Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.
Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.
Moderator: Moderator Team
-
vuurvreter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 jan 2016, 12:23
- Reputation: 0
- Usenet: Eweka
- Internet: Ziggo
#1
Bericht
door vuurvreter » 27 nov 2019, 17:32
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Classic
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.9.0.5
Wat is je besturingssysteem?: Windows 10
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: Ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Avast
Met welk programma download je?:
Spotnet classic 1.9.0.5
Wanneer begon je probleem?: Sinds een dag of 4
Geef een beschrijving van je probleem: Fout tijdens het starten van SABnzb d: bekijk de logfile
XML bestand.:
Code: Selecteer alles
[size=115][color=#368AD2][b]Support Request Template[/b][/color][/size]
[color=#cc6600][b]Welk spotX programma gebruik je?[/b][/color]: Spotnet Classic
[color=#cc6600][b]Wat is de versie van het spotX programma?[/b][/color]: [i]Geen antwoord gegeven[/i]
[color=#cc6600][b]Wat is je besturingssysteem?[/b][/color]: Windows 10
[color=#cc6600][b]Wat is de versie van het besturingssysteem?[/b][/color]: 64bits
[color=#cc6600][b]Welke Usenet Provider heb je?[/b][/color]: Eweka
[color=#cc6600][b]Welke Internet Provider heb je?[/b][/color]: Ziggo
[color=#cc6600][b]Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?[/b][/color]: Avast
[color=#cc6600][b]Met welk programma download je?[/b][/color]: Spotnet classic 1.9.0.5
[color=#cc6600][b]Wanneer begon je probleem?[/b][/color]: Ik krijg sinds een dag of 4, deze onderstaande melding.
Er is aan de laptop niets veranderd of toegevoegd
[color=#cc6600][b]Geef een beschrijving van je probleem[/b][/color]: Fout tijdens het starten van SABnzb d: bekijk de logfile
[color=#cc6600][b]Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?[/b][/color]: Zoeken op het internet, geen oplossing gevonden
[color=#cc6600][b]Schone installatie[/b][/color]: Nee
[color=#cc6600][b]XML bestand.[/b][/color]: [code]<?xml version="1.0"?>
-<Spotnet>
<Server Connections="2" SSL="0" Port="119" Password="Knip=" Username="Knip" Server="textnews.eweka.nl" Type="Headers"/>
<Server Connections="18" SSL="0" Port="119" Password="Knip=" Username="Knip" Server="news.eweka.nl" Type="Downloads"/>
<Server Connections="1" SSL="0" Port="119" Password="Knip" Username="Knip" Server="post.eweka.nl" Type="Uploads"/>
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.[/code]
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!
Met een VPN verbinding van
IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld
U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.
-
mesa57
- Supporter
- Berichten: 1693
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
- Topics answered: 1
- Reputation: 11
#2
Bericht
door mesa57 » 28 nov 2019, 11:05
Ik mis de sabnzbd logfile ?
-
vuurvreter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 jan 2016, 12:23
- Reputation: 0
- Usenet: Eweka
- Internet: Ziggo
#3
Bericht
door vuurvreter » 28 nov 2019, 17:38
In welke map mag ik die vinden en hoe heet dat bestand?
Dit is wat ik kan vinden.
C:\Program files\SABnzbd? (hier zie ik geen logfile in staan)
C:\Program Files(x86)\Spotnet?
C:\ProgramData\Spotnet?
-
Ypsos
- Supporter
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
- Topics answered: 1
- Reputation: 10
#4
Bericht
door Ypsos » 28 nov 2019, 21:10
vuurvreter schreef:Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Zoeken op het internet, geen oplossing gevonden
moa met een beetje moeite kom je op dit forum uit.
Google:
Fout tijdens het starten van SABnzbd: bekijk de logfile
Reset SABnzbd al geprobeerd:
Ga naar het Startmenu / Spotnet / Spotnet Classic Support Toolkit
(of zoek naar
Spotnet Classic-SST.exe , deze is meegeleverd met versie 1.9.x.x)
- Sluit Spotnet
- Start Spotnet Classic Support Toolkit
- Ga naar Bekijken/bewerken
- Klik op Reset SABnzbd

- Start Spotnet, klik daarna op het TABBLAD Downloads
Het scherm Downloads starten... verschijnt (lees SABnzbd starten).
- Download een willekeurige spot...
Tip: Spotnet / Help / Help file
-
vuurvreter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 jan 2016, 12:23
- Reputation: 0
- Usenet: Eweka
- Internet: Ziggo
#5
Bericht
door vuurvreter » 28 nov 2019, 21:11
Ja dat heb ik gedaan, geen resultaat.
Deze tip had ik in het forum al gelezen.
-
Ypsos
- Supporter
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
- Topics answered: 1
- Reputation: 10
#6
Bericht
door Ypsos » 28 nov 2019, 21:22
vuurvreter schreef:In welke map mag ik die vinden en hoe heet dat bestand?
Dit is wat ik kan vinden.
C:\ProgramData\Spotnet\Logs\sabnzbd.log
vuurvreter schreef:Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?
Reset SABnzbd, is niet duidelijk in je omschrijving!
onlangs een Windows update gehad, AV update of software geïnstalleerd een cr@ck uitgevoerd?
zoals je ziet meer info is beter (geen glazen bol hier).
-
vuurvreter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 jan 2016, 12:23
- Reputation: 0
- Usenet: Eweka
- Internet: Ziggo
#7
Bericht
door vuurvreter » 28 nov 2019, 21:27
Ik heb alleen een nieuwe printer met bijbehorende software geïnstalleerd, verder geen updates of cr@ck uitgevoerd.
Maar ik heb spotnet even verwijderd, en ga hem opnieuw installeren, kijken of dit beter gaat.
-
Ypsos
- Supporter
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
- Topics answered: 1
- Reputation: 10
#8
Bericht
door Ypsos » 28 nov 2019, 21:30
Of deze configuratie >>

Het beste uit twee werelden:
viewtopic.php?f=3&t=8680&p=67087#p67077
[
edit]
vuurvreter schreef:Maar ik heb spotnet even verwijderd, en ga hem opnieuw installeren, kijken of dit beter gaat.
SABnzbd geeft een foutmelding, die moet je oplossen!
Uit Spotnet
Help SABnzbd is de interne newsreader van Spotnet v1.9.x.x, een programma wat het mogelijk maakt om "spots" direct te downloaden. SABnzbd repareert de bestanden indien dit nodig is en pakt ze ook nog uit, het downloaden, repareren en uitpakken van bestanden gebeurt op de achtergrond.
De interne newsreader van Spotnet(SABnzbd) wordt alleen opgestart met deze instelling:
Spotnet -> Bewerken -> Downloadknop -> Downloaden
Om nou Spotnet in z'n geheel te verwijderen is niet de issue oplossen.
SABnzbd en firewalls
zie voorbeeld
Spotnet en firewalls (oude voorbeelden maar toch...)
-
vuurvreter
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 24 jan 2016, 12:23
- Reputation: 0
- Usenet: Eweka
- Internet: Ziggo
#9
Bericht
door vuurvreter » 29 nov 2019, 10:17
Ook het opnieuw installeren van spotnet geeft geen verbetering.
Ik kreeg weer dezelfde foutmelding.
Ik had alles verwijderd inclusief de register bestanden.
Ik heb nu 2.0.0.276 draaien en die doet het wel.
Spot-net.nl Forums : Disclaimer
Board Disclaimer
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of Spot-net.nl Forums.
The Management of Spot-net.nl Forums does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of Spot-net.nl Forums that results in any loss whatsoever in any manner to a member of Spot-net.nl Forums, or to any other person.
Furthermore, the Management of Spot-net.nl Forums is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from Spot-net.nl Forums.