Ik durf nu zo niet meer te posten
Ip zichbaar in spotnet v1.7!!
Moderator: Moderator Team
-
noisekick22
Ip zichbaar in spotnet v1.7!!
Waarom zie ik op de namen van de mensen die posten of berichtjes achterlaten hun IP adres
-
Xenomes
- Usenet: Eweka
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 49
Re: Ip zichbaar in spotnet v1.7!!
Er word gewerkt aan versie 1.7.2 daar zal het niet meer in zitten (mits ik het goed heb begrepen) 
-
noisekick22
-
iamsolly
Of het nu wel of niet in spotnet zichtbaar is maakt weinig uit, die info komt van de usenetserver en dus 'openbaar'
Domme vragen bestaan niet, wel dezelfde
-
TheGreatGonzales
Precies, als je usenetprovider IP-adressen meestuurt (bijv. LightningUsenet) kunnen gevorderde gebruikers sowieso je IP-adres zien door de headers van een posting te bekijken. Als je niet wilt dat je IP-adres in plaintext meegezonden wordt kun je beter een usenetprovider nemen die dat niet doet, of klagen bij je huidige provider.
-
Skippie
-
TheGreatGonzales
SSL maakt geen verschil. Een SSL-verbinding versleutelt alleen het verkeer tussen jouw computer en de server van je usenetprovider. Dit heeft geen invloed op het al dan niet meeposten van je IP-adres.
Bovenstaande is aangenomen dat de usenetprovider in kwestie geen onderscheid maakt tussen clients die zonder- en clients die met SSL verbinden. In theorie zou het mogelijk zijn voor een usenetprovider om bij gebruikers die SSL gebruiken geen IP-adres mee te sturen, maar dat zou een redelijk vreemde configuratie zijn.
Bovenstaande is aangenomen dat de usenetprovider in kwestie geen onderscheid maakt tussen clients die zonder- en clients die met SSL verbinden. In theorie zou het mogelijk zijn voor een usenetprovider om bij gebruikers die SSL gebruiken geen IP-adres mee te sturen, maar dat zou een redelijk vreemde configuratie zijn.
-
MrMusic
- Usenet: eweka
- Internet: online
Ik vind het zeer wenselijk als de ontwikkelaar van spotnet er voor zorgt dat
1.Het IP onzichtbaar is
2.Maar ook welke service (eweka)bv word gebruikt
1.Het IP onzichtbaar is
2.Maar ook welke service (eweka)bv word gebruikt
-
TheGreatGonzales
MrMusic, je beseft je wel dat zelfs als het niet in Spotnet zichtbaar is, deze informatie nog steeds te vinden is via simpele methoden buiten Spotnet om?
-
geej
TheGreatGonzales schreef: deze informatie nog steeds te vinden is via simpele methoden buiten Spotnet om?