Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotweb haalt geen oude spots op

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
droeloe
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2022, 01:02
Reputation: 0
Usenet: Eweka

Spotweb haalt geen oude spots op

#1

Bericht door droeloe »

Hoi,

Ik hoop dat dit nog actief is.

Ik wil Radarr koppellen aan Spotweb, ik heb nog geen spotweb websites gevonden waar ik Radarr goed werkend op krijg dus wou er graag zelf een maken.

Spotweb geinstalleerd op Docker via https://github.com/jgeusebroek/docker-spotweb

Spotweb draait prima alleen haalt hij geen oude spots op maar alleen nieuwe,

En de reden dat ik dit gebruik is omdat ik dus de oude films wil downloaden van vroeger.

Retrieve settings pagina: https://prnt.sc/WAyRfaBlwB0_

De datum heb ik gezet op 1 november 2009, maar is het normaal dat hij daarna terug springt?

P.S. ik heb zelf echt 0 verstand van Ubuntu, coderen etc. etc. en probeer alles te doen via youtube en forums.

Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotWeb
Wat is de versie van het spotX programma?: Geen antwoord gegeven
Wat is je besturingssysteem?: Linux
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen antwoord gegeven
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: Meteen na de installatie
Geef een beschrijving van je probleem: Mijn spotweb haalt alleen nieuwe spots op en geen oudere spots terwijl retention op 0 staat en de datum op 1 nov 2019
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



UsenetDude
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 dec 2011, 13:54
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Kwello
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Spotweb haalt geen oude spots op

#2

Bericht door UsenetDude »

Ik zou niet alles ophalen in in 1 keer maar steeds de datum aanpassen. Het is namelijk nog all veel dat vind je database niet zo leuk. Ik neem aan de retentie van je Usenet provider is ook voldoende? Je moet trouwen htacces aanpassen. Anders werkt de newznab van spotweb niet goed. https://nzbusenet.com/spotweb-apache-ne ... instellen/ Maar dan nog valt het tegen want een hoop spoters houden zich niet aan de scene regels.
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch

philip123
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2023, 07:33
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: caiway

Re: Spotweb haalt geen oude spots op

#3

Bericht door philip123 »

UsenetDude schreef: 17 dec 2022, 12:57 Ik zou niet alles ophalen in in 1 keer maar steeds de datum aanpassen. Het is namelijk nog all veel dat vind je database niet zo leuk. Ik neem aan de retentie van je Usenet provider is ook voldoende? Je moet trouwen htacces aanpassen. Anders werkt de newznab van spotweb niet goed. https://nzbusenet.com/spotweb-apache-ne ... instellen/ Maar dan nog valt het tegen want een hoop spoters houden zich niet aan de scene regels.
Goedemorgen, ik heb een soortgelijk probleem. Gisterenavond heb ik spotweb geïnstalleerd op mijn Synology NAS. In eerste instantie de retentie gelijk op 5000 gezet. Daarna kwamen er alleen nieuwe spots binnen die na installatie pas gepubliceerd zijn. Daarna heb ik mij aangemeld op dit forum. Aan de hand van jouw tip heb ik de retentie bijgesteld naar 25. Het eindresultaat blijft hetzelfde er komen alleen nieuwe spots binnen.

Enig idee? :-)

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotWeb
Wat is de versie van het spotX programma?: meest recente versie van git Hub
Wat is je besturingssysteem?: DSM Synology - DS216 Play
Wat is de versie van het besturingssysteem?: DSM 7.1.1-42962 Update 3
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: Caiway
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Geen antwoord gegeven
Met welk programma download je?: Geen antwoord gegeven
Wanneer begon je probleem?: Meteen na de installatie
Geef een beschrijving van je probleem: Mijn spotweb haalt alleen nieuwe spots op en geen oudere spots terwijl retention op 5000 staat
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

UsenetDude
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 dec 2011, 13:54
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Kwello
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Spotweb haalt geen oude spots op

#4

Bericht door UsenetDude »

Zie je ze wel in de database verschijnen? kijk eens via phpmyadmin
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch

playerboy345
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2023, 08:10
Reputation: 0

Re: Spotweb haalt geen oude spots op

#5

Bericht door playerboy345 »

Eerder deze week een installatie gedaan, en liep tegen hetzelfde probleem aan. Met veel zoeken een gebruiker op tweakers gevonden met hetzelfde probleem, en iets later deze thread met nog twee gebruikers.

Heb het probleem inmiddels op kunnen lossen! Ik copy paste mijn reactie vanuit https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 0#74077830 even:
Opgelost! Met behulp van: https://github.com/spotweb/spotweb/issues/787

Bij de initiële installatie kon ik mijn usenet provider niet invullen, stond niet in het lijstje en de custom optie werktte niet omdat het een poort verwachtte (die ik nergens kon invullen, :80 achter de hostname werktte ook niet), ik vermoed dus dat de usenetstate tabel corrupt is geraakt n.a.v. het bericht van Sweeper in bovenstaande link.

Uitgevoerde acties:
php upgrade-db.php --clear-cache
php upgrade-db.php --reset-db
php retrieve.php

Ik zie al direct spots terug van 10+ jaar geleden. Bedankt voor alle hulp! Ik zal even een account aanmaken op spot-net.nl om de twee gebruikers daar met hetzelfde probleem te voorzien van de oplossing.
Ik hoop dat de oplossing ook voor jullie werkt!

stefaanbolle
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2023, 09:00
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: Telenet

Re: Spotweb haalt geen oude spots op

#6

Bericht door stefaanbolle »

Ik heb bovenstaande stappen ondernomen, maar de oudere sports komen nog steeds niet binnen.
Enkel deze vanaf de datum van de reset-db
Valt er ergens iets te forceren met een manuele database manipulatie?
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Spotweb haalt geen oude spots op

#7

Bericht door mesa57 »

Denk eraan om in je settings de datum helemaal terug te zetten op begin 2009

haeewee
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2023, 22:32
Reputation: 0
Usenet: eweka
Internet: caiway

Re: Spotweb haalt geen oude spots op

#8

Bericht door haeewee »

had ook hetzelfde probleem (spotweb in docker jgeusebroek/spotweb ) op raspberry
clear en reset zoals hier aangegeven (bedank voor die top) hielpen niet ondanks datum op de settings pagina (via brave) terug te zetten, verschillende datums geprobeerd

na een kijkje in de database bleek de 'retrieve_newer_than' in de tabel 'settings' nog steeds de timestamp van installatie te hebben
na deze handmatig in de database te hebben aangepast is die nu wel oude spots aan het inlezen

handmatig aanpassen kan bijv. mbv mysql

mysql -u <spotwebuser> -h <ip mariadb> -p
> connect spotweb;
controle wat het is:
> select from_unixtime(value) from settings where name like 'retrieve_newer_than';
aanpassen;
> update settings set value=<timestamp> where name like 'retrieve_newer_than';
bijv
> update settings set value=unix_timestamp('2019-01-01') where name like 'retrieve_newer_than';

daarna die clear en reset en tot slot php retreive.php opstarten
,
bekijken datum oudste en nieuwste spot (kan even duren schijnbaar doet het retrieve scrip na een bulk pas een commit vanuit memory naar de databasen
select from_unixtime(min(stamp)), from_unixtime(max(stamp)) from spots;

[edit]
als je het in stapjes doet, en de datum naar ouder hebt gezet
dan php retrive.php --retro
PS net weer via GUI aangepast nu was de datum wel aangepast in de tabel ?? (geen idee waarom vorige keren niet
maar de retrieve op de GUI haalt alleen nieuwe op lijkt het, dus na aanpassen datun naar eerder dan op de comandline retreive met --retro nodig zo te zien
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer