Pagina 1 van 1

Geen snelheid meer in Spotnet

Geplaatst: 26 mar 2012, 10:19
door dennis18
Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: Spotnet
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.8.1
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: easyusenet
Welke Internet Provider heb je?: kpn en ziggo(thuis)
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: AVG
Met welk programma download je?: Spotnet
Wanneer begon je probleem?: Een x aantal weken terug, is al een poos aan de gang en ben ook al tijden opzoek naar een oplossing.
Geef een beschrijving van je probleem: Als ik spotnet start is alles in orde, de download knop werkt ook gewoon. zodra als de "spot" in de wachtrij komt te staan, dan start de download gewoon niet. voortgang blijft; 0 en de snelheid blijft ook;0. alles werkte voorheen allemaal.
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="reader.easyusenet.nl" Username="........" Password="........" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="reader.easyusenet.nl" Username="......" Password="......" Port="563" SSL="1" Connections="6" />
<Server Type="Uploads" Server="reader.easyusenet.nl" Username="........" Password="......." Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>
Generated by Support Toolkit SRT Generator.

Re: Geen snelheid meer in Spotnet

Geplaatst: 26 mar 2012, 11:40
door Ypsos
Hallo dennis18,

Download: Fix support voor Spotnet

screenshot
Afbeelding

1. start "Fix support voor Spotnet.exe" (hoeft niet geinstalleed te worden.)
2. klik op 4: Open Spotnet database folder
3. Open de folder "Admin" daarin staan: bookmarks.sab, history1.db, postproc1.sab, queue9.sab enz. verwijder deze (maak desnoods eerst een back-up van deze bestanden > Spotnet zal bij de eerst volgende start en download met de interne newsreader deze bestanden opnieuw aanmaken)
4. Klik op (9) "Clean Temp folder"


5. Start Spotnet
en start nog eens een download

Succes

Re: Geen snelheid meer in Spotnet

Geplaatst: 26 mar 2012, 12:10
door dennis18
Geachte Ypsos,

Helaas, dit lost niks op. ik heb precies de stappen van jou gevolgd. en inderdaad spotnet maakt zelf wel de nieuwe bestanden aan, maar helaas het werkt nog niet.

toch bedankt

-- [bericht automatisch samengevoegd - 26 maart 2012, 13:36] --

Dit onderstaande staat in mijn SABlogbestand

2012-03-26 11:00:09,019::INFO::[downloader:351] 2@reader.easyusenet.nl:563: Initiating connection

2012-03-26 11:00:09,019::INFO::[newswrapper:223] Failed to connect: (10060, "(10013, 'Permission denied')") 1@reader.easyusenet.nl:563

2012-03-26 11:00:09,019::INFO::[newswrapper:223] Failed to connect: (10060, "(10013, 'Permission denied')") 2@reader.easyusenet.nl:563

2012-03-26 11:00:09,019::INFO::[downloader:351] 3@reader.easyusenet.nl:563: Initiating connection

2012-03-26 11:00:09,033::INFO::[downloader:351] 4@reader.easyusenet.nl:563: Initiating connection

2012-03-26 11:00:09,033::INFO::[newswrapper:223] Failed to connect: (10060, "(10013, 'Permission denied')") 3@reader.easyusenet.nl:563

2012-03-26 11:00:09,033::INFO::[downloader:351] 5@reader.easyusenet.nl:563: Initiating connection

2012-03-26 11:00:09,049::INFO::[newswrapper:223] Failed to connect: (10060, "(10013, 'Permission denied')") 5@reader.easyusenet.nl:563

2012-03-26 11:00:09,049::INFO::[newswrapper:223] Failed to connect: (10060, "(10013, 'Permission denied')") 4@reader.easyusenet.nl:563

2012-03-26 11:00:09,049::INFO::[downloader:351] 6@reader.easyusenet.nl:563: Initiating connection

2012-03-26 11:00:09,049::INFO::[newswrapper:223] Failed to connect: (10060, "(10013, 'Permission denied')") 6@reader.easyusenet.nl:563

Re: Geen snelheid meer in Spotnet

Geplaatst: 26 mar 2012, 21:11
door ardy43
Hallo dennis18,

Kijk eens of je firewall en virusscanner geen roet in het eten gooit,
schakel ze eens even tijdelijk uit,
Helpt dat?

10013 - Permission denied = Permissie afgewezen, waarschijnlijk een firewall die usenet verkeer blokkeert.

Re: Geen snelheid meer in Spotnet

Geplaatst: 26 mar 2012, 22:26
door Ypsos
Wat ardy43 zegt de firewall kan idd roet in het eten gooien

1. Start Spotnet
2. ga naar: http://localhost:8090/#/config/server

Afbeelding

3. klik op: "Test Server" (herhaal deze handeling met AVG aan/uit)

PS. :thanks: voor het SABlog bestand, hier zie je dus ook "Failed to connect: (10060, "(10013, 'Permission denied"

Normaal gesproken zou je zeggen dat je gebruikersnaam/wachtwoord niet goed is met deze melding, maar aangezien Spotnet wel de headers ophaalt en daar geen fout melding geeft wijst alles naar sabnzbd de kans is dus groot dat de firewall "SABnzbd.exe" blokkeert

Edit;
test ook eens zonder "SSL" aangevinkt staat i.c.m poort nummer 119
mocht dit goed gaan doe dan het volgende:

1. start "Fix support voor Spotnet.exe" (hoeft niet geinstalleed te worden.)
2. klik op 4: Open Spotnet database folder
3. Open servers.xml in kladblok verander Port="563" SSL="1" in Port="119" SSL="0" (komt 3x keer voor in servers.xml) meer info Easyusenet sever Instellingen
4. bewaar /save de gemaakte instellingen (kladblok sluiten > "De tekst in het bestand........ servers.xml is gewijzigd.
Wilt u de wijzigingen opslaan? >> kies ja
5. Start Spotnet

Spotnet 1.8.1 installeert standaard SABnzbd v0.6.10
Een andere optie SABnzbd updaten:

:arrow:
Download: SABnzbd 0.6.15 voor Spotnet
Dit is een installer die SABnzbd 0.6.15 installeert.

Re: Geen snelheid meer in Spotnet

Geplaatst: 01 apr 2012, 08:13
door dennis18
Mensen,

Hij werkt, super bedankt!!!

Heel diep in de firewall werd Sabnzb,exe geblokkeerd, om geen reden!

Dit is veranderd en alles werkt!

Mvg,

Dennis

Re: Geen snelheid meer in Spotnet

Geplaatst: 02 apr 2012, 09:48
door ManiaK
Dank je wel voor het melden dat alles weer werkt, dennis18!
De topictag gaat naar "opgelost"