SpotNet disconnect binnen 10 minuten.

Bespreek hier Applicaties

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Rexus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:55
Answers: 0
Usenet: Lightningusenet
Internet: Ziggo

Re: SpotNet disconnect binnen 10 minuten.

#11

Bericht door Rexus »

Werkt ook niet , heel bizar zelfs downloads in de browser lopen vast (zelfs kleine bestanden van 2-3 MB) Iemand enig idee ?

EDIT : Vanavond taakbeheer helemaal geleegd msconfig.exe alles uitgeschakeld en nog disconnect hij.
Dus ik ging opzoek naar een alternatief maar GrabIt loopt bijvoorbeeld ook vast bij de configuratie doordat hij geen contact krijgt met de payserver. :(

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: SpotNet disconnect binnen 10 minuten.

#12

Bericht door ManiaK »

Mmmm...klinkt niet meer als een spotnetprobleem, Rexus.. :?
GrabIt loopt bijvoorbeeld ook vast bij de configuratie
Even voor mijn duidelijkheid...je schreef eerder deze week dat Grabit wel werkte? Dat is namelijk wel belangrijk om te weten....
We horen het wel van je! :goed:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
Rexus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:55
Answers: 0
Usenet: Lightningusenet
Internet: Ziggo

Problemen Connectie usenetserver.

#13

Bericht door Rexus »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7.6
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Lightningusenet/ziggo/eweka
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Rond 10 sept.
Geef een beschrijving van je probleem: Krijg met alle 3 de nieuwsserver na 10 minuten een time-out, na herstart en herinstall kan ik weer 10 minuten downloaden voor de volgende time-out. Geen Firewall aanwezig en porten open.
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="news.lightningusenet.com" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="news.lightningusenet.com" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="news.lightningusenet.com" Username="xxx" Password="xxx" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Probleem deed zich eerder voor :
viewtopic.php?f=14&t=4068

Toen een tijdlang zelf niet gereageerd (niet netjes excuses) in afwachting van nieuw modem en herinstall windows.

Alles nu nieuw en fris en nog steeds hetzelfde probleem. Na 2gb download (3mb/s) hield hij er zo net mee op.

Begin best wel hopeloos te worden dus als iemand ook maar een flauw vermoede heeft voer ik het graag uit !!

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: SpotNet disconnect binnen 10 minuten.

#14

Bericht door ManiaK »

Ik heb je topics even samengevoegd, om een volledig overzicht te krijgen.
Je schreef eerder:
GrabIt loopt bijvoorbeeld ook vast bij de configuratie doordat hij geen contact krijgt met de payserver. :(
Ik ben benieuwd of het je inmiddels wel gelukt is om Grabit aan de gang te krijgen?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
Rexus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:55
Answers: 0
Usenet: Lightningusenet
Internet: Ziggo

Re: SpotNet disconnect binnen 10 minuten.

#15

Bericht door Rexus »

Goededag, excuses voor de late reactie.

De Programma's werken nog steeds niet, in de tussentijd heb ik windows 7 opnieuw geinstalleerd het modem vervangen voor een ander modem en de router naar zijn fabrieksinstelling gereset.

Natuurlijk mocht niks van dit alles baten.

Zowel Grabit als Spotnet vertonen dit probleem, zeker bij Ziggo en Ligtningusenet.

Download snelheid is door modem swap wel omhoog gegaan (1,7 -> 3 MB/s)

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: SpotNet disconnect binnen 10 minuten.

#16

Bericht door ManiaK »

Ik kan me goed voorstellen dat je 'best wel hopeloos' begint te worden.... :cry:
Blijf je nog steeds deze foutmelding krijgen, ondanks het opnieuw installeren van windows 7, het vervangen van je modem en een routerreset , Rexus?
De volledige foutmelding is als volgt :

Kan geen verbinding maken met de server: A connection attempt failed
because the connected party did not properly respond after a period of
time, or established connection failed because connected host has
failed to respond [IP]: 119
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================
Gebruikersavatar

Mickroz
Website Team Leider
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:56
Answers: 0
Usenet: Tweaknews
Internet: Delta
Locatie: Netherlands
Gender:
Leeftijd: 47
Contacteer:

Re: SpotNet disconnect binnen 10 minuten.

#17

Bericht door Mickroz »

Lijkt op een dns probleem?
Probeer eens te pingen of tracen in cmd prompt naar news.lightningusenet.com?
C:\>ping news.lightningusenet.com
C:\>tracert news.lightningusenet.com
Afbeelding
Support via PB wordt niet gegeven tenzij ik je vraag om mij een PB te sturen!
Q: Whats a hash and a root password?
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.

ManiaK
Berichten: 2396
Lid geworden op: 13 feb 2011, 20:51
Answers: 0

Re: SpotNet disconnect binnen 10 minuten.

#18

Bericht door ManiaK »

Aangezien het inmiddels onwaarschijnlijk is dat dit probleem een Spotnetissue is, verplaats ik dit topic naar PCstuff, waar het beter tot zijn recht komt! :D
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Afbeelding
===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB
===============================

Topicstarter
Rexus
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 sep 2011, 18:55
Answers: 0
Usenet: Lightningusenet
Internet: Ziggo

Re: SpotNet disconnect binnen 10 minuten.

#19

Bericht door Rexus »

Wanneer ik thuis kom zal ik het proberen bedankt voor de snelle reacties

-- [bericht automatisch samengevoegd - 04 okt 2011, 20:25] --

De foutmeldingen blijft inderdaad hetzelfde en de symptomen ook.

Ping lightning :

min : 43 ms
max : 134 ms
Gemiddeld : 91 ms

Tracert :
Hoogste waarden :
1. <1ms
2. 101 ms
3. 88ms
4. 101 ms
5. 25 ms
6. 14 ms
7. 65 ms

Zie niks vreemds, zal zo spotnet starten en bij de problemen nogmaals de test doen

EDIT :

Tijdens error :
Ping :
min 10
max 17
aver. 13

Tracert :
1. 114
2. 10
3. 15
4. 16
5. 14
6, 12
7. 12
Gebruikersavatar

Mickroz
Website Team Leider
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:56
Answers: 0
Usenet: Tweaknews
Internet: Delta
Locatie: Netherlands
Gender:
Leeftijd: 47
Contacteer:

Re: SpotNet disconnect binnen 10 minuten.

#20

Bericht door Mickroz »

kan je dit eens proberen?
Go to Control Panel>System>Hardware>Device Manager. Expand
the network devices category and find your ethernet adapter. Double-click
it to get its Properties. Click on the Power Management tab and uncheck the
box that says "allow Windows to turn off this device when not in use".
Afbeelding
Support via PB wordt niet gegeven tenzij ik je vraag om mij een PB te sturen!
Q: Whats a hash and a root password?
A: hash gets you high, root password gives you god powers, combine the 2 and you are invincible.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer