Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: Xs4All

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
JuanFusy
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2011, 11:35
Reputation: 0
Usenet: XsNews
Internet: UPC

Ervaringen & Discussie: Xs4All

#1

Bericht door JuanFusy »

Zoals gevraagd door Gerstr hierbij de 1e regel uit Servers.Xml voor het geval je een abo hebt.

<Server Type="Headers" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="yourname" Password="*****" Port="119" SSL="0" Connections="3" />

Voor zover ik weet is 3 nog steeds het maximum, alhoewel ik per ongeluk in 1e instantie 4 ingevuld had staan, lijkt niets uit te maken, wellicht dat er maar 1 connectie wordt gebruikt voor headers?
Letop: je hoeft geen volwaardig abo te hebben, als je net als ik (Family) Pack hebt, dan kan je ook gebruik maken van Newszilla.
Aangezien SpotNet voor mij nog relatief nieuw is kan ik nog niet aangeven hoe goed Newszilla alles vindt, maar tot op heden kan ik alle Spots bekijken.
Succes Xs4all'rs!
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Cees
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:47
Reputation: 0

Re: Ervaringen en Discussie: Xs4All

#2

Bericht door Cees »

Tot nu toe krijg ik met SpotLite niet meer dan 2 dagen te zien op newszilla.xs4all.nl, terwijl de retentie een aantal weken is.
Spotnet gaat wel terug tot begin februari.

Ik lees dat beide producten dezelfde info van usenet halen, dus denk ik dat SpotLite nog niet goed werkt.

Graag ervaring van anderen.

Kaka
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2011, 18:07
Reputation: 0

Re: Ervaringen en Discussie: Xs4All

#3

Bericht door Kaka »

Dit is wat ik bij mijn server.xml map heb staan:

Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Klopt dit? Want het lukt nog steeds niet om oudere posts te openen.

gerstr

Re: Ervaringen en Discussie: Xs4All

#4

Bericht door gerstr »

Ja, volgens mij hebben jullie gelijk en is de header retentie via de reguliere binaries news server van XS4All beperkt. Ik heb wel begrepen dat de IPV6 server tot 14 dagen gaat.

newszilla.xs4all.nl is de loadbalancer, die je doorverwijst naar een van de 9 dreader servers. Op de dreaders staan de headers van alle artikelen. Bij Newszilla problemen kan het soms nuttig zijn een dreader direct aan te spreken. De adressen van de dreaders zijn: dreader4.news.xs4all.nl t/m dreader12.news.xs4all.nl. Het tegelijkertijd verbinding hebben met meer dan 1 dreader is niet toegestaan en kan als gevolg hebben dat je toegang tot Newszilla wordt afgesloten.

Zouden jullie dus eens het volgende willen proberen voor servers.xml:

Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="dreader4.news.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

natuurlijk wel even op elke regel je username en wachtwoord invullen.

je kunt natuurlijk ook dreader 5 t/m 12 even uitproberen en resultaten even posten

we horen graag van jullie!

Kaka
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2011, 18:07
Reputation: 0

Re: Ervaringen en Discussie: Xs4All

#5

Bericht door Kaka »

Krijg de volgende melding na ik dit bovenste heb aangepast.

Kan geen verbinding maken met de server. Host is onbekend.

Dit is wat ik gedaan heb.

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="dreader4.news.xs4all.nl" Username="******" Password="************" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="*******" Password="*********" Port="119" SSL="0" Connections="3" />
<Server Type="Uploads" Server="newszilla.xs4all.nl" Username="*********" Password="***********Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Bij username vul je toch van je hoofdaccount in?

gerstr

Re: Ervaringen en Discussie: Xs4All

#6

Bericht door gerstr »

ja, heb je goed gedaan - kun je even volgende proberen:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="dreader4.news.xs4all.nl" Username="******" Password="************" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password=""" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

hiermee voorkom ik dus dat je toch meer dan 1 connectie naar dreader server open heb.

Als dit niet werkt even 81.200.64.52 ipv dreader4.news.xs4all.nl typen ajb

Kaka
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2011, 18:07
Reputation: 0

Re: Ervaringen en Discussie: Xs4All

#7

Bericht door Kaka »

Heb nu het volgende staan:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="81.200.64.52" Username="********" Password="**********" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Moet ik mijn username en password laten staan?
Want zo doet die het nog niet.......
Gebruikersavatar

Ep Woody
Berichten: 933
Lid geworden op: 17 feb 2011, 14:36
Reputation: 0
Locatie: Omgeving Apeldoorn
Leeftijd: 39

Re: Ervaringen en Discussie: Xs4All

#8

Bericht door Ep Woody »

Vul ook even een downloadserver in.
Voor ondersteuning: klik hier. Probleem niet opgelost, maak dan een nieuw topic aan.

Kaka
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 feb 2011, 18:07
Reputation: 0

Re: Ervaringen en Discussie: Xs4All

#9

Bericht door Kaka »

Ep Woody schreef:Vul ook even een downloadserver in.
Wat bedoel je hier mee?

gerstr

Re: Ervaringen en Discussie: Xs4All

#10

Bericht door gerstr »

Kaka schreef:Heb nu het volgende staan:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="81.200.64.52" Username="********" Password="**********" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
<Server Type="Uploads" Server="" Username="" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Moet ik mijn username en password laten staan?
Want zo doet die het nog niet.......
ja op de eerste regel, nee voor de 2e en 3e regel - dit is even een test tussendoor voor dreader
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer