Upgrade-DB uitvoer probleem

Oude en opgeloste problemen van oudere versies van spotweb vind je hier.

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
fean
Answers: 0
Usenet: XSNews
Internet: Ziggo

Upgrade-DB uitvoer probleem

Bericht door fean »

Welk spotX programma gebruik je?: SpotWeb
Wat is de versie van het spotX programma?: 98848af382b7ca2fa842 (heb de commit er maar ingeplakt gezien ik geen versienummer kon vinden)
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7 SP1
Wat is de versie van het besturingssysteem?: x64
Wanneer begon je probleem?: Tijdens de installatie, toen ik Upgrade-db.php ging uitvoeren.
Geef een beschrijving van je probleem.: Upgrade-db.php probeerd een booleaanse waarde 'False' in te voeren in een kolom waar alleen integers ingevoerd kunnen worden.

PHP Stack Trace:

Code: Selecteer alles

Database schema of settings upgrade mislukt: Error executing query: Incorrect integer value: 'false' for column 'deleted' at row 1 #0 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\dbeng\dbeng_abs.php(88): dbeng_mysql->rawExec('INSERT INTO use...') #1 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\dbeng\dbeng_mysql.php(115): dbeng_abs->exec('INSERT INTO use...', Array) #2 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotDb.php(401): dbeng_mysql->modify('INSERT INTO use...', Array) #3 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotUserUpgrader.php(55): SpotDb->addUser(Array) #4 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotUserUpgrader.php(13): SpotUserUpgrader->createAnonymous() #5 C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotUpgrader.php(34): SpotUserUpgrader->update() #6 C:\xampp\htdocs\spotweb\upgrade-db.php(22): SpotUpgrader->users(Array) #7 {main}
Ik voldoe aan alle pre-requisites voor Spotweb. De Database is volledig functioneel, gezien ik hem ook gebruik voor andere doeleinden. En ik had deze exception nog niet op mn desktop gezien, waarop ik op dezelfde wijze spotweb heb geconfigureerd en geinstalleerd. U zult zich dan wel afvragen waarom ik mn desktop niet gewoon opbaar voor het LAN. Ik reis veel met mn laptop en zou graag op de plaatsen waar ik overnacht ook gebruik willen maken van spotweb. En dan vooral de NewzNab kant van spotweb. Alsvast hartelijk bedankt en ik hoop dat er een oplossing voor te vinden is.

Fean

Carnifex
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3

Re: Upgrade-DB uitvoer probleem

Bericht door Carnifex »

Dit is denk ik een foutje van de laatste spotweb release, wat je zelf kunt doen om het op te lossen zijn 2 dingen.

1. wachten tot de maker een nieuwe versie released met een fix

2. C:\xampp\htdocs\spotweb\lib\SpotDb.php openen met een texteditor (notepad++ bijv.) en op regel 394 de volgende regel te vervangen:

VALUES('%s', '%s', '%s', '%s', '%s', '%s', '%s', 'false')",
met

VALUES('%s', '%s', '%s', '%s', '%s', '%s', '%s', 0)",
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Blauwbek
Moderator Team Leider
Usenet: UNS
Internet: UPC
Contacteer:

Bericht door Blauwbek »

zal ik m committen daar dan? hijs op vakantie lijkt het maar ik doe wel een pullrequest :)
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!

Carnifex
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3

Bericht door Carnifex »

lijkt me een goed plan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Topicstarter
fean
Usenet: XSNews
Internet: Ziggo

Bericht door fean »

Dank jullie wel voor een snelle oplossing. De oplossing werkte inderdaad en SpotWeb werkt nu als een zonnetje. Ik ben zelf wel een programmeur maar geen PHP programmeur, vandaar de vraag.

Fean

Blauwbek
Moderator Team Leider
Usenet: UNS
Internet: UPC
Contacteer:

Bericht door Blauwbek »

Pullrequest is aangenomen
Regels/Rules | pySabRename

Er zijn weer spotnet updates, klik hier!

API's kijken doe je maar in de dierentuin!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer