Graag hulp bij het kiezen van de juiste Usenet provider...
Moderators: Supporters, Moderator Team
Forumregels
LEES: Forum Regels!
LEES: Forum Regels!
-
- Usenet: Supernews
- Internet: Tele2
- Contacteer:
Graag hulp bij het kiezen van de juiste Usenet provider...
Hoi iedereen,
Ik heb Spotnet nog maar net ondekt, dus zou graag wat hulp en advies willen, bij het kiezen van de juiste Usenet provider.
Ik heb al wat rondgekeken en me al een beetje verdiept in wat de diverse providers aanbieden qua pakketten, maar ik kan door de bomen het bos niet meer goed zien... vandaar dat ik even hier aan klop.
1) Wat allereerst belangrijk is om te weten; ik heb op dit moment een internet abonnement lopen bij Tele2 en kom aan een downloadsnelheid van ongeveer 6.500 KB/s - 52 Mbit/s - 6,50 MB/s.
Het is dus zaak dat ik bij het kiezen van de juiste Usenet provider geen snelheden kies die OF veel te laag zijn, OF dat ik onnodig betaal voor snelheden waar ik toch nooit aan kom.
2) Ik ben niet iemand die dagelijks download ofzo, maar wil dit meer af en toe eens gaan doen, en met name af en toe een goede film of cd (in het weekend ofzo).
Ik zit dus zelf te denken aan een zogenaamd 'block' abonnement.
3) Ik heb al rondgekeken naar de verschillende mogelijkheden, en kwam al wat opties tegen die mij wel aanspreken.
Echter heb ik er te weinig verstand van, dus graag zou ik van jullie wat advies willen bij het maken van een weloverwogen keuze.
Ik wil graag een block abonnement afnemen bij een betrouwbare Usenet provider, met een goede uptime die stabiele service leverd en ik waar voor mijn geld krijg.
Een beetje snelheid is natuurlijk ook wel gewenst (voor zover mijn internet abonnement het toelaat).
Ik vind het ook wel belangrijk dat de provider goede toegang heeft tot de download database, en goede kwaliteit films/muziek (HD - cd kwailiteit) binnen weet te halen.
* Kostenplaatje vind ik bij blocks niet zo'n enorm dilemma, aangezien de gekochte bundel toch onbeperkt geldig is.
##############
--> Zelf zat ik te denken aan de volgende block opties, wat denken jullie?
Wat zijn jullie ervaringen met onderstaande providers en wat raden jullie mij aan?
Provider | Snelheid | Connecties | Prijs | Geldig
----------------------------------------------------------------------------
Cheapnews | Onbeperkt | 24 | 14,95 | Onbeperkt tot 100 GB
Cheapnews | Onbeperkt | 24 | 39,95 | Onbeperkt tot 500 GB
Cheapnews | Onbeperkt | 24 | 74,95 | Onbeperkt tot 1000 GB
NewsXS | Onbeperkt | 25 | 11,- |50 GB - 1 jaar geldig
NewsXS | Onbeperkt | 25 | 17,- | 100 GB - 1 jaar geldig
NewsXS | Onbeperkt | 25 | 55,- | 500 GB - 1 jaar geldig
UsenetXL | Onbeperkt | 50 | 34,95 | Onbeperkt tot 100 GB
UsenetXL | Onbeperkt | 50 | 99,95 | Onbeperkt tot 500 GB
WonderNews | 25 MB/s | 25 | 8,75 | Onbeperkt tot 25 GB
WonderNews | 25 MB/s | 25 | 14,75 | Onbeperkt tot 50 GB
WonderNews | 25 MB/s | 25 | 24,75 | Onbeperkt tot 100 GB
WonderNews | 25 MB/s | 25 | 59,75 | Onbeperkt tot 250 GB
WonderNews | 25 MB/s | 25 | 94,75 | Onbeperkt tot 500 GB
XS News | Onbeperkt | 20 | 9,95 | Onbeperkt tot 20 GB
XS News | Onbeperkt | 20 | 34,95 | Onbeperkt tot 100 GB
XS News | Onbeperkt | 20 | 99,95 | Onbeperkt tot 500 GB
XS News | Onbeperkt | 20 | 124,95 | Onbeperkt tot 1000 GB
PowerNews | 15 MB/s | 12 8,95 | Onbeperkt tot 25 GB
PowerNews | 15 MB/s | 12 | 27,95 | Onbeperkt tot 100 GB
YabNews! | 15 MB/s | 12 | 8,95 | Onbeperkt tot 25 GB
YabNews! | 15 MB/s | 12 | 27,95 | Onbeperkt tot 100 GB
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, thanks!
Ik heb Spotnet nog maar net ondekt, dus zou graag wat hulp en advies willen, bij het kiezen van de juiste Usenet provider.
Ik heb al wat rondgekeken en me al een beetje verdiept in wat de diverse providers aanbieden qua pakketten, maar ik kan door de bomen het bos niet meer goed zien... vandaar dat ik even hier aan klop.
1) Wat allereerst belangrijk is om te weten; ik heb op dit moment een internet abonnement lopen bij Tele2 en kom aan een downloadsnelheid van ongeveer 6.500 KB/s - 52 Mbit/s - 6,50 MB/s.
Het is dus zaak dat ik bij het kiezen van de juiste Usenet provider geen snelheden kies die OF veel te laag zijn, OF dat ik onnodig betaal voor snelheden waar ik toch nooit aan kom.
2) Ik ben niet iemand die dagelijks download ofzo, maar wil dit meer af en toe eens gaan doen, en met name af en toe een goede film of cd (in het weekend ofzo).
Ik zit dus zelf te denken aan een zogenaamd 'block' abonnement.
3) Ik heb al rondgekeken naar de verschillende mogelijkheden, en kwam al wat opties tegen die mij wel aanspreken.
Echter heb ik er te weinig verstand van, dus graag zou ik van jullie wat advies willen bij het maken van een weloverwogen keuze.
Ik wil graag een block abonnement afnemen bij een betrouwbare Usenet provider, met een goede uptime die stabiele service leverd en ik waar voor mijn geld krijg.
Een beetje snelheid is natuurlijk ook wel gewenst (voor zover mijn internet abonnement het toelaat).
Ik vind het ook wel belangrijk dat de provider goede toegang heeft tot de download database, en goede kwaliteit films/muziek (HD - cd kwailiteit) binnen weet te halen.
* Kostenplaatje vind ik bij blocks niet zo'n enorm dilemma, aangezien de gekochte bundel toch onbeperkt geldig is.
##############
--> Zelf zat ik te denken aan de volgende block opties, wat denken jullie?
Wat zijn jullie ervaringen met onderstaande providers en wat raden jullie mij aan?
Provider | Snelheid | Connecties | Prijs | Geldig
----------------------------------------------------------------------------
Cheapnews | Onbeperkt | 24 | 14,95 | Onbeperkt tot 100 GB
Cheapnews | Onbeperkt | 24 | 39,95 | Onbeperkt tot 500 GB
Cheapnews | Onbeperkt | 24 | 74,95 | Onbeperkt tot 1000 GB
NewsXS | Onbeperkt | 25 | 11,- |50 GB - 1 jaar geldig
NewsXS | Onbeperkt | 25 | 17,- | 100 GB - 1 jaar geldig
NewsXS | Onbeperkt | 25 | 55,- | 500 GB - 1 jaar geldig
UsenetXL | Onbeperkt | 50 | 34,95 | Onbeperkt tot 100 GB
UsenetXL | Onbeperkt | 50 | 99,95 | Onbeperkt tot 500 GB
WonderNews | 25 MB/s | 25 | 8,75 | Onbeperkt tot 25 GB
WonderNews | 25 MB/s | 25 | 14,75 | Onbeperkt tot 50 GB
WonderNews | 25 MB/s | 25 | 24,75 | Onbeperkt tot 100 GB
WonderNews | 25 MB/s | 25 | 59,75 | Onbeperkt tot 250 GB
WonderNews | 25 MB/s | 25 | 94,75 | Onbeperkt tot 500 GB
XS News | Onbeperkt | 20 | 9,95 | Onbeperkt tot 20 GB
XS News | Onbeperkt | 20 | 34,95 | Onbeperkt tot 100 GB
XS News | Onbeperkt | 20 | 99,95 | Onbeperkt tot 500 GB
XS News | Onbeperkt | 20 | 124,95 | Onbeperkt tot 1000 GB
PowerNews | 15 MB/s | 12 8,95 | Onbeperkt tot 25 GB
PowerNews | 15 MB/s | 12 | 27,95 | Onbeperkt tot 100 GB
YabNews! | 15 MB/s | 12 | 8,95 | Onbeperkt tot 25 GB
YabNews! | 15 MB/s | 12 | 27,95 | Onbeperkt tot 100 GB
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, thanks!
"Do not go where the Path may lead, go instead where there is no Path and leave a Trail"
-
- Algemeen Manager
- Usenet: 8 diverse
- Internet: ???
- Leeftijd: 49
Re: Graag hulp bij het kiezen van de juiste Usenet provider.
Waarom geen supernews?
ONBEPERKT Usenet– Geen GB-beperkingen
ONGELIMITEERDE Snelheid– Meer dan 100Mbps
Ongelofelijke nieuwsgroepretentie
2248 Dagen Binary Retentie
4128 Dagen Tekst Retentie
30 SSL-verbindingen (256-bit)
Usenet-servers in Noord-Amerika & Europa
24x7x365 Klantondersteuning
Goedkoop
€6,99 per maand
Ikzelf heb deze op een gedeelde nummer 1 staan samen met Easyusenet
Goeie ervaringen mee, zeker qua Retentie en compleetheid !!
ONBEPERKT Usenet– Geen GB-beperkingen
ONGELIMITEERDE Snelheid– Meer dan 100Mbps
Ongelofelijke nieuwsgroepretentie
2248 Dagen Binary Retentie
4128 Dagen Tekst Retentie
30 SSL-verbindingen (256-bit)
Usenet-servers in Noord-Amerika & Europa
24x7x365 Klantondersteuning
Goedkoop

Ikzelf heb deze op een gedeelde nummer 1 staan samen met Easyusenet

Goeie ervaringen mee, zeker qua Retentie en compleetheid !!
-
- Contacteer:
Mmm, nu begin ik toch echt te twijfelen... in eerste instantie ben ik geen voorstander van abonnementen.
Maar, zo'n block kan ook weleens nadelig zijn; stel nu eens dat de betreffende server er mee stopt (dat gebeurt wel vaker als ik zo de recensies lees van verschillende providers). Dan ben ik mijn geld kwijt.
Bij een maandabonnement ben ik nooit meer kwijt als die 6,99 (SuperNews) - 9,95 (EasyUsenet).
- Btw, hoe zit het met opzeggen bij beide?
Ik kan daar niks over vinden namelijk...
Maar, zo'n block kan ook weleens nadelig zijn; stel nu eens dat de betreffende server er mee stopt (dat gebeurt wel vaker als ik zo de recensies lees van verschillende providers). Dan ben ik mijn geld kwijt.
Bij een maandabonnement ben ik nooit meer kwijt als die 6,99 (SuperNews) - 9,95 (EasyUsenet).
- Btw, hoe zit het met opzeggen bij beide?
Ik kan daar niks over vinden namelijk...
"Do not go where the Path may lead, go instead where there is no Path and leave a Trail"
-
- Algemeen Manager
- Usenet: 8 diverse
- Internet: ???
- Leeftijd: 49
Bij het eindigen van de maand zal je zelf een mail krijgen dat je termijn verlopen is, je kan dan handmatig via ideal betalen, of doet dit niet...
Doe je het niet dan word hij niet verlengd maar blijft je account bestaan en kan je op het moment van jouw keuze weer activeren /betalen.
Doe je het niet dan word hij niet verlengd maar blijft je account bestaan en kan je op het moment van jouw keuze weer activeren /betalen.
-
- Contacteer:
Ok, super.
Thanks voor de antwoorden!
* Ik weet niet in hoeverre we hier aandacht aan moeten schenken, maar ik kwam net dit artikel tegen, en daar komen zowel Supernews als Easy Usenet maar matig uit de bus.
http://www.usenetvergelijker.nl/providers
Extreme Usenet schijnt daar hele hoge ogen te gooien.
Nou ja... ik heb op dit moment besloten het met Supernews te gaan proberen, mocht ik na deze maand niet helemaal tevreden zijn, dan kan ik altijd Extreme Usenet nog proberen.
(het scheelt maar 1 euro tov Supernews, dus dat mag de pret niet drukken)
-- [bericht automatisch samengevoegd - 12 okt 2014, 19:12] --
Nou, mijn eerste indruk van Supernews is niet al te best om heel eerlijk te zijn...
Heb nu al 2 films en 3 cd's gedownload, en allemaal mislukken ze op het laatste moment!
Misschien domme pech?
(of heeft dat te maken met de 443 SSL server waar ik gebruik van maak, dat die niet helemaal lekker loopt)
Thanks voor de antwoorden!
* Ik weet niet in hoeverre we hier aandacht aan moeten schenken, maar ik kwam net dit artikel tegen, en daar komen zowel Supernews als Easy Usenet maar matig uit de bus.
http://www.usenetvergelijker.nl/providers
Extreme Usenet schijnt daar hele hoge ogen te gooien.
Nou ja... ik heb op dit moment besloten het met Supernews te gaan proberen, mocht ik na deze maand niet helemaal tevreden zijn, dan kan ik altijd Extreme Usenet nog proberen.
(het scheelt maar 1 euro tov Supernews, dus dat mag de pret niet drukken)
-- [bericht automatisch samengevoegd - 12 okt 2014, 19:12] --
Nou, mijn eerste indruk van Supernews is niet al te best om heel eerlijk te zijn...
Heb nu al 2 films en 3 cd's gedownload, en allemaal mislukken ze op het laatste moment!
Misschien domme pech?
(of heeft dat te maken met de 443 SSL server waar ik gebruik van maak, dat die niet helemaal lekker loopt)
-
- Moderator Team Lid
Ik heb geen problemen met supernews, behalve DMCA takedowns. Maar dat hebben de meeste servers.
Een extra block account bij cheapnews helpt (cheapnews heeft wel een beroerde header retentie).
Ik gebruik gewoon poort 119 zonder ssl.
Een extra block account bij cheapnews helpt (cheapnews heeft wel een beroerde header retentie).
Ik gebruik gewoon poort 119 zonder ssl.
-
- Usenet: Bulknews
- Internet: UPC
Niet te veel afgaan op deze website, beter zelf wat gratis test accounts aflopen.
Deze site eigenaar met adresgegevens van sidn is ook eigenaar van:
extremeusenet
Usenet.pro
Voordeligusenet
MijnUsenet
Die 100% onafhankelijk kan van hun website af.