ipv6 xsnews "host is onbekend"

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

zonnetje
Answers: 0

Re: ipv6 xsnews "host is onbekend"

Bericht door zonnetje »

huub schreef:
gerstr schreef:vul eens gewoon keihard het ip adres van je ipv6 server in bij servers.xml
Waar kan ik die vinden?

Ik had precies hetzelfde probleem en bij mij bleek dit de oplossing!

Voor meer info over XSNews IPDirect: http://forum.ftd.nu/showpost.php?p=2376 ... unt=404%29

Met "nslookup -q=AAAA reader.ipv6.xsnews.nl" (uitvoeren zonder de aanhalingstekens in cmd) kan je de ipv6-adressen achterhalen.

hjvbft

Bericht door hjvbft »

Om het FTD forum te kunnen lezen is een FTD forum account nodig.
Het kopiëren en plakken van delen uit het IPv6 topic zorgt voor een onvolledige uitleg
en kan beter voorkomen worden. Op het FTD forum staat een volledige en uitgebreide uitleg.

In Spotnet kunnen wel andere poorten zoals 4119 gebruikt worden.
Dit werkt dan i.c.m. de netsh portproxy regel die genoemd is met Windows XP, Vista en Windows 7.
De netsh portproxy regels worden na elke volledige herstart niet behouden.
Dan is het weer nodig het bat bestand met de netsh portproxy regels te starten.

Topicstarter
huub

Bericht door huub »

Possum schreef:
huub schreef:Ik kan in windows 7 zonder tunnel gewoon op ipv6.google.com komen. De tunnel werkt, want ik kan met SABnzbd+ gewoon met dezelde server downloaden.
Omdat van windows 7 gebruikt zal het een Teredo tunnel zijn.

Maak je bij SABnzbd gebruik van deze regel ?
- netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=4119 connectaddress=newszilla6.xs4all.nl connectport=119

Zelf maak ik gebruik van een Teredo tunnel onder linux en bij windows van een gogonet tunnel sinds eind geeft de server amsterdam bij poort 119 problemen. Bij gogonet hoef deze regel niet te gebruiken en daar werkt spotnet probleemloos met de xs4all ipv6 server via een buitenlandse server. Een Hurricane Electric tunnel kan ik niet aanvragen i.v.m Thomson modem van KPN.

Mogelijk wil spotnet alleen over standaard poorten connecten en niet over poorten zoals 4119, als je deze regel gebruikt probeer dan een extra regel van 563 naar 119 te maken. Ik heb op dit moment geen windows 7 pc beschikbaar anders had ik het even getest.

Hier nog meer info over ipv6

http://www.daveboonstra.nl/ipv6/

Ipv6 via ubuntu
Ik heb zelf ubuntu draaien op een oude AMD 1,3 GHz pc en werkt goed alleen heb ik SABnzbd wel zo ingesteld dat tijdens parren en unrarren er niet wordt gedownload.

apt-get install miredo

sudo apt-get install sabnzbdplus

aanpassen /etc/default/sabnzbdplus

Reboot
ik heb aan de hand van de link in de bovenstaande quote het probleem weten op te lossen. windows 7 gebruikt dus niet standaard teredo. het is aan te bevelen om een batch bestand aan te maken dat opstart samen met je pc om teredo toegang te geven tot internet op je windows 7 machine.

Het probleem is opgelost dus ik verander het icoontje.

geert60

Bericht door geert60 »

Ik had problemen met spotnet en ipv6: host onbekend.
Ik heb nu een tijdelijke oplossing ik ben nog verder op zoek. De oplossing die ik nu gebruik is een ipv6 tunnel met gogo
De server moet ingesteld zijn op tapei. Ik gebruik de xs4all nieuwsserver. Ik sla de nzb op en zet gogo uit. Daarna ga ik downloaden met sabnzdb+ en gebruik de xsnews ipv6 nieuwsserver.
Als je de ipv6 tunnel (van gogo) niet uitzet gaat het fout als je met sabnzdb download. Als je met spotnet download gaat het heel traag.
PS ik heb windows 7

Topicstarter
huub

Bericht door huub »

De oplossing staat op deze site http://www.daveboonstra.nl/ipv6/ als je volgens deze site teredo actief maakt in windows 7 ( dus de instructies volgt voor viste en daarna windows 7) dan is teredo actief en heb je geen tunnelbroker meer nodig. gogonet blokkeert namelijk poort 119, op het moment dat de tunnel aanstaat kan je poort119 dus niet meer gebruiken. Ik hab hetzelfde probleem, en ik heb het opgelost door inderdaad teredo via de command console te activeren, en een .bat bestand te schrijven die het elke keer bij opstarten uitvoert.

Thedon

Bericht door Thedon »

Ik heb alle 3 pagina's doorgelezen en bepaalde dingen veranderd zoals aangegeven in dit topic

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="newszilla6.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.ipv6.xsnews.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Teredo is ook actief maar ik heb nog steeds last van "host is onbekend"
Laatst gewijzigd door Thedon op 02 mar 2011, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.

sandervoz

Bericht door sandervoz »

is er niemand die dit op kan lossen? ik werk ook onder windows 7, heb teredo actief maar krijg ook foutmeldingen. :cry:

Cherek

Fout 500 No Access for [Ip-adres router] (nntpswitch)

Bericht door Cherek »

• Windows versie:Vista HP
    Usenet Provider:(ipv6)test.news-service.com
    Wanneer ontstond het probleem?Bij uitproberen ipv6 server
    Spotnet versie: 1.5.6
    Waar download je mee:Alt.binz
    Heb je onlangs iets veranderd aan je instellingen? Ja, ik wilde de gratis ipv6 server test.news-service.com proberen.
    Wat is het probleem?Ik krijg constant foutmelding :Fout 500 No Access for [Ip-adres router] (nntpswitch)
Zoals beschreven, probeerde ik de gratis ipv6 server test.news-service.com uit.
Volgens het FTD forum heeft die namelijk een grote retentie en dat wilde ik wel eens zien. De gegevens zijn:

News-service
IPv6 server: test.news-service.com
Header retentie: 1068 en 1635
Ondersteund free.pt/free.usenet: ja/ja
Datum test: 03-03-2011
Ondersteund plaatsen reactie: nee
Ondersteund SSL: nee
Opmerking: Geen inloggegevens nodig.

Echter als ik het invoer bij Spotnet krijg ik bij het opstarten iedere keer de fout
Fout 500 No Access for [Ip-adres router] (nntpswitch)

En wordt er niets bijgewerkt.
Ik heb het ook nog even geprobeerd met spotlite (omdat die zo'n vinkje heeft voor de nntpswitch) maar dat helpt ook niet.
Ook heb ik in de command prompt netsh interface portproxy add v4tov6 listenport=1128 connectaddress=test.news-service.com connectport=119 uitgevoerd, maar wederom zonder gehoopt resultaat.

Wat doe ik verkeerd?

gerstr

Re: Fout 500 No Access for [Ip-adres router] (nntpswitch)

Bericht door gerstr »

ik plaats je topic even bij andere vrienden die ipv6 werkend hebben

Cherek

Bericht door Cherek »

Bedankt gerstr!
Met nslookup -q=AAAA heb ik het adres gevonden van test.news-service.com. Daarmee kan ik hem wel als header-server gebruiken. :)
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer