Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Out of Memory exception

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!
Gebruikersavatar

ardy43
Berichten: 1705
Lid geworden op: 05 mar 2011, 10:15
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 58

Re: Out of Memory exception

#41

Bericht door ardy43 »

FunnyMedia schreef:Ik heb de oplossing dus gemist Windsurfer.
Kan je uitleggen wat de oplossing is?
Voorlopig ben ik u voor de 6e keer 1.7.6 database aan het downloaden
FunnyMedia was bezig met een Spotnet 1.76 database, dat was niet nodig,
want Spotnet 1.76 heeft geen problemen met het ophalen van de database.
De foutmelding " Out of Memory Exeption" lijkt alleen voor te komen met spotnet 1.8.1, niet met eerdere versies.
Vandaar mijn berichtje,windsurfer :)
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



FunnyMedia
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2013, 17:35
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: 100Mbit

Re: Out of Memory exception

#42

Bericht door FunnyMedia »

Ik was bezig met versie 1.76 maar ook daar haalde hij elke x +8mjl reacties op.
Nu idd versie 1.81 weer geinstalleerd en de bestanden van 34 dagen geleden terug gezet in de ProgramData folder en probleem is verholpen.
Er wordt idd geen dbc file meer aangemaakt bij een clean install.

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Out of Memory exception

#43

Bericht door ManiaK »

Even in het algemeen en voor alle duidelijkheid:
  • Voor Spotnet 1.8.x zijn alleen databases (*.dbc en *.dbs) van dezelfde usenetprovider uitwisselbaar. Een willekeurige database hernoemen is niet mogelijk, althans... het lukt daarna niet om nieuwe spots op te halen of de database klopt niet meer. Veelgestelde vragen Spotnet 1.8.1: Database
  • Het is op dit forum niet toegestaan bestandsnamen te noemen of te linken/verwijzen/vragen naar databasebestanden! Ook niet via PB!
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

erikvankol
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2013, 21:18
Reputation: 0
Usenet: Usenetxl
Internet: Ziggo

Re: Out of Memory exception

#44

Bericht door erikvankol »

Ik heb ook dit probleem en krijg het nog niet opgelost mijn usenetxl leverancier zegt dit:


Het is toch echt een Spotnet probleem, er is iets mis met uw database van spotnet waardoor die de error geeft, er word een file aangemaakt per server dus het is niet zo vreemd dat een andere server wel werkt want die file werkt dus gewoon.

U zult echt naar het spotnet forum moeten gaan en daar uw probleem voorleggen of de verborgen bestanden van spotnet verwijderen zodat een nieuwe database aangemaakt kan worden.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 12 apr 2013, 21:26] --

Ik heb zelfs mijn computer w7 al opnieuw geinstalleerd maar het probleem blijft. Als ik een andere usenet provider probeer werkt het wel gewoon!!

Baelrog
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2011, 19:41
Reputation: 0
Usenet: Ziggo
Internet: Ziggo

Re: Out of Memory exception

#45

Bericht door Baelrog »

Ypsos schreef:Spotnet 1.8.1 unattended Vinny?
van één gebruiker (FunnyMedia ) is dit bekend

@ andere met de "Out of Memory exception" meldingen, gebeurd dit bij de originele Spotnet 1.8.1 installer of zijn er zijn er andere Spotnet "installers" gebruikt ?
bijvoorbeeld >>
  • Vinny - Spotnet 1.8.1 A.I.O Updated April 2013 (Unattended)
  • Spotnet v1.8.1.1b See What You Get Edition Unattended + Filters van de gehele Unattended Crew
  • Spotnet v1.8.1 See What You Get Edition Unattended - Unattended Releases
  • Mini update Spotnet 1.8.1.1
  • diverse addon's
  • of thema's
checklist

Wat gebeurd er als je Spotnet als administrator uitvoert?
Start >> Rechts klikken op Spotnet.exe >> uitvoeren als Administrator
Ik heb ook de out of memory exception error sinds eergisteren, nadat ik de nieuwle versie van Vinny wilde instaleren (april 2013)
Heb ook een schone w7 64 bits installatie gedaan en dan nog krijg ik de error. Ook de See what you get edition gaf mij de error nadat ik de spotnet uninstaller heb gebruikt.
Helaas nog geen duidelijk oplossign behalve dan 1.7.6 gebruiken

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Reputation: 0

Re: Out of Memory exception

#46

Bericht door ManiaK »

Voor nieuwkomers en voor de overzichtelijkheid:

Tijdelijke oplossingen# :
  • 1/ De foutmelding " Out of Memory Exception" of "outofmemoryexception" lijkt alleen voor te komen met spotnet 1.8.1, niet met eerdere versies.
    Het kan dus een voorlopige oplossing zijn om Spotnet 1.7.6 te gebruiken.
  • 2/ Ook is gemeld dat het overschrijven van de spotnetmap in programdata door een backup-bestand het probleem oplost. (Voor Spotnet 1.8.x zijn alleen databases (*.dbc en *.dbs) van dezelfde usenetprovider uitwisselbaar.)
  • 3/ Dit probleem komt niet voor als je Spotlite gebruikt.
  • 4/ Niet alle providers hebben dit probleem in combinatie met spotnet. Problemen zijn gemeld met XSnews (en de daarvan afgeleide resellers: EasyUsenet, NewsConnection, Wondernews, Usenetxl) Usenet.Pro, KPN en Ziggo
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Gamiek
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2013, 15:36
Reputation: 0
Usenet: xsnews
Internet: online

Re: Out of Memory exception

#47

Bericht door Gamiek »

Hallo, Ik heb hetzelfde probleem kan ook niet meer in de database van spotnet heb ook xsnews als usenet provider wat kan ik hier aan doen? mischien ook een oudere versie van spotnet installeren heb ook van alles geprobeerd....
ik hoop op een reactie kan niks meer doen....
Gebruikersavatar

Blauwbek
Moderator Team Leider
Berichten: 2761
Lid geworden op: 04 mar 2011, 17:29
Reputation: 0
Usenet: UNS
Internet: UPC
Locatie: Blauwbek-PC
Contacteer:

Re: Out of Memory exception

#48

Bericht door Blauwbek »

heb je gedaan wat Maniak in het bericht boven je schrijft?
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Gamiek
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2013, 15:36
Reputation: 0
Usenet: xsnews
Internet: online

Re: Out of Memory exception

#49

Bericht door Gamiek »

Ja heb een oudere versie erop gezet nu is de melding wel weg maar nu doet spotnet een half uur voor hij alles binnen heeft updates en reacties wel een paar miljoen.........daarna newsleecher gestart krijg nu foutmelding bij neswleecher.
<KNIP*>

Gamiek.
*Ivm overzichtelijkheid van topic: Graag alleen vragen over Spotnet en de "Out of Memory" Error. Voor problemen met newsleecher graag hier een nieuw onderwerp aanmaken.
- ManiaK

Peter P.
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2013, 14:11
Reputation: 0
Internet: KPN

Re: Out of Memory exception

#50

Bericht door Peter P. »

Hallo iedereen, Ik heb eveneens maanden met veel plezier gebruik gemaakt van Spotnet, maar nu is de pret uit. Krijg ook hardnekkig de reactie van memory exception etc... zoals door anderen omschreven. Alles geprobeerd. Blijft zo. Is spontaan begonnen en niet meer weg te krijgen. DIverse malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Helpt niets. Oudere versie geinstalleerd. Nu is er het probleem dat hij elke keer bij opstarten een kwartier lang alles weer binnenhaalt inplaats van alleen de nieuwe. Wie heeft nog een helder idee, of moet ik me maar weer beperken tot torrent etc..
Zou het kunnen dat de industrie een virus heeft meegestuurd dat de zaak voorgoed heeft verpest. ?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer