Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

Hierin kan u praten over al uw Provider of Payserver problemen en daarnaast ook voor ervaringen of discussie.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Domi
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2014, 19:51
Reputation: 0
Internet: mozila firefox

Re: Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

#231

Bericht door Domi »

Amai da is dan gene goeie reclame ze.... Tis gratisse test ma tgaat ni vooruit :) morgen is kopen dan aja en dan is een maand testen :)
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



masutrix
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 feb 2011, 10:41
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

#232

Bericht door masutrix »

Sinds kort ervaar ik dat de snelheid van sunnyusenet behoorlijk inzakt.
Ziggo geeft een snelheids-verhoging en sunnyusenet gaat ineens omlaag.
Ik maak gebruik van het unlimited pakket van Sunny en heb het snelste internet van ziggo (180Mbps).
Voor de snelheids verhoging van ziggo had ik 150Mbps en haalde ik altijd zo'n 17MB via grabit.
Sinds de snelheids vehoging van ziggo naar 180 Mbps, kom ik amper aan de 15MB.

Zijn er meer mensen die dit ervaren ?
Sunnyusenet zegt niks te weten over problemen, en zegt dat ik het probleem op mijn pc moet zoeken.
Maar ik heb niks veranderd aan mijn pc.....
Gebruikersavatar

xuter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2011, 11:32
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: glasvezel 600mbit
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 41
Contacteer:

Re: Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

#233

Bericht door xuter »

Ik ervaar sinds kort ook problemen....

Snelheid zakt in bij spots ouder dan 100+ en zo goed als alles in incompleet.

als ik bijv. 4gb wil downloaden en de spot bestaat uit 100 bestanden zijn er 95 van de 100 bestanden beschadigd.
Ik heb andere download client geprobeerd, pc opnieuw geinstalleerd. en nu een andere provider geprobeerd en die werkt goed. Lijkt me dus dat het aan sunnyusenet ligt. De andere provider is SMSusenet. daar krijg ik een spot van 800+ compleet binnen, met sunnyusenet. 99% beschadigd.

Ik heb iets van 10 spots geprobeerd met sunny en alles is helaas hetzelfde resultaat.
Is dit beleid of is hier over nagedacht?

masutrix
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 feb 2011, 10:41
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

#234

Bericht door masutrix »

xuter schreef:Ik ervaar sinds kort ook problemen....

Snelheid zakt in bij spots ouder dan 100+ en zo goed als alles in incompleet.

als ik bijv. 4gb wil downloaden en de spot bestaat uit 100 bestanden zijn er 95 van de 100 bestanden beschadigd.
Ik heb andere download client geprobeerd, pc opnieuw geinstalleerd. en nu een andere provider geprobeerd en die werkt goed. Lijkt me dus dat het aan sunnyusenet ligt. De andere provider is SMSusenet. daar krijg ik een spot van 800+ compleet binnen, met sunnyusenet. 99% beschadigd.

Ik heb iets van 10 spots geprobeerd met sunny en alles is helaas hetzelfde resultaat.
Thnks Xuter,
Ik hoop dat we niet de enige zijn die dit ervaren, zodat ik een en ander kan melden bij sunnyusenet.
Als er maar 2 mensen zijn die dit ervaren, dan zal Sunny er niets aan doen denk ik.
Ik ben nog even aan het kijken of ik ergens een test-accountje kan gebruiken om te kijken of ik bij een andere provider wel de volledige snelheid kan krijgen. Test accountje die ook echt mijn volledige snelheid kan halen, en geen 120Mbps account.
Gebruikersavatar

xuter
Berichten: 15
Lid geworden op: 15 feb 2011, 11:32
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: glasvezel 600mbit
Locatie: Rotterdam
Leeftijd: 41
Contacteer:

Re: Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

#235

Bericht door xuter »

Opzich is de snelheid bij mij niet het grootste probleem, eerste haalde ik rond de 40000kb per sec. met 20 lijntjes. Ik heb tot nu toe geen snellere gevonden. (Ik heb een 600mbit abo) ik haal nu rond de 20000kb a 25000kb bij oudere spots. Ik kan daar nog wel mee leven maar toch haalde ik 1a2 weken terug nog de max van rond de 40000kb. Het meest vervelende is dat spots nu ouder dan ong. 100+ dagen niet compleet meer binnen te halen zijn. Echt niks nada nopes.... Zelfs repareren lukt me niet meer. Van elk bestandje missen er gemiddeld 3a4 Blocks. Ik heb trouwens alleen bestanden van 1GB of meer geprobeerd.

Het heeft niet met een Notice en takedown te maken aangezien ik wel elk bestandje kan downloaden, alleen beschadigd.

1 ding weet ik zeker ondertussen, het probleem ligt bij Sunnyusenet. Ik heb zelf al een ticket aangemaakt bij hun support.
Als ik niks hoor dan ga ik maandag overstappen. Erg jammer want ik was altijd super tevreden met Sunnyusenet.
Is dit beleid of is hier over nagedacht?

masutrix
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 feb 2011, 10:41
Reputation: 0

Re: Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

#236

Bericht door masutrix »

Ik heb hier abrupte maatregelen getroffen. Namelijk mijn computer terug gezet naar factory instellingen. Alle updates weer opnieuw binnengehaald, daarna alles weer opnieuw ge-installeerd. Even had ik weer de snelheid terug zoals ik m altijd had. Ik was weer blij en heb dit ook gemeld bij Sunny, helaas was t maar voor korte duur en zakt de snelheid weer helemaal in. Oké even een maandje bij een andere usenet-provider (extreme usenet) gepakt met een 200mbps pakket. En wat blijkt nu..... precies.... Bij de andere provider haal ik gewoon netjes de snelheid die ik behoor te hebben. Dus, sunnyusenet is WEL het probleem. Alleen denk ik dat Sunny het nooit zal toegeven dat er bij hun problemen zijn. Gelukkig loopt mijn pakket bij Sunny op 25 mei af, en ga ik op zoek naar een andere.

herij01
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2014, 18:44
Reputation: 0
Usenet: sunnynet
Internet: ziggo

Re: Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

#237

Bericht door herij01 »

hoi,

Ik heb EXACT hetzelfde probleem!

Sinds de verhoging van 120Mbit/s naar 180Mbit/s van ZIGGO blijf ik bij sunnyusenet, met hun UNL-pakket, gewoon met de snelheid hangen op 120Mbit/s oftewel: 15MB/s.

Ik heb sunnyusenet nu een mail gestuurd dus ben benieuwd.

-- [bericht automatisch samengevoegd - 28 mei 2014, 21:23] --

Heb ondertussen nog (steeds) geen mail van sunnyusenet gehad, en ben dus, zo "ongeduldig" dat ik ben :-), even aan het rondkijken gegaan op het net.

Heb me aangemeld voor een 7 daagse trail (a 5GB), van: usenetbucket.com.(UNL staat bij hun op de site dat dit dus 400Mbit/s betekend!)

En wat zie ik nu van mijn verbazing: Ik haal gewoon bijna strak de 170-175Mbit/s)!


Heb sunnyusenet net weer een mail gestuurd hoe dit kan en waarom ik nergens op hun site kan zien wat HUN bedoelen met unl(unlimited) speed!


Verder geen kwaads over sunnyusenet want het een betrouwbare usenetprovider die niet duur is!

-- [bericht automatisch samengevoegd - 29 mei 2014, 15:43] --

Vandaag bericht gekregen dat het probleem bij ziggo lag en niet bij hun dus ze konden niets voor me doen!

Beetje vaag antwoord toch terwijl ik bij usenetbucket.com dus wel de 180Mbit/s snelheid haal!

Dat wordt hier dus ook overstappen!!

oeteldonker
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 mei 2013, 14:15
Reputation: 0
Usenet: Sunny
Internet: ziggo
Leeftijd: 77

Re: Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

#238

Bericht door oeteldonker »

Sedert enige weken lijkt Sunny voorop te lopen met het blokkeren van titels nav notice and takedown. Sommige spots zijn uren later nog wel te downloaden met ziggo en eweka. Ik heb hier richting Sunny mijn verwondering over aangegeven en aangekondigd dat ik een overstap overweeg naar een andere provider. Iemand suggesties????

Mallootje
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 mar 2011, 21:04
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: xs4all
Leeftijd: 69

Re: Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

#239

Bericht door Mallootje »

Ik kreeg vandaag bericht dat mijn abbo over een week afloopt, eerder dan verwacht want ik had voor een jaar betaald! Mijn ervaringen bij Sunny zijn de laatste tijd ook van dusdanige aard dat ik overweeg te stoppen. Indertijd was ik overgegaan naar een Payserver omdat Newszilla / XS4ALL alleen nog beschadigde nieuwe (!) bestanden aanbood die niet meer te repareren waren. Ondertussen toch trouw gebleven en een snellere internetsnelheid genomen en de laatste maanden kan nu bij Newszilla wel wat bij Sunny mislukt - vreemd hé?
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Ervaringen & Discussie: SunnyUsenet

#240

Bericht door mesa57 »

Er zijn een aantal problemen met Sunnyusenet :
- Ze zijn overgenomen door Highwinds, een grote amerikaanse usenet provider die fanatiek DMCA toepast
- Bij het ophalen van nieuwe berichten vallen er gaten, dus je mist sommige posts
- Er komen nogal wat dubbele msgid's voor, dat zou niet mogen

De laatste 2 zijn wel aangemeld bij de helpdesk, maar ik heb nog geen oplossing te horen gekregen.

Uiteindelijk zit ik nu weer bij Supernews (ook gevoelig voor takedowns) met als backup een block account bij cheapnews (minder gevoelig, maar een slechte header retentie).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer