Eigen reacties verdwijnen/ook geen andere reacties zichtbaar
Moderator: Moderator Team
-
Re: Eigen reacties verdwijnen/ook geen andere reacties zicht
Begrijp er niets van. Inmiddels volledig verwijderd (ook inhoud spotnet map) en opnieuw geinstalleerd. Filters opnieuw gemaakt, maar helaas... nog steeds geen reacties te zien. Hij gaat ze wel ophalen, maar er wordt geen enkele reactie zichtbaar. Wat doe ik fout?!
-
George,
Heb je ook al gekeken naar je firewall en antivirus? Soms komen er updates die ineens " iets" blokkeren, wat daarvoor wel prima werkte....
Heb je ook al gekeken naar je firewall en antivirus? Soms komen er updates die ineens " iets" blokkeren, wat daarvoor wel prima werkte....
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

===============================
Ik beantwoord geen ondersteuningsvragen via PB

-
Bedankt voor je reactie.... Ja, had ik gedaan, maar had geen effect.
Inmiddels geswitcht (instelling provider) van Xs4all naar Eweka. Hier krijg ik wel reacties, maar verbinding vliegt er steeds uit met melding 502 (gebruikersnaam wachtwoord niet goed!). Op basis van tip hier, verbindingen op 7 gezet, maar helpt niet.
Ik klungel nog wel even verder...
George
Inmiddels geswitcht (instelling provider) van Xs4all naar Eweka. Hier krijg ik wel reacties, maar verbinding vliegt er steeds uit met melding 502 (gebruikersnaam wachtwoord niet goed!). Op basis van tip hier, verbindingen op 7 gezet, maar helpt niet.
Ik klungel nog wel even verder...
George
-
- Supporter
- Usenet: Sunny
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 110
Hoi George,
Eweka stelt 8 lijnen ter beschikking op een abbo.
De 502 error kan 2 fouten bevatten:
1. Username of password fout -> lijkt niet het geval, je kon immers reacties etc downloaden
2. Je gebruikt meer dan de toegestane 8 lijnen. Je zegt in totaal 7 lijnen te gebruiken voor SN, heb je daarnaast nog een newsreader lopen die lijnen gebruikt?
Eweka stelt 8 lijnen ter beschikking op een abbo.
De 502 error kan 2 fouten bevatten:
1. Username of password fout -> lijkt niet het geval, je kon immers reacties etc downloaden
2. Je gebruikt meer dan de toegestane 8 lijnen. Je zegt in totaal 7 lijnen te gebruiken voor SN, heb je daarnaast nog een newsreader lopen die lijnen gebruikt?
- GEEN SUPPORT VRAGEN VIA PB!!
- "I had to google "jfgi" to see what it meant. The irony is overwhelming."
- Spam Be Gone-SN, Filter Editor-SN, Spotnet Themes, Spotweb Easy R.C. 2, Board rules
-
Ik switch nogal eens tussen downloaden met Spotnet zelf en AltBinz. Nu gebruik ik Spotnet en het lijkt 'nog' goed te gaan. Maar dat dacht ik wel vaker! Is het handig, voor de stabilitiet, om alleen Spotnet te gebruiken om te downen? Ik heb bovendien Eweka ingesteld nu ingesteld op 4 lijnen. Lijkt weinig invloed te hebben op de snelheid.
Wat is overigens een payserver die heel goed met Spotnet samenwerkt?
Wat is overigens een payserver die heel goed met Spotnet samenwerkt?
-
- Supporter
- Usenet: Sunny
- Internet: Ziggo
- Leeftijd: 110
We mogen hier geen reclame maken. Kijk eens naar topic: viewforum.php?f=16
Over het algemeen hebben de providers met de minste pagina's de minste problemen.
Over het algemeen hebben de providers met de minste pagina's de minste problemen.
- GEEN SUPPORT VRAGEN VIA PB!!
- "I had to google "jfgi" to see what it meant. The irony is overwhelming."
- Spam Be Gone-SN, Filter Editor-SN, Spotnet Themes, Spotweb Easy R.C. 2, Board rules
-
Er zijn aparte topics met diverse providers en per programma.
Bijvoorbeeld Spotnet - Ervaringen & Discussie: Providers
Belangrijk voor Spotnet is de header/text retentie en de compleetheid.
Bij een lage header/text retentie kunnen er zonder extra handelingen minder spots gevonden worden en kunnen er sneller spots/reacties ontbreken als het bijwerken.
Voorbeeld:
"server A" heeft een header/text retentie van 10 dagen en een binaries retentie van 100 dagen.
Zolang er binnen 10 dagen de headers worden opgehaald (bijwerken) zodat deze in de lokale
database worden verwerkt ontbreken er geen* spots/reacties/moderatie.
Als er na 14 dagen word bijgewerkt ontbreken hierdoor 4 dagen.
De eerder opgehaalde headers zijn nog wel bruikbaar.
Om de volledige binaries retentie van 100 dagen te kunnen gebruiken van "server A" zijn er een paar oplossingen:
- Een andere server (gratis, blockaccount, isp) gebruiken voor de headers en downloaden via "server A".
- Een database van een andere server gebruiken die niet ouder is dan 10 dagen zodat de database bijgewerkt kan worden.
- Deze server opzeggen en een andere server gaan gebruiken die wel een goede header/text retentie heeft.
*= Behalve als de server berichten niet uitwisselt, weigert, slechte verbindingen met andere servers heeft enz.
Downloaden in een ander programma dan Spotnet heeft diverse voordelen en is gemeld als sneller/stabieler.
Er kan echter nooit sneller gedownload worden dan de maximale snelheid van het isp (kpn, ziggo, tele2 enz) abonnement.
Bijvoorbeeld Spotnet - Ervaringen & Discussie: Providers
Belangrijk voor Spotnet is de header/text retentie en de compleetheid.
Bij een lage header/text retentie kunnen er zonder extra handelingen minder spots gevonden worden en kunnen er sneller spots/reacties ontbreken als het bijwerken.
Voorbeeld:
"server A" heeft een header/text retentie van 10 dagen en een binaries retentie van 100 dagen.
Zolang er binnen 10 dagen de headers worden opgehaald (bijwerken) zodat deze in de lokale
database worden verwerkt ontbreken er geen* spots/reacties/moderatie.
Als er na 14 dagen word bijgewerkt ontbreken hierdoor 4 dagen.
De eerder opgehaalde headers zijn nog wel bruikbaar.
Om de volledige binaries retentie van 100 dagen te kunnen gebruiken van "server A" zijn er een paar oplossingen:
- Een andere server (gratis, blockaccount, isp) gebruiken voor de headers en downloaden via "server A".
- Een database van een andere server gebruiken die niet ouder is dan 10 dagen zodat de database bijgewerkt kan worden.
- Deze server opzeggen en een andere server gaan gebruiken die wel een goede header/text retentie heeft.
*= Behalve als de server berichten niet uitwisselt, weigert, slechte verbindingen met andere servers heeft enz.
Downloaden in een ander programma dan Spotnet heeft diverse voordelen en is gemeld als sneller/stabieler.
Er kan echter nooit sneller gedownload worden dan de maximale snelheid van het isp (kpn, ziggo, tele2 enz) abonnement.
-
En nog even een linkje naar het kennisbankartikel waar uitgelegd wordt hoe je Spotnet het beste kun configureren om samen te werken met een extern downloadprogramma. http://www.spot-net.nl/kb/article.php?a=130
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

-
Bedankt! Was al bij Eweka geweest. Zal eens wat gaan spitten!wheaten schreef:We mogen hier geen reclame maken. Kijk eens naar topic: viewforum.php?f=16
-
Klein vraagje vooraf. Begrijp ik goed dat ik op dit bericht alleen met een quote kan reageren?
Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Wel 'n tikkie ingewikkeld die "header/text retentie en de compleetheid". Denk niet dat ik het helemaal begrijp.
Eweka claimt een retentie van maar liefst 1047 dagen, dus dat zou wel goed moeten zitten.
Ik overweeg een andere usenet provider te nemen, maar ik heb helaas onlangs voor een aantal maanden vooruitbetaald.
En... ik begrijp dat ik toch beter een ander programma dan Spotnet kan nemen om te downloaden. Zal ik doen.
Op basis van een andere reactie (die ik om onbegrijpelijke redenen niet meer zie) heb ik de Eweka instellingen nu zo staan: headers: 1, download: 6 en upload: 1. Eens kijken wat dit oplevert.
George
Bedankt voor je uitgebreide verhaal. Wel 'n tikkie ingewikkeld die "header/text retentie en de compleetheid". Denk niet dat ik het helemaal begrijp.
Eweka claimt een retentie van maar liefst 1047 dagen, dus dat zou wel goed moeten zitten.
Ik overweeg een andere usenet provider te nemen, maar ik heb helaas onlangs voor een aantal maanden vooruitbetaald.
En... ik begrijp dat ik toch beter een ander programma dan Spotnet kan nemen om te downloaden. Zal ik doen.
Op basis van een andere reactie (die ik om onbegrijpelijke redenen niet meer zie) heb ik de Eweka instellingen nu zo staan: headers: 1, download: 6 en upload: 1. Eens kijken wat dit oplevert.
George