Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

HDD kan downloadsnelheid niet aan ?

Bespreek hier Hardware (Onderdelen, PCs, Mobieltjes, enz.)

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
masutrix
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 feb 2011, 10:41
Reputation: 0

HDD kan downloadsnelheid niet aan ?

#1

Bericht door masutrix »

Nu heb ik inmiddels een 180Mbps download via ziggo, en meerdere usenet abbo's. (easyusenet 200Mb, en sunnyusenet onbeperkt)

Ik merk dat de downloads hoog beginnen, maar terugzakken naar ongeveer 100 a 120Mbps.

Omdat ik grabit wilde uitsluiten van problemen, heb ik even newsleecher gedraaid. In newsleecher komt regelmatig de melding dat de gedownloade data sneller binnenkomt dan dat de schrijfbewerking aankan. Newsleecher pauzeerd dan heel kort, om daarna weer door te gaan. Dit haalt natuurlijk de snelheid flink naar beneden.

Mijn systeem: Intel Core 2 quad Q8300 @ 2.50GHz (maal 4 neem ik aan)
4 Gb geheugen
Windows 7 home premium 64bits (origineel)
Harddisk is een Western Digital WD Green (sata 3.0Gb/s) van 1 TB.
Netwerkkaart in de pc is vervangen voor een 1Gigabyte (oude was een 10/100mbit)

Naar mijn idee heb ik wel altijd de topsnelheid kunnen halen met deze harde schijf (weet ik niet zeker).
In grabit liep de download naar zo'n 22 a 23.000 Kbps, terwijl ie nu soms terugloopt naar 13 a 15.000 Kbps.

Met andere woorden: Kan het zijn dat de harddisk een bottleneck is bij het downloaden op hoge snelheden ?
Zo ja: Wat is er aan te doen ?

Thanks voor het meedenken alvast....

-- [bericht automatisch samengevoegd - 16 jul 2014, 16:15] --

Ondertussen het een en ander op mijn ander systeem getest (met ssd schijf). En ook op dat systeem loopt de snelheid terug naar 13 a 15.000 Kbps. Lijkt me dus geen bottleneck van de hdd(ssd.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



marabunta
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 feb 2011, 22:50
Reputation: 0
Usenet: usenetserver.com
Internet: UPC
Locatie: Haarlem
Leeftijd: 39

Re: HDD kan downloadsnelheid niet aan ?

#2

Bericht door marabunta »

Probeer eens de stekker uit je modem te halen, 30 sec wachten, en dan er weer instoppeb.
Soms helpt een reset namelijk van de modem.
Nobody is perfect, my name is nobody :D

Topicstarter
masutrix
Berichten: 83
Lid geworden op: 18 feb 2011, 10:41
Reputation: 0

Re: HDD kan downloadsnelheid niet aan ?

#3

Bericht door masutrix »

Helaas, biedt dit geen oplossing. Heb dit al meerdere keren geprobeerd.
Maar nu heb ik gelezen dat de meeste hdd's ongeveer 130 a 140 Mbps kunnen schrijven.
Dus waarschijnlijk is het toch een bottleneck.
Gebruikersavatar

EindBaas
Berichten: 123
Lid geworden op: 21 aug 2016, 19:12
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: 100Mbit

Re: HDD kan downloadsnelheid niet aan ?

#4

Bericht door EindBaas »

De download snelheid wil ook nog wel eens afhankelijk zijn of je een VPN en/of bijvoorbeeld SSL gebruikt. Dit zijn versleutingsmethodes die je verbinding beveiligen maar hierdoor wel de snelheid wat afneemt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer