Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Rechts klikken sluit tab van spot niet meer in 1.9.0.6

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
DKatana
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2018, 22:45
Reputation: 0

Rechts klikken sluit tab van spot niet meer in 1.9.0.6

#1

Bericht door DKatana »

Dag iedereen,

Eerst en vooral alvast bedankt voor Spotnet en de tijd die jullie in je software steken, het is een geweldig programma!

Helaas heb ik bij het upgraden naar de laatste versie (1.9.0.6) toch een kleine wijziging gevonden waar ik niet zo blij mee ben...

In de versie die ik had (1.9.0.5) kon ik een spot openen, en nadien door rechts te klikken weer sluiten. Op die manier kon ik heel snel de lijst van spots overlopen - als er iets interessants was, ging ik naar de detailpagina, klikte ik de download knop om de NZB op te slaan, en klikte ik rechts om weer terug te gaan naar de lijst. In de nieuwe versie gaat dit niet meer - ook vind ik geen andere optie om de tab te sluiten (buiten op het X-je klikken, maar dan moet je telkens met de muis er heen bewegen).

Dat lijkt een kleine moeite, maar als je éénmaal in de week je spots nakijkt, dan ben je al snel zo'n 7-800 keer met de muis aan het wapperen, daar waar je gewoon 7-800 keer rechts klikte. Scheelt toch weer een muisarm na verloop van tijd :lol:

Kan dit aangepast worden zodat de rechterklik weer werkt om de tab te sluiten? Of kan er een andere shortcut komen? Nu krijg je een popup menu van een browser oid, waar ik eigenlijk niets aan heb...

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Daiko
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Harper
Moderator Team Lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
Topics answered: 4
Reputation: 25

Re: Rechts klikken sluit tab van spot niet meer in 1.9.0.6

#2

Bericht door Harper »

Dit komt omdat bij instellingen nu "kopiëren naar klembord toestaan" is aangevinkt. Door dit weer uit te vinken is de situatie weer als bij 1.9.0.5

Nadeel: je kan geen tekst (wachtwoord bv) meer kopiëren.

Alternatief: je kan een post altijd sluiten door te rechtsklikken op de naam van de spot helemaal bovenaan in het tabje, ook als "kopiëren naar klembord toestaan" is aangevinkt.
Dit doe ik altijd en geeft het beste van 2 werelden.

Je kan ook een sneltoets gebruiken om een tab te sluiten,: Ctrl+W -> TAB sluiten
Te vinden in het zeer uitgebreide Help-bestand van Spotnet Classic. (zie Help > Sneltoetsen Spotnet)
Spotnet Classic 1.9.0.8 traag met opstarten?
Als je bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist onderstaande url's ingeeft werkt het weer goed!

http://spotlist.tk/spotnet/whitelist.xml
http://spotlist.tk/spotnet/blacklist.xml

Topicstarter
DKatana
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2018, 22:45
Reputation: 0

Re: Rechts klikken sluit tab van spot niet meer in 1.9.0.6

#3

Bericht door DKatana »

Harper schreef: 24 apr 2021, 19:41 Dit komt omdat bij instellingen nu "kopiëren naar klembord toestaan" is aangevinkt. Door dit weer uit te vinken is de situatie weer als bij 1.9.0.5

Nadeel: je kan geen tekst (wachtwoord bv) meer kopiëren.
Ah, goed om te weten - wél handig om wachtwoorden te kunnen kopiëren, dat is wel waar.
Harper schreef: 24 apr 2021, 19:41 (...snip...)
Je kan ook een sneltoets gebruiken om een tab te sluiten,: Ctrl+W -> TAB sluiten
Te vinden in het zeer uitgebreide Help-bestand van Spotnet Classic. (zie Help > Sneltoetsen Spotnet)
Hé kijk, een handleiding, misschien toch eens handig om te lezen :lol:
Maar aangezien ik dat niet heb gedaan, erg bedankt voor de tip voor de sneltoets - ik denk dat ik het op die manier ga oplossen. :thanku:

Bedankt Harper, voor je snelle reactie!

Daiko
Gebruikersavatar

Harper
Moderator Team Lid
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 dec 2011, 10:18
Topics answered: 4
Reputation: 25

Re: Rechts klikken sluit tab van spot niet meer in 1.9.0.6

#4

Bericht door Harper »

Graag gedaan, en van mijn kant ook dank aan de deskundige die mij hierover eerder een tip gaf.
Spotnet Classic 1.9.0.8 traag met opstarten?
Als je bij Bewerken => Instellingen => Externe black/whitelist onderstaande url's ingeeft werkt het weer goed!

http://spotlist.tk/spotnet/whitelist.xml
http://spotlist.tk/spotnet/blacklist.xml

JanDoedel
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2016, 06:55
Reputation: 0
Usenet: Tweaknews
Internet: KPN

Re: Rechts klikken sluit tab van spot niet meer in 1.9.0.6

#5

Bericht door JanDoedel »

Succes. :)
Liefde is net zo ingewikkeld als dat het makkelijk is..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer