Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Support topic van jullie.

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Bob Hitnews
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2022, 07:38
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: KPN

Support topic van jullie.

#1

Bericht door Bob Hitnews »

Beste,

Ik ben Bob van Hitnews.
Ik heb vorige week contact met een van jullie gehad in de support betreft de problemen die mensen bij ons ervaren met spotnet naar aanleiding van de overgang van SSL naar TLS.

Spotnet heeft hier problemen mee met bepaalde versies, en daardoor gaat de database niet meer updaten.
Mensen komen naar ons toe wat de problemen zijn, en hoe dit op te lossen.
Opzich is dit niet heel raar, maar het wordt wel verwarrend op deze manier. Want de software is van jullie, alleen zijn een aantal versies hiervan niet up to date om hier mee om te gaan.

Een mede developer van jullie stuurde mij een bericht dat versie 1.9.0.8 wel goed zou moeten werken.
Ik had ook gevraag of dit dan kenbaar gemaakt kon worden op de hoofdpagina, en dat de link ook aangepast werd voor het downloaden onder de oranje knop. (daar staat nu nog versie 1.9.0.7)
Echter is dit nog niet gebeurt, en komen steeds meer in de problemen hierdoor.
Ook is het misschien een goed idee om in spotnet een "pushbericht" te sturen over hoe en wat. Wij zijn niet de enige provider die deze nieuwe beveiliging al hebben geimplementeerd hebben om de veiligheid te waarborgen.

Ik denk dat alle gebruikers gebaat zijn bij een goede "tutorial" hier op de site, over wat ze moeten doen om te problemen op te lossen stap voor stap.
Wij hebben wel al wat gemaakt, maar het is voor veel mensen nog heel erg onduidelijk.
En uw collega die contact met ons had gezocht, heeft gezegd dat jullie ook support zouden verlenen hierin.

Dus graag voor alle gebruikers wil ik vragen of jullie op de hoofdpagina de download link willen aanpassen in de juiste versie die "TLS" ondersteund.
Ook daar graag een bericht met een goede "tutorial" voor al jullie gebruikers zodat ze het weer draaiende kunnen krijgen.

Met vriendelijke groet,

Bob Hitnews
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



frabri
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jun 2022, 08:53
Reputation: 1
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo

Re: Support topic van jullie.

#2

Bericht door frabri »

Beste Bob,

De versie die ik gebruik is 1.9.0.8 maar met TLS kan ik sinds zondagavond niet meer updaten - op twee verschillende apparaten. Ik ben nu bezig op één machine de hele database opnieuw binnen te halen zonder TLS. Dat duurt even...
Later zal ik het proberen op port 443 (stond op 563). Mocht je nog andere suggesties hebben, horen we het hier graag.
Mijn bevindingen zal ik hier later delen.

Groet,
F.

frabri
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jun 2022, 08:53
Reputation: 1
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo

Re: Support topic van jullie.

#3

Bericht door frabri »

frabri schreef: 28 jun 2022, 09:00 De versie die ik gebruik is 1.9.0.8 maar met TLS kan ik sinds zondagavond niet meer updaten - op twee verschillende apparaten. Ik ben nu bezig op één machine de hele database opnieuw binnen te halen zonder TLS. Dat duurt even...
Zonder TLS (119) de hele database binnen en wederom is zondag 18:07 de laatste spot. Er gaat ergens iets structureel mis.

Groet,
F.

Topicstarter
Bob Hitnews
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2022, 07:38
Reputation: 0
Usenet: Hitnews
Internet: KPN

Re: Support topic van jullie.

#4

Bericht door Bob Hitnews »

Hier een screenshot met instellingen, hier moet het mee werken we hebben het getest!
Wel even je eigen gebruikersnaam en wachtwoord invoeren ;)




Afbeelding

frabri
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jun 2022, 08:53
Reputation: 1
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo

Re: Support topic van jullie.

#5

Bericht door frabri »

Bob Hitnews schreef: 28 jun 2022, 09:28 Hier een screenshot met instellingen, hier moet het mee werken we hebben het getest!
Wel even je eigen gebruikersnaam en wachtwoord invoeren ;)
Na de database volledig te hebben verwijderd kom ik met deze instellingen, uiteraard met username & pass, weer niet verder dan zondag 18:07 de laatste spot. Inmiddels heeft nog iemand een topic geopend met exact hetzelfde euvel.

Zojuist heb ik een account aangemaakt bij een andere (gratis) provider en ik krijg keurig nieuwe spots tot vandaag 10:56 binnen.

Groet,
F.

har4har
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2022, 10:21
Reputation: 0
Usenet: hitnews
Internet: Ziggo

Re: Support topic van jullie.

#6

Bericht door har4har »

Idem hier...

Baldr
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 dec 2015, 00:28
Reputation: 2
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo
Gender:
Leeftijd: 60

Re: Support topic van jullie.

#7

Bericht door Baldr »

Idem hier....en kan nog steeds niet een bedankje posten

Baldr
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 dec 2015, 00:28
Reputation: 2
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo
Gender:
Leeftijd: 60

Re: Support topic van jullie.

#8

Bericht door Baldr »

frabri schreef: 28 jun 2022, 09:22
frabri schreef: 28 jun 2022, 09:00 De versie die ik gebruik is 1.9.0.8 maar met TLS kan ik sinds zondagavond niet meer updaten - op twee verschillende apparaten. Ik ben nu bezig op één machine de hele database opnieuw binnen te halen zonder TLS. Dat duurt even...
Zonder TLS (119) de hele database binnen en wederom is zondag 18:07 de laatste spot. Er gaat ergens iets structureel mis.

Groet,
F.
Hier hetzelfde en nog steeds geen bedankje kunnen posten

Baldr
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 dec 2015, 00:28
Reputation: 2
Usenet: Hitnews
Internet: Ziggo
Gender:
Leeftijd: 60

Re: Support topic van jullie.

#9

Bericht door Baldr »

Niks maar ook niks helpt......
pffffffff word er moe van en dat met nog 4 maanden te gaan....

Ik wil echt niet naar Eweka aangezien daar de ene na de ander door brein word aangepakt...
het is in ieder geval nog via de website te doen....
Maar ik blijf toch hopen op een betere oplossing....

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Support topic van jullie.

#10

Bericht door Ypsos »

@Baldr / @frabri

Spotnet Classic 1.9.0.8 & Hitnews icm TLS is succesvol getest.
Albert50 schreef: 14 jun 2022, 19:08 Alles werkt weer naar behoren, allemaal bedankt voor jullie hulp
viewtopic.php?p=68326#p68324
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer