aanval op spotnet

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

DarkChild
Answers: 0

Re: aanval op spotnet

Bericht door DarkChild »

Carnifex schreef:
DarkChild schreef:de link voor Spotnet Improver staat gewoon in het bericht van Carnifex hoor!

Maar ok, ik heb het gescript nu geinstalleerd en zie dat sommige users op de blacklist staan en sommige op de whitelist. De "89,8mb spammer" is echter onbekend, dus op geen enkele lijst.
Daarnaast is mijn database is nog steeds 'vervuild'. Wat doe ik verkeerd? Ik gebruik spotnet 1.7.4
Een user wordt pas geblacklist bij een x aantal meldingen, dus het zal even duren voordat het daadwerkelijk weg is.
Bedankt! Ik ga YNQuNQ meteen rapporteren, maar hoe zou ik zelf kunnen zien 'dat hij dat is' ? In mijn database verschijnt hij als onbekend, zoals bij wel meer (Eweka?) gebruikers!

@24matt, Improver is geen wondermiddel dat ineens alle virussen verwijderd. Ook dit werkt alleen bij de juistheid van de input van de community! http://jij.haatmij.nl/spotnet/report.php

asenegawa
Usenet: Astraweb
Internet: Phoenix NAP

Bericht door asenegawa »

Nog wel Matt, het zal even tijd nodig hebben vrees ik.
Maar er is 1 goede raad die je ten alle tijden moet onthouden.
Wat je ook meeneemt van het Usenet, altijd even je virusscanner eroverheen gooien.
Ook een betrouwbare en goedwillende poster kan ook zonder dat hij het weet een virus mee posten.
I'm trying to be...who I really am...the true me...

Carnifex
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3

Bericht door Carnifex »

Ik gebruik zelf spotweb, waar de userIDs makkelijker worden weergegeven. Volgens mij kun je na het installeren van spotnet improver, iemand zijn userID zien als je met je muis op de naam van iemand gaat staan.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Ik ga YNQuNQ meteen rapporteren, maar hoe zou ik zelf kunnen zien 'dat hij dat is' ? In mijn database verschijnt hij als onbekend, zoals bij wel meer (Eweka?) gebruikers!
Als je met je cursor boven de naam van de afzender (in de spotinformatie) gaat "hangen" (dus niet klikken)
krijg je een boxje te zien met het ID van de afzender... :goed:
Laatst gewijzigd door ManiaK op 27 sep 2011, 13:46, 2 keer totaal gewijzigd.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

24matt

Bericht door 24matt »

asenegawa schreef:Nog wel Matt, het zal even tijd nodig hebben vrees ik.
Maar er is 1 goede raad die je ten alle tijden moet onthouden.
Wat je ook meeneemt van het Usenet, altijd even je virusscanner eroverheen gooien.
Ook een betrouwbare en goedwillende poster kan ook zonder dat hij het weet een virus mee posten.

Zoiezo ik neem altijd van de zelfde personen de films en etc mee,
dus bv van dvdernie weet ik gewoon uit ervaring dat dit goed zit, en zo heb ik meerdere personen die van een bepaalde caterogie iets doen.

maja je weet het nooit en daarom vroeg ik me eigen af over de spotnet improver, maja dan heb ik weer wat geleerd.
bedankt

DarkChild

Bericht door DarkChild »

thanks voor de tip maar bij onze 89,8 spammer staat slechts:

MrLover Onbekend Eweka Internet Services.

Dit lijkt een limitatie van het originele Spotnet 1.7.4, maar de meeste mensen gebruiken toch dat programma vrees ik...daarom ben ik ook benieuwd of de (lokaal opgebouwde) database wel opgeschoond kan worden voor gebruikers waarin deze spammer als onbekend voorkomt

ManiaK

Bericht door ManiaK »

Afbeelding
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

baasb
Usenet: eweka
Internet: kpn

Bericht door baasb »

bij mij doet hij het weer spotnet :D

Tranzer71
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo

Bericht door Tranzer71 »

Het lijkt er op dat het nu gefixed is, ik heb helaas wel mijn oude database weg moeten gooien.ik denk trouwens dat je hem wel terug kunt vinden bij een index want afgelopen weekend heeft iemand een schone database gepost tot 25 -9 dan is de schade heel beperkt.

atlihan
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo

Bericht door atlihan »

heb de improver ook geinstalleerd en idd zie je welke op de blacklist staan, word dit ook om de zoveeltijd ge-up-date?
maar als ik op bbc zoek, en ik klik erop zie je er alsnog een onbekende spotter?
word er al iets gedaan aan een definitieve oplossing? en iemand een idee om je database schoon te maken?

PS wat ik zelf heb gedaan is de improver installeren, ik had nog een database ge-up-date t/m zondag, dus heb ik die vervangen in de programData/spotnet en kijken wat die dee hij haalt alsnog die spam troep op....

De database die ik veilig heb is 25-09-2011 laatste spot 23:33 of iets dergelijks
Laatst gewijzigd door atlihan op 27 sep 2011, 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer