Wijziging server-adres Tweaknews | Verbinding Time-Out etc.
Geplaatst: 01 nov 2014, 00:00
door Ypsos
Tweak schreef:Aankondigingen en meldingen welke gelden voor de diensten van Tweak. : Let op: wijziging server-adres Tweaknews
Tot nu toe is het voor Tweak glasvezel en TweakDSL-klanten altijd mogelijk geweest om zonder authenticatie te verbinden met news.tweaknews.nl. Vanaf vandaag is dit niet meer mogelijk. Daarnaast is het voortaan verplicht gebruik te maken van het juiste server-adres voor uw verbinding. Indien u vanaf vandaag geen verbinding meer kunt maken met uw gebruikelijke configuratie, kan het goed zijn dat u probeert te verbinden met het verkeerde server-adres.
Zou u kunnen controleren of u de volgende instellingen gebruikt:
Klanten met een los TweakNews-abonnement gebruiken news.tweaknews.nl
Als u gebruik maakt van glasvezel via Tweak dan kiest u news.tweak.nl
Heeft u een internetverbinding via DSL dan gebruikt u news.tweakdsl.nl
Indien u geen verbinding meer kunt maken met TweakNews en u bovenstaande server-instellingen heeft gecontroleerd kunt u vanzelfsprekend contact met ons opnemen.
Het "Selecteer een provider" venster verschijnt
bij Provider kies: Anders... news.tweaknews.nl invullen met de daarbij behorende Gebruikersnaam en Wachtwoord. Het aantal verbindingen kun je ook handmatig invoeren, in het voorbeeld is 10 ingevuld. Bij een gewijzigd server-adres, zal Spotnet automatisch een nieuwe database aanmaken.
Klik op Verbinden
Spotnet gaat nu alle spots en berichten ophalen.
Spotnet database verwijderen:
TweakNews schreef:Beste TweakNews gebruiker,
Woensdag 5 november vinden er op het Platform van TweakNews tussen
11:00 en 14:00 een aantal onderhoudswerkzaamheden plaats. Hierdoor kan het
zijn dat u tijdelijk hinder ondervindt en dat u na de werkzaamheden uw headers
opnieuw moet ophalen vanwege gewijzigde headernummering.
Als u spotnet gebruikt, is het noodzakelijk om de database te verwijderen en
opnieuw aan te maken (eventueel via herinstallatie)
Het onderhoud heeft geen gevolgen voor gebruikers van NZB's.
Onze excuses voor de eventuele overlast.
Met vriendelijke groet,
Het TweakNews team
Tweaknews gebruikers melden dat na het verwijderen van de Spotnet database, Spotnet weer normaal functioneert.
Deze is te vinden in de map: C:\ProgramData\Spotnet (let op dit is een verborgen map, zie spoiler).
Verwijder de bestanden met de extensie: *.dbc en *.dbs
Een tooltje om eenvoudig de Spotnet database te verwijderen (of database verplaatsen naar de prullenbak)
vind je hier: >>> viewtopic.php?f=1&t=6412 <<<
Bij de eerst volgende start van Spotnet worden alle artikelen (spots en reacties) opnieuw opgehaald.
--------------------------------------------< Edit: >-------------------------------------------------------------- Krijg je van dit soort meldingen (Out of memory), tijdens het ophalen van reacties:
Spotnet 1.8.1 is EOL (End of Life)
Download/installeer => Spotnet Classic 1.9.x
o.a. System Out of Memory - FIX
Diverse verbeteringen, Bugfixes
foutmelding: connection attempt timed out, or connection hos
Geplaatst: 05 nov 2014, 00:00
door Dienten
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Wat is de versie van het spotX programma?: 1.81 Wat is je besturingssysteem?: Windows 8 Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits Welke Usenet Provider heb je?: tweakdsl Welke Internet Provider heb je?: ziggo Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: - Met welk programma download je?: spotnet Wanneer begon je probleem?: maandag 3 nov na 20:00 uur Geef een beschrijving van je probleem: foutmelding: connection attempt timed out, or connection host has failed to respons Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Spotnet opnieuw geinstalleerd Schone installatie: Ja XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Code 952 en 931
Geplaatst: 06 nov 2014, 00:02
door RUDINL58
Goeienavond. Sinds zondagavond rond middernacht krijg ik geen nieuwe posten meer binnen op Spotnet. Daarvoor nooit een probleem gehad. Plotseling volgend bericht bij opstarten :
"ReceiveAsync. Kan geen gegevens lezen uit de transportverbinding. Een blokkeerbewerking is onderbroken door een aanroep naar WSACancelBlockingCall (952)".
Me een beetje ingelezen en diverse zaken geprobeerd : poorten en aantal verbindingen wat gewijzigd. Enige verandering : nu krijg ik ook regelmatig code (931) in beeld. Na het wijzigen van poorten of i.d. komt dan meestal (952) weer terug. Ook (950) is een keertje voorbijgekomen.
Spotlite geinstalleerd en parallel laten lopen maar die geeft ook "Timeout - server reageert niet binnen 30 seconden".
Ook Firewall al eens uitgeschakeld en mijn Eset AV programma. Niets helpt.
En Tweaknews werkt prima want met Newsleecher krijg ik alle groepen netjes ge-update en posts ook binnengehaald.
Graag advies wat ik nu nog kan doen om Spotnet weer draaiend te krijgen, ben eigenlijk heel erg blij met het programma.
Alvast bedankt.
Re: Code 952 en 931
Geplaatst: 06 nov 2014, 00:16
door Ypsos
RUDINL58, Tweaknews heeft onderhoud aan hun server(s) gehad.
Spotnet maakt gebruik van headers, het kan zijn dat Tweaknews het header article numbering systeem heeft gewijzigd, dit houd in dat de database opnieuw moet worden opgebouwd om de nieuwe headers te kunnen gebruiken.
Dit doe je door de Spotnet database te verwijderen, bij de eerst volgende start van Spotnet worden alle artikelen (spots en reacties) opnieuw opgehaald.
Andere Tweaknews gebruikers melden news.tweaknews.nl als server adres te gebruiken.
"Selecteer een provider" venster:
bij provider kies: Anders... news.tweaknews.nl invullen met de daarbij behorende Gebruikersnaam en Wachtwoord. Het aantal verbindingen kun je ook handmatig invoeren, in het voorbeeld is 10 ingevuld, heb je een 100Mbit account dan vul je 40 in.
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1 Wat is je besturingssysteem?: Windows 7 Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits Welke Usenet Provider heb je?: Tweaknews Welke Internet Provider heb je?: Ziggo Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: ESET NOD 32 Met welk programma download je?: Newsleecher Wanneer begon je probleem?: helemaal niets, svoand deed ie het nog, volgende morgen niet Geef een beschrijving van je probleem: Op 05-11-2014 rond 07:00 wilde ik de spots binnenhalen dat lukte niet, geen melding/foutmelding whatever.
Later nog eens gebprobeerd weer niks, wederem geen fouten. Spotweb zelf haalt wel genoeg binnen. Laaatse keer succesvol spots binnengehaald op 04-11-2014 om 21:15. Er zijn tussentijds geen wijziging aan computer/software geweest. Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: flushdns uitgevoerd, provider settings gechecked, poort van 563 teruggezet naar 119. Andere ISP geprobeerd. Schone installatie: Nee XML bestand.: Geen antwoord gegeven
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
-- [bericht automatisch samengevoegd - 06 nov 2014, 06:56] --
Ik heb ook Spotweb op mijn Synology NAS draaien, gisteren 05-11 deed ie het nog goed.
Vanwege problemen met SPotnet, zojuist Spotweb geprobeerd, maar die halt ook niets meer binnen.
Ook daar geen foutmelding of wat dan ook, bij retreive information staat: Last update: 18 hours, 52 minutes
Dus op beide platforms krijg ik geen nieuwe spots binnen.
-- [bericht automatisch samengevoegd - 06 nov 2014, 09:53] --
Spotweb op mijn NAS doet het inmiddels weer, heb geen aanpassingen gedaan en/of instellingen veranderd.
Re: Geen nieuwe spots sinds 05-11-2014
Geplaatst: 06 nov 2014, 10:37
door rob1944
sinds zondag 2 november 2014 19.36 uur krijg ik geen nieuwe spots binnen. Van alles geprobeerd, niets aan de computer verandert maar blijft: geen nieuwe spots gevonden. wat nu ???
Re: Geen nieuwe spots sinds 05-11-2014
Geplaatst: 06 nov 2014, 10:54
door bimbam2
De spotweb website doet het wel.
Ik las ergens dat Tweaknews onderhoud heeft gedaan en werd het advies te geven in Spotlite de headers te verwijderen en opnieuw te downloaden. Dat werkte.
In Spotnet heb ik in de de map C:\ProgramData\Spotnet (Win 8) van de database bestanden de naam aangepast, daarna Spotnet geopende en werden alle gegevens opnieuw binnengehaald.
De Lijst met Spots werd weer bijgewerkt en ook de reacties bij de Spots.
Misschien een oplossing
Re: Geen nieuwe spots sinds 05-11-2014
Geplaatst: 06 nov 2014, 11:22
door rozeb005
Database 2X verwijderd. Nadat de db weer is aangebracht kan ik 1X bijwerken maar dan is het over. Probeer ik het bijwerken voor de 2e keer dan: Geen nieuwe spots gevonden.
Goeie vraag: Wat nu?? Ik was te snel. Na de 2e maal de db gedownload te hebben werkt alles nu weer!!
Re: Geen nieuwe spots sinds 05-11-2014
Geplaatst: 06 nov 2014, 11:26
door Johan72
Ik heb de files .dbs en .dbc verwijderd, locatie \Programdata\Spotnet
Vervolgens Spotnet gestart en alles word opnieuw binnengehaald.
Hij is nu bezig met binnenhalen, ben benieuwd.
Heb de .dbs en .dbc ge-backupped, weet iemand of ik hier nog iets mee kan doen?
Vond het wel handig om een grote Spotnet database te hebben,
om gebruik te kunnen maken van een hoge retentie
-- [bericht automatisch samengevoegd - 06 nov 2014, 12:16] --
Ook verversen na 1e keer binnenhalen werkt prima. (204.240 spots in database)
-nieuwe .dbc is 135.700KB (was 338.828KB)
-nieuwe .dbs is 72.892KB (was 176.040KB)
Mijn oude databasefiles bevatten 599.153 spots
kan geen verbinding maken met de server:er is een time out
Geplaatst: 06 nov 2014, 18:45
door dijkrat
Support Request Template
Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet Wat is de versie van het spotX programma?: 1.7 Wat is je besturingssysteem?: Windows 7 Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits Welke Usenet Provider heb je?: tweaknews Welke Internet Provider heb je?: vodafone glasvezel Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: kaspersky Met welk programma download je?: newsleecher Wanneer begon je probleem?: sinds gisteren Geef een beschrijving van je probleem: kan geen verbinding maken met de server:er is een time out opgetreden Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: ik heb geupdate naar 1.8 en het zelfde probleem toen weer terug naar 1.7 en het probleem blijft Schone installatie: Ja XML bestand.: Geen antwoord gegeven