Ervaringen & Discussie: Eweka

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Ep Woody
Answers: 0
Leeftijd: 41

Re: Ervaringen & Discussie: Eweka

Bericht door Ep Woody »

Jahoor, kijk maar even in de kennisbank, de rest van dit topic.

viewforum.php?f=6 Eerste topic over de russische server.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Ep Woody
Leeftijd: 41

Bericht door Ep Woody »

Lightningusenet is een perfecte oplossing :)

Je moet het ook niet heel gek vinden dat we niet alles gaan voorkauwen ;) Dat zou betekenen dat we van 400000 mensen de installatie van Spotnet kunnen regelen. Lijkt me wat onrealistisch :)
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Dr. John

Bericht door Dr. John »

ik moet zeggen Lightningusenet is niet verkeerd, heb net(om uit te proberen) voor het bedrag wat ik normaal bij eweka kwijt ben voor 1 maand ruim 3 maanden bij Lightningusenet en de snelheid is echt verbluffend. Zou dit ook zo blijven als ze worden overspoeld met aanvragen?

Dr. John

schneuzeltjah

Bericht door schneuzeltjah »

Hallo,

heb net spotnet geinstalleerd en ziet er leuk uit. echter ik heb het even vergeleken met FTD kwa spots. voor zover ik kan zien haalt spotnet niet alle nieuwe spots op die bij ftd gepost worden??? Ligt dat soms eraan dat het 2 verschillende communities zijn? of zou eigenlijk alles wat op FTD te vinden is ook op spotnet te vinden moeten zijn? IK heb overigens nog wat verder gegoogled en kwam erachter dat bij Eweka het kan voorkomen dat niet alle headers in spotnet geladen worden. dit zou opgelost kunnen worden door ipv newsreader1.eweka.nl het ip adres van die betreffende eweka server te veranderen. hoe ik dat echter moet doen kon ik zo snel niet vinden. Tenminste het ip adres van de eweka server kon ik niet snel achterhalen. dat je iets moet veranderen in het servers.xml bestandje heb ik ook al kunnen achterhalen.
wie kan mij helpen

danke bitte

Schneuzeltjah

Marler

Bericht door Marler »

schneuzeltjah schreef:Hallo,

heb net spotnet geinstalleerd en ziet er leuk uit. echter ik heb het even vergeleken met FTD kwa spots. voor zover ik kan zien haalt spotnet niet alle nieuwe spots op die bij ftd gepost worden??? Ligt dat soms eraan dat het 2 verschillende communities zijn? of zou eigenlijk alles wat op FTD te vinden is ook op spotnet te vinden moeten zijn? IK heb overigens nog wat verder gegoogled en kwam erachter dat bij Eweka het kan voorkomen dat niet alle headers in spotnet geladen worden. dit zou opgelost kunnen worden door ipv newsreader1.eweka.nl het ip adres van die betreffende eweka server te veranderen. hoe ik dat echter moet doen kon ik zo snel niet vinden. Tenminste het ip adres van de eweka server kon ik niet snel achterhalen. dat je iets moet veranderen in het servers.xml bestandje heb ik ook al kunnen achterhalen.
wie kan mij helpen

danke bitte

Schneuzeltjah
Ip adres server is simpel te achterhalen.
Ga naar menu Start - 'uitvoeren' en typ 'cmd' en dan kom je in Windows command.
Hier typ je: ping newsreader1.eweka.nl (of wat de naam van de server ook is) en je ziet het IP-adres wat je nodig hebt.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.

M.v.g,

Marler
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"

Marler

Bericht door Marler »

sportfan27 schreef: Die is nutteloos voor headers, daarmee laad ie alleen de reacties sneller.
Helemaal niet nutteloos, je kan met deze server juist prima de headers ophalen. Je kunt er de bestanden niet mee downloaden, maar daar heb je een payserver voor. ;)

M.v.g,
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"

Marler

Bericht door Marler »

Dr. John schreef:ik moet zeggen Lightningusenet is niet verkeerd, heb net(om uit te proberen) voor het bedrag wat ik normaal bij eweka kwijt ben voor 1 maand ruim 3 maanden bij Lightningusenet en de snelheid is echt verbluffend. Zou dit ook zo blijven als ze worden overspoeld met aanvragen?

Dr. John
Ik hoop niet dat iedereen zich gaat aanmelden bij Lightningusenet omdat er dan weinig posters over zullen blijven.
Voor downloaden is Lightning een prima usenetprovider maar voor het uploaden van bestanden en plaatsen van reacties op spots niet. Dit omdat hierbij je IP adres vermeld wordt in de eigenschappen en dat is niet echt waar je op zit te wachten als poster/spotter.
Bij eweka zijn posts/spots en reacties anoniem.
Lightningusenet = leechers only

M.v.g,

Marler

mvveelen

Bericht door mvveelen »

Ik ben dit niet gewend...kom er gewoon niet uit. Heb gezocht op dit forum maar eigenlijk geen helder antwoord gevonden.

Ik heb een betaald account bij Eweka en zit bij Ziggo.

Ik vul bij het starten van spotnet keurig de juiste gegevens in maar krijg toch telkens de melding "authentication failed". Username of password kloppen niet. Maar....deze kloppen wel degelijk. Heb het ook handmatig in de servers.xml gezet maar dan start spotnet weer op met deze gegevens en ik kom dan niets verder.

Iemand een tip waarmee ik verder kom ?

CoBra850
Usenet: Ziggo
Internet: Eweka

Bericht door CoBra850 »

zit ook bij Ziggo en heb ook Eweka en dit werkt prima.
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxxxxx==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="xxxxxx" Password="xxxxxxxxx==" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxxxx" Password="xxxxxxxxx==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

mvveelen

Bericht door mvveelen »

Ik ben op mijn mediaspeler (Eminent) met exact dezelfde gegevens aan het downloaden. En, ik merk nu net dat ik met Grabit ineens ook de melding krijg dat de username of password niet kloppen. Huh ?!?!

edit:

* slaat zichzelf voor zijn kop

Had een poos geleden op de Eminent ingesteld dat er ook het volledig aantal connecties gemaakt kon en mocht worden.
De download stop gezet en nu werkt het !!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer