kan spotnet niet downloaden

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

mesa57
Moderator Team Lid
Answers: 0

Re: kan spotnet niet downloaden

Bericht door mesa57 »

Nee, als je mailt kunnen andere op het forum niet meedenken. Pastebin kun je zonder account gebruiken. Ypsos suggereert trouwens aan de hand van je vorige analyse dat je windows besmet zou kunnen zijn met een aantal virussen/trojans. Dat zou ook de out-of-memory error van spotnet kunnen verklaren.

Glenn
Usenet: eweka
Internet: online

Bericht door Glenn »

Dat zou ook goed kunnen. Ik moet zeggen Spotnet werkte altijd maar ik heb een week of 3 geen virusscanner op de computer geïnstalleerd gehad maar ben wel spotnet blijven gebruiken. Nu heb ik Norton aangeschaft en laten scannen en krijg de melding dat hij veilig is. Desondanks blijft spotnet de melding geven dat hij niet meer werkt. Hoe zou ik de besmetting door Trojan als dat al het probleem is, kunnen oplossen?

mesa57
Moderator Team Lid

Bericht door mesa57 »

Sorry, ik doe geen PC support. Er zijn genoeg mannetjes (te huur) om je daarmee te helpen als je het zelf niet kunt oplossen.

Ypsos
Moderator Team Lid

Bericht door Ypsos »

@Glenn:

Begin eerst eens met het stappen plan uit te voeren (dus niet die lap tekst zoals in je vorige bericht).
  • Download Spotnet Support Toolkit (zie mijn onderschrift)
  • Start Spotnet Support Toolkit v1.0h.exe (laatste versie)
  • Klik op de knop: Kopieer systeem info naar klembord
  • Maak een nieuw bericht aan, gebruik Ctrl + V om de gegevens te plakken (in je nieuwe bericht).
Hierin staan o.a. OS versie, Spotnet versie, .NET 4 versie, IEframe.dll versie, servers.xml, en de gevonden registerwaarden. Aan de hand van het gegevensmateriaal kunnen problemen opgespoord of juist uitgesloten worden, na het analyseren van de gegevens kan er daarna een stappenplan gemaakt worden.
Spotnet (Classic) 1.9.1.1
Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

Glenn

Bericht door Glenn »

Hoi,

Heb trojan remover zijn werk laten doen en pc is schoon.
Nu nogmaals jouw stappen. De info is naar klembord gekopieerd. Waar vind ik dat klembord overigens? Is niet de kladblok..?

-- [bericht automatisch samengevoegd - 16 jun 2015, 06:38] --

Als ik via start, uitvoeren en zoek naar clipbrd gebeurt er niks...

-- [bericht automatisch samengevoegd - 16 jun 2015, 06:41] --

Vind ik het op mijn C schijf ergens onder windows\system32??

-- [bericht automatisch samengevoegd - 16 jun 2015, 06:48] --

Ok heb het gevonden.., staat in dezelfde map als waar toolkit zich bevindt. Hoe voeg ik die lap tekst nu toe? Ik kan alles weer kopiëren en hieronder plakken maar dan heb je weer de soort gelijke lap tekst.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 16 jun 2015, 06:56] --

is blijkbaar toch niet de juiste info als wat naar het klembord is gekopieerd. Het is toch de info wat begint met:
OS: Windows (in mijn geval dan) 7 Home Premium.... Vervolgens wordt de RegKey getoond. Heb je deze nodig?

Ypsos
Moderator Team Lid

Bericht door Ypsos »

Glenn, Je kunt toch letterlijk de stappen uitvoeren, er staat niet "zoek" of "open" het klembord.
Info klembord
Glenn schreef:Het is toch de info wat begint met:
Voorbeeld bericht na de Ctrl + V (plakken) handeling:
Afbeelding
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Windows meldingen Uitschakelen nadat bestand is gedownload! (Spotnet Classic 1.9.0.9 /1.9.1.0)

Glenn

Bericht door Glenn »

Hoi Ypsos/Bennik62, ik zocht het blijkbaar moeilijker dan ik dacht..., hieronder de info

OS: Windows 7 Home Premium (v6.1.7601) | X64 | SP1 | Nederlands
Windows directory: C:\Windows
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2300 CPU @ 2.80GHz
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 8 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.5.51209
Anti-Virus/Firewall: Norton Internet Security - Ingeschakeld
ieframe.dll v11.0.9600.17840
ieframe.dll gemaakt op: 10-06-2015 19:20 | gewijzigd: 23-05-2015 04:28
C:\Program Files (x86)\Spotnet\Spotnet.exe v1.8.1 | SABnzbd.exe v0.6.10
Spoiler: show
RegKey: 'CLSID\{56FDF344-FD6D-11d0-958A-006097C9A090}'
HIVE: [HKCR: Y] | [HKCR\Wow6432Node: Y] | [HKLM: Y] | [HKLM\Wow6432Node: Y]

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
  <Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by SST v1.0h

-- [bericht automatisch samengevoegd - 17 jun 2015, 21:08] --

Hallo,

Via toolkit result.txt omgezet naar zip bestand. Dit bijgevoegd.

Bedankt! Glenn
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ypsos
Moderator Team Lid

Bericht door Ypsos »

Glenn, systeem info, van Spotnet ziet er goed uit, dit is echt een PC gerelateerd probleem.

Waarschijnlijk is je PC besmet met browser-hijackers/trojans, etc.
Reimage Repair: http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-32852nl.html
PricceLaess : http://zondervirus.nl/priceless-virus/ en http://www.trendmicro.com/vinfo/us/thre ... j_yuqmia.a
nog zo'n vaag programma, browser-hijack Yontoo

Optimalisatie software kun je beter niet gebruiken!
YAC(Yet Another Cleaner!)
pcthreat.com schreef:Bovendien bevelen computer beveiligingsexperts niet aan om systeemoptimalisatieprogramma's en registerreinigers te gebruiken, omdat ze in feite schade kunnen toebrengen aan het Windows Register, wat het belangrijkste gegevensbestand van het systeem is. Wijzigingen die hieraan worden toegebracht kunnen niet ongedaan worden gemaakt. Dus als u Yet Another Cleaner niet voor 100% kunt vertrouwen, zou u deze toepassing niet moeten gebruiken om de prestaties van uw systeem te verbeteren.
Bron: http://nl.pcthreat.com/parasitebyid-39171nl.html
Glenn schreef:Date: 2015-06-13 09:11:10.759
Description: De integriteit van de kopie voor het bestand \Device\HarddiskVolume3\Program Files (x86)\AVG\AVG PC TuneUp\avgdumpx.exe kan niet worden geverifieerd omdat de reeks kopie-hashes per pagina niet is gevonden op het systeem.
Bijna alle aangeboden spots van AVG PC TuneUp op Spotnet zitten vol trojans (als extra bonus in de setup).

register cleaners, browser/download boosters en meer van dat soort apps uit de zerro's allemaal niet nodig anno 2015.
Goeie AV en anti malware erop installeren en goed de database updates bijhouden.

Wat nu?
Geen idee hoe je computer vaardigheden zijn, bij minimaal zou ik het advies van mesa57 aannemen.
mesa57 schreef:Er zijn genoeg mannetjes (te huur) om je daarmee te helpen als je het zelf niet kunt oplossen.
Toch zelf proberen?
Combofix gebruiken => http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... 201#p58461 Let op dat je even je AV uitzet!

Een beschadigd gebruikersprofiel herstellen: zie:
viewtopic.php?f=3&t=7271&p=59032#p59029
Ypsos schreef:Volgende controle, een check of je gebruikersprofiel niet beschadigd is:
  • Een nieuw account aanmaken (administrator-account) hoe en wat zie:
    https://www.windows-helpdesk.nl/gebruik ... -aanmaken/
    Let op, dat je een administrator-account aanmaakt!
  • Menu start >> afmelden >> daarna inloggen in je nieuw aangemaakte account (moment geduld, nieuwe instellingen worden aangemaakt).
  • Start Spotnet
Zie ook: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... 400#p59834
Spotnet Removal Tool
SpotLite skins (thema's)

Glenn

Bericht door Glenn »

Hoi Ypsos,

Bedankt voor de oplossing! Heb alle stappen gevolgd en zojuist een nieuw gebruikersaccount aangemaakt en nu werkt ook spotnet weer. Super!

Grt Glenn
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer