dus bij XMSnet waar ik GEEN gebruikersnaam en wachtwoord voor heb ontvangen omdat ik dat bij deze provider niet nodig heb.
:thanks:

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: XMS

#16

Bericht door ManiaK »

Hallo kuwerti,
Heb je al contact opgenomen met Xmsnet?
Eerder in dit topic schrijft hjvbft
Mogelijk is voor het ipnummer dat je hebt niet in ingesteld dat deze van de server gebruik mag maken
zonder inloggen. Stuur "Ondersteuning" een bericht en leg uit dat je geen gebruik kan maken
van het "newsserver abonnement van 512Kbit/s " die onderdeel is van het internet pakket.
Vermeld je klantnummer en je ipadres. Dan kunnen zij dit controleren en wanneer nodig voor het ipadres
instellen (opnemen in de pool van ipnummers) dat de usenet server gebruikt mag worden zonder inloggen.
Misschien dat dit een oplossing van je probleem is? :goed:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

kuwerti
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 mar 2011, 21:44
Reputation: 0
Usenet: tweaknews
Internet: tele2

Re: Ervaringen & Discussie: XMS

#17

Bericht door kuwerti »

Ik heb al contact opgenomen met XMS hierover. Zij zeggen:
"U geeft aan dat uw newsreader vraagt om een gebruikersnaam en dat u verwacht het de oplossing voor dit probleem ligt in het ontbreken van uw IP de in IP-pool. Het is goed dat u dit direct bij ons meldt. In overleg met de technische dienst blijkt echter dat dit niet het probleem lijkt te zijn. ...""
Het moet dus wel aan spotnet liggen denk ik. Het downloaden met Newsleecher gaat zonder problemen, maar spots downloaden in spotnet is het probleem. Heb je nog meer ideeen?? bedankt voor je reactie in ieder geval.

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: XMS

#18

Bericht door ManiaK »

:D
Ja hoor, altijd meer ideeen..... :D
Ik denk dat het beste is dat je Spotnet alleen gebruikt om de Spots op te halen. Je stelt spotnet zo in dat het downloaden (in jouw geval) door newsleecher gebeurt.
Dat doe je door bovenin Spotnet bewerken aan te klikken, downloadknop, dan op NZB openen.
Hopelijk weer een stapje in de goede richting....???
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

kuwerti
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 mar 2011, 21:44
Reputation: 0
Usenet: tweaknews
Internet: tele2

Re: Ervaringen & Discussie: XMS

#19

Bericht door kuwerti »

Dank voor de hulp. Nee, helpt niet echt. ik krijg dan weer de melding
"gebruikersnaam is verplicht, maar niet ingevuld". ik heb alle 3 de opties geprobeerd, maar ik blijf de melding houden....

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: XMS

#20

Bericht door ManiaK »

Mmmmm...
Je servers.xml staat op alleen lezen? (om te voorkomen dat SN de gegevens aanpast)
Je hebt niet beide programma's (newsleecher en spotnet) op hetzelfde moment aanstaan?
Dan zou ik als ik jou was eens een PB sturen naar de gebruikers in dit topic die XMS wel werkend hebben gekregen....
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer