Het gaat hier om tekstbestandjes niet om binaries. Dan zal het met de benodigde extra capaciteit wel meevallen als men een retentie van zeg 400 dagen gaat toepassen..
M.v.g,
Marler
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"
Marler schreef:Het gaat hier om tekstbestandjes niet om binaries. Dan zal het met de benodigde extra capaciteit wel meevallen als men een retentie van zeg 400 dagen gaat toepassen..
M.v.g,
Marler
Het gaat niet om de textbestanden (posting) want die zijn gewoon nog aanwezig op de server. In dit geval gaat het om de retentie van headers. Schijnbaar kost dat te veel netwerk en cpu capaciteit maar je ziet dat bij veel meer providers. Anders had Eweka het vorige week eenvoudig al kunnen verhogen. Dit kost hun gewoon klanten. Ik heb gelezen dat het een maand gelden wel goed ging maar dat eweka het zelf omlaag heeft gezet om een bepaalde reden.
Ik heb het ook niet over tekstbestandjes van de posten; waar lees je dat? Ik heb het over de tekstbestandjes van de headers. Anders zitten we nu langs elkaar heen te praten.
Hoe komt het dan dat andere, gelijkwaardige (en soms zelfs goedkopere) aanbieders dit wel goed voor elkaar hebben?
Uiteraard met je eens dat het eweka dit zo veel klanten gaat kosten. De headerretentie zal verhoogd moeten worden willen ze de concurrentie aan kunnen gaan.
Even hier gezegd hebbende dat ik altijd tevreden ben geweest met Eweka. Ik hoop daarom ook dat er een oplossing komt van hun kant.
Maar zou het ook niet ergens in Spotnet kunnen zitten, deskundigen?
M.v.g,
Marler
"Dat er intelligente buitenaardse wezens bestaan wordt feilloos bewezen door het feit dat ze nog geen contact met ons hebben opgenomen"
Spotnet leest net zo als andere newsporgramma de headers in van een usenet groep zodat je kunt zien wat er gepost is in die groep. Dus niet het complete bericht welke gepost is en deze berichten zijn vaak nog veel langer aanwezig op server. Andere programma's zoals outlook express kunnen ook complete berichten lokaal opslaan maar dit heeft het nadeel van een grotere database. Omdat niet iedereen alle berichten en reacties leest gebruikt het programma headers.
En als het aan spotnet zou liggen (wat is wel betwijfel) zou het bijv outlook express of een programma wel mogelijk zijn om veel meer headers binnen te halen.
Je schrijft "Het gaat hier om tekstbestandjes niet om binaries" . Een posting in een binaries bevat ook gewoon een headers in elke posting en van die groep kun je ook gewoon headers ophalen met je usenet programma. Op de achtergrond doet sabnzb dat ook gewoon.
Laatst gewijzigd door Possum op 23 feb 2011, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Possum schreef:Ja volgens mij ook maar is geen probleem.
Wellicht zit 't 'm hierin:
Ik bedoel met tekstbestandjes: de bestandjes die de eigenschappen beschrijven van geposte bestanden (algemeen). Dit noemt men 'headers', oftewel in het Nederlands 'kopjes'.
Misschien moet ik het leesbare databestandjes noemen? Voor mij is dat tekst/script.
Maar goed, volgens mij raak ik zo een beetje off-topic.
M.v.g,
Marler
Als je bij spotnet als provider: newsreaderx.eweka.nl aangeeft en in je download programma ook newsreaderx.eweka.nl, dan ontstaat er een conflict. Dat kan met de threads te maken hebben heb ik gelezen. Maar daar wil je uiteraard niet mee klooien, omdat je zoveel mogelijk threads voor je download beschikbaar wilt hebben.
Ik maak gebruik van losstaande SabNZBD applicatie en heb deze succesvol m.b.v. het FAQ topic in de algemene sectie en zelf experimenteren aan spotnet gekoppeld. Alle downloads in de downloads tab zijn de downloads in mijn SabNZBD client.
Maarja Eweka haalt dus sinds kort geen posts ouder dan 16 februari 2011 meer binnen. Dat is gewoon ruk.
Oplossing: overstappen naar een andere nieuwsserver: lightningusenet,€ 2,50 - 5 megabyte per seconde - net zo snel als Eweka - haalt wel oude posts binnen.
Ik had toevallig nog 1 dag over van m'n prepaid maand, mooie gelegenheid om van provider te wisselen, Lightningusenet it is! (en wat is ie snel! ).
Ik hoop dat Eweka z'n klanten snel serieus gaat nemen en orde op zaken stelt, anders voorzie ik een grote leegloop.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of the Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommendations, made by, or implied by, any member or guest visitor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.