Pagina 2 van 2

Re: Nieuwe Spotnet installatie stopt bij ophalen spots!!!!!!

Geplaatst: 03 sep 2014, 06:03
door roollo1
Hallo,

Onderstaand heb ik kunnen vinden, ik ben echt benieuwd of je hier wat uit kunt vinden. Als je nog meer gegevens nodig hebt hoor ik dat graag, bedankt alvast.

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="roollo" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader44.eweka.nl" Username="roollo" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="6" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="roollo" Password="" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

Re: Nieuwe Spotnet installatie stopt bij ophalen spots!!!!!!

Geplaatst: 03 sep 2014, 06:22
door jacohatt
mesa57 schreef:Loopt hij stuk bij het binnehalen van reacties ?
Die van mij doen wel! :(

Re: Nieuwe Spotnet installatie stopt bij ophalen spots!!!!!!

Geplaatst: 03 sep 2014, 08:13
door Ypsos
Ziet er opzich goed uit, nieuw serveradres adres gekregen?
Eweka schreef:Wanneer uw account niet-actief is geweest, krijgt u na een nieuwe betaling een ander serveradres. Heeft u dit al gewijzigd bij de server- instellingen in uw news client? U kunt uw accountgegevens nakijken in Mijn Eweka.
Probeer het eens met SSL (port="563" | SSL="1" ) zie onderstaand voorbeeld:
<Spotnet>
  <Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="roollo" Password="wachtwoord" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
  <Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="roollo" Password="wachtwoord" Port="563" SSL="1" Connections="6" />
  <Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="roollo" Password="wachtwoord" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Bij de eerst volgende start van Spotnet wordt er een nieuwe database aangemaakt sslreader.eweka.nl.dbs en sslreader.eweka.nl.dbc

Welke versie van Trend Micro gebruik?
Als het even kan een screenshot van Trend Micro: Program Contol
jacohatt schreef:
mesa57 schreef:Loopt hij stuk bij het binnehalen van reacties ?
Die van mij doen wel! :(
@jacohatt, zie: Out of Memory exception: - oplossing, werkt dit niet, even een eigen topic aanmaken: Support Request Template

Re: Nieuwe Spotnet installatie stopt bij ophalen spots!!!!!!

Geplaatst: 03 sep 2014, 10:07
door roollo1
Ik heb inderdaad een nieuw serveradres van Eweka, dit was eerst newsreader1.eweka nu is het newsreader44.eweka.nl.

Ik gebruik Trend Micro Titanium Maximum Security productversie 7.0. Moet hier wel bij zeggen dat ik Trend Micro al jaren gebruik en nooit geen problemen heb gehad.

Bij een schone installatie heb ik de poort aangepast naar 563.

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="xxx" Password="xxx==" Port="119" SSL="0" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="newsreader44.eweka.nl" Username="xxx" Password="xxx==" Port="563" SSL="1" Connections="6" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="xxx" Password="xxx==" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>

En ook nu loopt hij weer vast bij het binnen halen van de spots.

Ik zal nog even door zoeken naar Trend Micro Program Contol(zal control zijn denk ik)
dmzx username en password deleted
- dmzx

Re: Nieuwe Spotnet installatie stopt bij ophalen spots!!!!!!

Geplaatst: 03 sep 2014, 22:57
door Ypsos
De inhoud van het door jouw opgegeven XML bestand gaat niet werken, de bedoeling is dat je het servers.xml aanpast in kladblok en opslaat. daarna Spotnet starten.

servers.xml => in het rood aangegeven veranderen in kladblok daarna opslaan: (dat is alles Spotnet niet verwijderen en opnieuw installeren.)
<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="textnews.eweka.nl" Username="roollo" Password="wachtwoord" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Downloads" Server="sslreader.eweka.nl" Username="roollo" Password="wachtwoord" Port="563" SSL="1" Connections="6" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.eweka.nl" Username="roollo" Password="wachtwoord" Port="119" SSL="0" Connections="1" />
</Spotnet>
Bij de eerst volgende start van Spotnet wordt er een nieuwe database aangemaakt sslreader.eweka.nl.dbs en sslreader.eweka.nl.dbc
roollo1 schreef:Moet hier wel bij zeggen dat ik Trend Micro al jaren gebruik en nooit geen problemen heb gehad.
Dat zegt niets, er kan na een "foute" automatische update van Trend Micro ook het e.e.a. ontstaan, voorbeelden genoeg http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... 606#p48902 , fout ligt in dit geval bij F-Secure.
Wil nog niet zeggen dat het bij jouw het geval is, vandaar dat ik vroeg naar een screenshot van Trend Micro => Program Contol

Door fouten uit te sluiten kom je uiteindelijk bij de oorzaak
Heb je register/opschoon/fix etc. programma's gebruikt? (optimalisatie software voorbeeld AVG PC TuneUp)

Kun je ook nog even de doorgeven welke versies van .NET Framework geïnstalleerd zijn, handige
tool hiervoor ASoft .NET Version Detector
Download: .NET Version Detector

Voorbeeld geïnstalleerde .NET versies
<64Bit>
2.0.50727.5483
->C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v2.0.50727
4.0.30319.18444
->C:\Windows\Microsoft.NET\Framework64\v4.0.30319

< Installed .NET Frameworks >
.NET FW 2.0 SP 2 (CLR:2.0)
.NET FW 3.0 SP 2 (CLR:2.0)
.NET FW 3.5 SP 1 (CLR:2.0)
.NET FW 4.5.1 (CLR:4.0)
Nog een vraag over je besturing systeem:
draai je Win 8.1 of Win 8 ?
http://windows.microsoft.com/nl-nl/wind ... ing-system

Re: Nieuwe Spotnet installatie stopt bij ophalen spots!!!!!!

Geplaatst: 05 sep 2014, 14:25
door Roafman
Ik had hetzelfde probleem, ik heb op mijn oude computer de map spotnet gekopieerd en op de nieuwe gezet en de oude map verwijderd en daarna spotnet uitgevoerd als administrator. Gelukkig deed hij het weer succes. Bdw ik gebruik eweka