branden lukt niet goed

Bespreek hier Applicaties

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
j.leeuwen
Answers: 0
Usenet: usenet
Internet: chello

branden lukt niet goed

Bericht door j.leeuwen »

IK DOWNLOAD VIA SPOTNET DAARVOOR VIA SAB NZB+, DE LAATSTE TIJD ZIJN MIJN GEBRANDE DVD'S BRANDSNELHEID 4 NIET MEER GOED AF TE SPELEN IN MIJN BOSE 123 SYSTEEM, DE BEELDEN STAAN EVEN STIL. OP EEN ANDERE DVD SPELER GEEN PROBLEEM, OF ER STAAT FOUTE INDELING. HET LIJKT WEL OF DE BESTANDEN NIET GOED ZIJN UITGEPAKT.
IK BRAND MET DVD ONE CLICK PRO, (VIDEO TS) WIE WEET HOE DIT KAN?
Verplaatst naar het juiste forum. Vriendelijk verzoek om in het vervolg niet alleen hoofdletters te gebruiken rules/index.php#rule1i
- MariaK

Gup
Algemeen Manager
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Leeftijd: 49

Re: branden lukt niet goed

Bericht door Gup »

Ik heb exact het zelfde probleem gehad, wat ik veranderd heb :

Ander merk dvd, en een hogere brandsnelheid, op dvd+rw begon het haperen maar hoofdzakelijk bleek dat in de Philips dvd's te zitten.

Met TDK heb ik echter geen probleem (12x) en op rw werkte de Hema eigen merk dvd-rw als een trein (4x) .

Mvg

Gup
Need Support? click this link for the search engine or start a new subject

D3r @nt1 R00tk17 M31st3r :ssst:

Topicstarter
j.leeuwen

Bericht door j.leeuwen »

ik gebruik platinum plus 16 speed al jaren naar volle tevredenheid, snap er niets van vooral omdat hij het op de gewone dvd speler wél doet..

ardy43
Usenet: sunnyusenet
Internet: kpn
Leeftijd: 59

Bericht door ardy43 »

als het op de gewone dvd speler wel lukt,lijkt mij het probleem bij je BOSE 123 SYSTEEM te liggen,
als je nog garantie heb,zou ik daar gebruik van maken,
anders gewoon laten nakijken,aangezien het eerst wel werkte.

Gompy
Leeftijd: 109

Bericht door Gompy »

Vervuiling van lenzen na verloop van tijd kan ook een oorzaak zijn.
Vooral als een laser iets minder krachtig is.
In combinatie met een DVD/CD die een iets mindere reflectielaag heeft kan dat problemen geven.

Probeer eens een schoonmaak-dvd/CD .
Of zoals eerder geschreven probeer eens een ander merk.

Ik zelf zweer bij o.a. Traxdata van bijvoorbeeld de Blokker.
Heb al vele jaren zelfgebrande cd's in de auto liggen van dat merk.
Jaar in jaar uit, in een simpel mapje, in hete zomers, en zoals nu met strenge vorst, ze doen het altijd.
De dvd's van dat merk gebruik ik ook al jaren thuis, ook nog nooit geen problemen mee gehad.
Maar goed, dat is een keus die jezelf maakt uiteraard.

Topicstarter
j.leeuwen

Bericht door j.leeuwen »

Het rare is dat hij koop dvd's gewoon goed afspeelt, en ook zelfgebrande van vorige maand en daarvoor, die precies op dezelfde manier zijn gebrand... Wie wie o wie weet hoe dit kan..

Gompy

Bericht door Gompy »

j.leeuwen schreef:Het rare is dat hij koop dvd's gewoon goed afspeelt, en ook zelfgebrande van vorige maand en daarvoor, die precies op dezelfde manier zijn gebrand... Wie wie o wie weet hoe dit kan..
Verschil tussen koop en zelfgebrand is dat koop cd/dvd's worden geperst en de putjes veel scherper en dieper zijn, en dat zelfgebrand minder diep en scherp zijn, afhankelijk van de kracht van de laser.
Bij het afspelen van een cd/dvd precies hetzelfde.
Een laser kan minder krachtig worden door vuilaanslag op het lens-systeem, je kunt een partij blanks hebben die iets minder reflecteren, ook al is het label hetzelfde.
Google eens.

Je kunt een slechtere batch dvd's gekocht hebben, ook al is het merk hetzelfde.(verpakkings-label)
Wat je koopt is een partij blanks met een bepaald label, wie ze gemaakt heeft (de fabrikant) kan steeds verschillen, is helemaal afhankelijk wat de prijs is die een label-drager moet betalen.
Heel erg verschillend is bijvoorbeeld philips, die zijn enorm verschillend van kwaliteit.
(Er zijn programmaatjes die de info van die blanks uit kunnen lezen)
Koop een doosje traxdata bij de blokker, en probeer die eens uit, ik kan je uit eigen zééér lange ervaring garanderen dat die goed zijn. (de fabrikant is al die jaren nog steeds hetzelfde)
Je bent wat duurder uit als dat je een grote batch tegelijk koopt via internet, maar de kwaliteit is al die tijd hetzelfde gebleven.
Doen die het goed dan is de volgende stap het schoonmaken van het lens-systeem van je installatie.
Het zijn de goedkoopste stappen om mee te beginnen.
Werkt het niet dan tjaaa.... (R.I.P. apparaat :zwaai: )

Topicstarter
j.leeuwen

Bericht door j.leeuwen »

Ok ik ga aan de slag! Heel erg bedankt forummers voor de heldere, informatieve uitleg !!
Ik zal andere merk gaan proberen. Wat ik raar blijf vinden is dat alleen de Bose 123 moeite heeft met mijn merk schijfjes en de harddiskrecorder niet.

Gompy

Bericht door Gompy »

j.leeuwen schreef:Wat ik raar blijf vinden is dat alleen de Bose 123 moeite heeft met mijn merk schijfjes en de harddiskrecorder niet.
Ik geloof niet dat de essentie van mijn betoog je erg duidelijk is.. :roll: :roll:
Het merk van een apparaat is niet belangrijk maar de mate van vervuiling van de lenzen i.c.m. het reflecterend vermogen van de blanks!

Klik hier maar, hier heb je wat leesvoer, misschien wordt het wat duidelijker. :mrgreen:
Suc6!

http://tinyurl.com/75g7l4w

Topicstarter
j.leeuwen

Bericht door j.leeuwen »

Ik zal verbatim eens proberen..
Ik heb een mail naar Bose gestuurd kijken wat zij voorstellen...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer