Re: gebruikersnaam of ww klopt niet met payserver smsusenet
Geplaatst: 31 mar 2011, 12:03
SMS usenet.nl forum: Geen verbinding of te weinig connecties
Wat te doen bij problemen:
Controleer eerst je account gegevens door in te loggen op onze voorpagina. Als dat lukt zijn je accountgegevens correct. Hier kan je ook meteen kijken of je nog wel credits hebt en of je account actief is.
Lukt dat niet? Controleer dan of je je accountnaam/paswoord met wel kleine letters hebt opgegeven, sinds kort werken hoofdletters niet meer.
Controleer ook je servernaam, die moet voor alle accounts news.smsusenet.nl zijn.
Het account is actief, en de gegevens in je programma kloppen, maar
Hij download helemaal niets
Ga naar Start>Uitvoeren> en type in
telnet news.smsusenet.nl 119
Klik op ok, je krijgt dan een nieuw venster met een welkommelding van de servers
Krijg je die niet te zien dan heb je een typefout gemaakt, of je hebt een firewall die de verbinding blokkeert.
type vervolgens
authinfo user <je user-id>
authinfo pass <je paswoord>
(Je moet alles in 1x goed typen, backspace werkt niet!)
De reactie moet zijn
281 Ok
Klopt dat dan heb je verbinding met de servers en werkt je account. De-installeer je downloadprogramma en installeer het opnieuw.
Krijg je een 402 error dan zijn al je connecties al in gebruik, probeer het na 2 minuten nog eens.
Hij download met te weinig connecties
Controleer of je je max. connecties correct hebt ingevuld in je programma en dat de timeoutinstelling op 120 seconden staat (heet bij newsleecher ook wel 'reset hanging connections/threads'). Staan die goed en het probleem blijft bestaan? Dan raak je connecties kwijt. De oorzaak daarvan is packetloss (=slechte verbinding tussen jou en onze server). Als je wilt weten waar het fout gaat download dan bv. pingplotter http://www.pingplotter.com/download.html. Laat dit programma minstens een half uur draaien; vul de naam van onze server in (news.smsusenet.nl).
Als je packteloss ziet weet je waar het fout gaat. Doorgaans is dat bij je provider, neem dan contact op met je helpdesk. Hoge pingtijden zijn een indicatie dat er op de route tussen jou en onze server er een knooppunt overbelast is. Als dat dan nog iets erger wordt krijg je weer packetloss. Neem ook dan contact op met je helpdesk.
nb: de genoemde 3 minuten wachttijd zijn 3 echte minuten! (was 2 minuten, maar mensen met problemen hebben blijkbaar een andere tijdwaarneming, met de groeten van Einstein Wink )
Helpt alles niet? Stuur dan een mailtje naar support@smsusenet.nl dan gaan we kijken waar het probleem dan zit.
Vermeld in het mailtje alle gegevens die relevant kunnen zijn zoals
- user-id van het account
- eventueel telefoonnummer waarmee je gebeld/gesmsed hebt
- eventuele problemen die je bent tegengekomen tijdens het doorwerken van dit topic