Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

✓ ANSWERED Installatie failed with error:Too few arguments to function SpotInstall

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
spbbbe
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2022, 13:23
Topics answered: 1
Reputation: 0

Installatie failed with error:Too few arguments to function SpotInstall

#1

Bericht door spbbbe »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotWeb
Wat is de versie van het spotX programma?: latest van docker
Wat is je besturingssysteem?: Linux
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: eweka
Welke Internet Provider heb je?: ziggo
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: geen
Met welk programma download je?: nzbget
Wanneer begon je probleem?: vandaag
Geef een beschrijving van je probleem: Ik wil mijn docker spotweb instance verhuizen naar een nieuwe server.
Ik heb de mysql database geexporteerd en geimporteerd.
Ik gebruik docker-compose, ik heb de settings overgenomen van de oude maar wel moeten aanpassen.

Na het starten krijg ik unable to connect to database, dbsettings.inc.php is wel goed aangemaakt.

Dan maar install.php gedraait, alles ingevuld, verificaties gaan goed maar na 'create system' beland ik op deze pagina: http://spotweb/install.php?page=99

In de errorlog van apache staat:
Uncaught ArgumentCountError: Too few arguments to function SpotInstall::ownWarning(), 4 passed and exactly 5 expected in /var/www/spotweb/lib/SpotInstall.php:583
Stack trace:\n#0 [internal function]: SpotInstall::ownWarning()\n#1 /var/www/spotweb/lib/SpotInstall.php(521): file_put_contents()\n#2 /var/www/spotweb/lib/SpotInstall.php(442): SpotInstall::createDbSettingsFile()\n#3 /var/www/spotweb/install.php(74): SpotInstall::createSystem()\n#4 {main}\n thrown in /var/www/spotweb/lib/SpotInstall.php on line 583, referer: https://spotweb.bsl.local/install.php?page=4
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.

BEST ANSWER door spbbbe » 13 nov 2022, 09:23
Fout gevonden. De docker config folder had geen read rechten voor everyone. Het is mij een raadsel hoe hij dan wel de config file kan aanmaken maar daarna niet kon lezen. Folder perms stonden op 770, door die op 775 te zetten werkte het.

GO TO FULL POST ➙
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



UsenetDude
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 dec 2011, 13:54
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Kwello
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Installatie failed with error:Too few arguments to function SpotInstall

#2

Bericht door UsenetDude »

En als dbsettings.inc.php hernoemd. En dan de install start?
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch

Topicstarter
spbbbe
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2022, 13:23
Topics answered: 1
Reputation: 0

Re: Installatie failed with error:Too few arguments to function SpotInstall

#3

Bericht door spbbbe »

Dan gebeurd er daarna precies hetzelfde, hij word weer aangemaakt en zelfde fout komt terug.

Topicstarter
spbbbe
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 nov 2022, 13:23
Topics answered: 1
Reputation: 0

Re: Installatie failed with error:Too few arguments to function SpotInstall

#4

Bericht door spbbbe »

Fout gevonden. De docker config folder had geen read rechten voor everyone. Het is mij een raadsel hoe hij dan wel de config file kan aanmaken maar daarna niet kon lezen. Folder perms stonden op 770, door die op 775 te zetten werkte het.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer