Sabnzbd pakt maar 1 download tegelijk?

Oude en opgeloste problemen van oudere versies van spotweb vind je hier.

Moderator: Moderator Team

Topicstarter
Jeroensum
Answers: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Sabnzbd pakt maar 1 download tegelijk?

Bericht door Jeroensum »

Geachte guru's:

Ik loop tegen het volgende issue aan; op het moment dat er al een download staat in sabnzbd dan wil deze via spotweb geen 2e accepteren. Als ik echter via een plugin voor firefox of chrome de api benader, dan accepteerd deze wel meerdere downloads, eveneens kan ik meerdere downloads handmatig toevoegen. Zodoende lijkt mij het issue dus in spotweb te zitten. Iemand een idee?

Ik heb het getest via:
-file aanbieden direct op de disk v/d server
-uploaden via de browser v/d cli"ent
-via HTTP versturen via spotweb direct naar de server

Carnifex
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3

Re: Sabnzbd pakt maar 1 download tegelijk?

Bericht door Carnifex »

Wat gebeurd er als je via spotweb een nzb probeert te pushen naar sabnzb? Krijg je een error, of gebeurd er gewoon helemaal niks?

Heb je ook al geprobeerd de laatste versie spotweb van github af te halen? Of misschien sabnzb updaten?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Topicstarter
Jeroensum

Bericht door Jeroensum »

Je bedoeld de optie "Roep sabnzbd+ aan via HTTP door spotweb" ?
Dat is wat ik hier bedoelde:
Jeroensum schreef:-via HTTP versturen via spotweb direct naar de server
Zoals gezegd, de eerste nzb gaat prima, die zie ik ook direct in de queue verschijnen. Als ik vervolgens een 2e NZB aanklik en sabnzbd is nog bezig dan komt deze er niet 'bij' in de queue van sabnzbd. De queue blijft dus enkel die eerste NZB laten zien. Zodra sabnzbd klaar is dan kan ik wederom 1 nzb toevoegen en moet ik weer wachten tot sabnzbd klaar is.
Ik weet ondertussen zeker dat het aan spotweb ligt omdat ik wederom gisteren heb getest met andere opties en die doen het allemaal wel. Dus 1e nzb aanbieden aan sabnzbd (downloaden begint) en vervolgens komen opvolgende nzb's netjes in de wachtrij. Via welke optie in spotweb dan ook gebeurd dit niet.
De meest duidelijke aanwijzing die ik heb dat het probleem in spotweb zit is de volgende:
Spotweb heeft de mogelijkheid om een nzb file direct op de disk v/d server te zetten. De directory waar je de file in zet kun je dan door sabnzbd laten monitoren. De eerste file zie ik na aanklikken netjes in de map verschijnen en een seconde later door sabnzbd opgepikt worden. De 2e file verschijnt helemaal nooit in deze directory. Spotweb en sabnzbd draaien op dezelfde server dus het kan geen issue zijn met een protocol of een poort oid aangezien de file direct naar disk wordt geschreven.
Zoals gezegd heb ik ook alle andere opties getest, zowel met een linux als met een windows machine met 'mozilla firefox 4 en 5', met chromium en chrome en met internet explorer 8.

Het lijkt er dus sterk op dat spotweb wacht op een seintje van sabnzbd van 'ik ben klaar!' voordat deze een nieuwe nzb file wil pushen. Echter, uit jouw reactie begrijp ik dat jij dit issue niet hebt Carnifex? Mag ik vragen van welke datum jouw install dateert?

De versie van SpotWeb die ik draai heb ik eergisteren van github afgehaald, ik kan zogauw nergens een versie nummer vinden maar gezien de github download ga ik er van uit dat deze recent genoeg is?
Van sbnzbd draai ik de laatste versie: 0.6.5
PHP versie: 5.3.3-1ubuntu9.5

Ik krijg (helaas) geen errors.
De volgende logs laten ook geen errors zien:
sabnzbd.error.log
/var/log/syslog
/var/log/apache/error/log

Is het mogelijk om spotweb errors ergens terug te lezen (console of log) ?

Carnifex

Bericht door Carnifex »

Ik heb dit issue inderdaad niet, ik kan gewoon oneindig veel nzbs naar sabnzb pushen vanuit spotweb.

Als ik het goed begrijp, gebruik je dus niet de "push" functie (dus het pijltje wat naar beneden richt in spotweb), maar de normale "download nzb" functie en download je de nzb naar een specifieke map, welke sabnzb dus monitored.
Werkt de "push" functie vanuit spotweb dan ook niet?

Ik denk dat het probleem hem namelijk zit in het volgende:
Voor het gemak neem ik even aan dat je een payserver hebt met 8 toegestane simultane connecties.
Stel SabNZB is net begonnen met het downloaden van de bestanden aangegeven in de eerste nzb welke jij net heb aangeklikt in spotweb. SabNZB neemt dan waarschijnlijk alle 8 de connecties in beslag voor het downloaden (dit kun je overigens ook instellen in sabnzb).
Wat er dan fout gaat is, op het moment dat je een volgende nzb wilt downloaden via spotweb kan dit niet omdat sabnzb alle 8 de connecties al open heeft staan en je payserver dus een "connection limit reached" signaal terug geeft.

Het vreemde daaraan is dat je geen errors terug krijgt, maar dit zou een bug kunnen zijn in spotweb.
Probeer eens het volgende:
- Download een NZB via spotweb
- Zet sabnzb op pauze om de connecties vrij te maken
- Download nog een NZB via spotweb

Als het dan wel werkt, ligt het 100% aan de connection limit. Je zou dan in sabnzb bijvoorbeeld in kunnen stellen dat het slechts 7 connecties gebruikt voor het downloaden, zodat je er altijd 1 hebt om nieuwe NZBs te downloaden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Topicstarter
Jeroensum

Bericht door Jeroensum »

Inderdaad, je hebt gelijk. Heb het aantal threads van sabnzbd teruggeschroefd en het issue is verdwenen.
Daar had ik zelf aan kunnen denken maar ik ben blij dat jij dat voor me deed :thanku:

Carnifex

Bericht door Carnifex »

Ben blij dat het opgelost is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer