Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

✓ ANSWERED Spotnet Classic 1.9.0.8

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

ikkusters
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2021, 12:13
Reputation: 0
Internet: Ziggo

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#671

Bericht door ikkusters »

Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie dit "domme blondje" kunnen helpen... ;)
Ik gebruik Eweka en Spotnet om voor vakantie wat leuke boeken te kunnen downloaden maar merk steeds vaker dat er op de NZB files een wachtwoord zit.
Uiteraard heb ik gegoogled waar ik dat wachtwoord dan precies moet invullen maar de beschreven plek staat niet bij mij :slecht:

Ik maak gebruik van Spotnet Classic 1.9.0.6 en zoals al gezegd van Eweka en Newsleecher.
Ik kan op Spotnet zelf onder het kopje "bewerken" alleen maar kiezen voor Externe SabNZBd om het wachtwoord in te voeren???

Waarschijnlijk denken jullie: Sjongejonge...weer zo'n dom wicht...maar mochten jullie de moeite willen nemen om mij uit te leggen hoe ik deze boeken tóch kan downloaden en waar ik dit wachtwoord in moet vullen dan word ik wel een beetje blij!
Alvast heel erg bedankt en hoop op een reactie,
Groetjes, Kim
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Harper
Moderator Team Lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
Topics answered: 4
Reputation: 25

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#672

Bericht door Harper »

Als je Spotnet Classic 1.9.0.6 gebruikt heb je net links van de downloadknop een vakje waar je het wachtwoord kan invullen. (oudere versies van Spotnet Classic hebben dat niet)

Je kan het ww ook vooraf op een lijstje zetten.
Spotnet -> bewerken -> Sabnzbd -> Bewerken Sabnzbd paswoorden (alleen zichtbaar als Spotnet op downloaden staat ingesteld)
Bij gebruik van een externe Sabnzbd moet je zelf ergens een lijstje maken:
Sabnzbd instellingen -> Mappen (rechtsboven Geavanceerd aanvinken) -> Wachtwoordenbestand
Spotnet Classic 1.9.0.8 traag met opstarten?
Als je bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist onderstaande url's ingeeft werkt het weer goed!

http://spotlist.tk/spotnet/whitelist.xml
http://spotlist.tk/spotnet/blacklist.xml

ikkusters
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2021, 12:13
Reputation: 0
Internet: Ziggo

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#673

Bericht door ikkusters »

Dankjewel! Ik heb inderdaad nu door waar ik het wachtwoord in kan vullen maar heb nog steeds deze melding: D:\Downloads\Michel van Egmond - Derksen{{look}}\VvCSrpRyDd3ettL0tyhM.rar: Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd
(look in de tekst was in dit geval het wachtwoord)
Heb uiteraard ook andere boeken gechecked waar een wachtwoord op staat maar ook bij deze krijg ik de melding dat het archief leeg of niet gevonden wordt.
Doe ik nog steeds iets fout dan want in de commentaren eronder zie ik dat het anderen wel gelukt is?

(Ik heb idd naast de downloadknop steeds het betreffende wachtwoord van het boek ingevuld maar moet ik daarnaast nog iets doen? (eerst op enter drukken of iets anders aanklikken?
De nzb download hij wel...maar als ik met winrar probeer te openen krijg ik dus de foutmelding.

p.s. alvast bedankt voor je geduld en je reactie hierboven!
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#674

Bericht door mesa57 »

Werkt gewoon prima. Mits je het ww goed invult op het spotnet scherm en daarnaast sabnzbd gebruikt (intern of extern).

ikkusters
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2021, 12:13
Reputation: 0
Internet: Ziggo

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#675

Bericht door ikkusters »

Het wachtwoord is maar 4 letters....ik denk dat ik dat wel goed heb ingevuld ;-)
Als ik het ww invul en daarna op de download knop druk wordt hij idd gewoon opgeslagen. Jij zegt als je "daarnaast" sabnzbd gebruikt....maar ik heb geen idee wat ik daarmee moet doen?
Dus voor alle duidelijkheid:
- Ik open Spotnet
- Ik kies het boek wat ik wil downloaden
- Ik zet naast de downloadknop het betreffende wachtwoord neer.
- Ik klik op de downloadknop
- De nzb is nu opgeslagen. Ik dubbelklik hierop zodat de file zich omzet in rar bestanden
- Ik open winrar en dubbeklik zodat de bestanden zichzelf uitpakken.

Wat doe ik dan verkeerd? mis ik een stap?
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#676

Bericht door mesa57 »

Bij de laatste 2 stappen gaat het mis.
Dubbelklikken kopieert het paswoord niet naar je downloader.

Je moet de nzb niet opslaan en dan dubbelklikken maar direct naar de externe sabnzdb sturen of de in spotnet ingebouwde sabnzbd gebruiken (bewerken, downloadknop, downloaden).
Eventueel kun je wel met opslaan werken, maar alléén als je de nzb opslaat in de nzb watch folder.
Gebruikersavatar

Harper
Moderator Team Lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
Topics answered: 4
Reputation: 25

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#677

Bericht door Harper »

Lees net dat je newsleecher gebruikt om te downloaden... Dat maakt het ook wel ingewikkelder.
Waarom niet gewoon met Spotnet downloaden? Dan heb je minder problemen denk ik.

Als je met newsleecher download heeft het geen zin om eerst het paswoord in te vullen. Dat moet je dan later doen als je de post uitpakt met bv Winrar.
Spotnet Classic 1.9.0.8 traag met opstarten?
Als je bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist onderstaande url's ingeeft werkt het weer goed!

http://spotlist.tk/spotnet/whitelist.xml
http://spotlist.tk/spotnet/blacklist.xml

ikkusters
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 sep 2021, 12:13
Reputation: 0
Internet: Ziggo

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#678

Bericht door ikkusters »

"direct naar de externe sabnzbd sturen of de in spotnet ingebouwde sabnzbd gebruiken"...
Als ik kies voor bewerken, downloadknop, downloaden gebeurt er helemaal niks. (Navigatie naar de webpagina is geannuleerd)
En het direct naar de externe sabnzbd sturen? Als ik dat aanklik moet ik externe parameters invullen??

Aaaargghhhh.....
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#679

Bericht door mesa57 »

Vond dit nog over newsleecher (belabberde documentatie) :
Implemented support for auto importing NZB passwords into the new "Repair & Extract" password manager, mentioned above. NewsLeecher will detect the passwords, by looking at the imported NZB filename, and auto extract / import passwords specified by the following format: "nzb filename here [[password]].nzb
Sabnzbd (en spotnet) gebruikt {{ }} om het paswoord in de nzb naam mee te geven. NL gebruikt dus [[ ]]
Daarom werkt dat dus niet.
Gebruikersavatar

Topicstarter
mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotnet Classic 1.9.0.6

#680

Bericht door mesa57 »

Als je met bewerken / downloadknop / downloaden niet een voortgangsbalk ziet met 'downloads starten', dan is er iets mis met je spotnet installatie. Spotnet wordt standaard inclusief sabnzbd geleverd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer