Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Problemen melden Spam

Oude en opgeloste problemen van vorige versies van SpotLite vind je hier.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Dreamingman
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:34
Reputation: 0
Usenet: lightningusenet
Internet: telfort

Problemen melden Spam

#1

Bericht door Dreamingman »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: 1.0.8
Wat is je besturingssysteem?: Windows 7
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 64bits
Welke Usenet Provider heb je?: lightningusenet.com
Welke Internet Provider heb je?: Telfort
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: Microsoft Securety essentials
Met welk programma download je?: grabbit
Wanneer begon je probleem?: Na schone installatie en uitbreiding database bestand.
Geef een beschrijving van je probleem: Als je het programma Spotlite installeerd en

vervolgens een database bestand gaat importeren en daarna de headers laat bijwerken. Dan blijft het programma hangen

bij het filteren van spam berichten. Er staat bij mij dan steeds filteren spam berichten 51000 van 75600. En op die

51000 blijft ie dan hangen loopt vast maar gaat niet meer verder.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Heb bij configuratie het vinkje weg

gehaald bij spam meldingen binnenhalen. En dan is alles goed en werkt alles ook goed. Maar zo snel je weer een vinkje

gaat zetten bij spam meldingen binnenhalen. Dan loopt het programma weer vast.
Schone installatie: Ja
XML bestand.: Geen antwoord gegeven

Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

avious
Berichten: 89
Lid geworden op: 11 mar 2011, 14:52
Reputation: 0
Usenet: SunnyUsenet
Internet: Ziggo

Re: Problemen melden Spam

#2

Bericht door avious »

Bij mij bleef het hangen tijdens het binnen halen van de headers maakte niet uit wat ik probeerde.
Ik heb toen de headers verwijdert en opnieuw gedownload toen werkte het wel.

Of anders spotlite opnieuw installeren zorg er wel voor dat je echt alles hebt weg gehaald van SpotLite dus de kijk ook bij C:\Documents and Settings\Jouw naam of wat er ook mag staan\Local Settings\Application Data\SpotLite

Topicstarter
Dreamingman
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:34
Reputation: 0
Usenet: lightningusenet
Internet: telfort

Re: Problemen melden Spam

#3

Bericht door Dreamingman »

Dat helpt niet. Dat heb ik al lang geprobeerd. Ook de verborgen directory had ik al weg gehaald. Het probleem zit hem in het toevoegen van een grotere database. Op een of andere manier loopt ie daar op vast bij de spam meldingen binnenhalen. Als ik dat vinkje uit zet in de configuratie dan doet hij het wel goed en heeft ie ook gewoon alle postings erin staan.

Als ik gewoon spotlite installeer en gewoon de headers ophaal dan is er niks aan de hand en is alles ok. Maar kwa headers heb ik dan gewoon te weinig postings. Vandaar dat ik een database wou toevoegen, maar blijkbaar werkt dat niet samen met het spam meldingen systeem en loopt het daardoor vast.
Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: Problemen melden Spam

#4

Bericht door Artifex »

Ik heb identiek hetzelfde gehad.Ik heb toen een andere database gebruikt waarna de spammeldingen wel door-headerde.Maar het is idd een probleem.Misschien heeft dit iets te maken met de oude database die toen nog geen spammeldingen had??Je kan ook eens proberen om eerst de headers op te halen en daarna de geimporteerde database.Dubbele spots ga je zoizo toch hebben als je importeerd denk ik.

Topicstarter
Dreamingman
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:34
Reputation: 0
Usenet: lightningusenet
Internet: telfort

Re: Problemen melden Spam

#5

Bericht door Dreamingman »

Nee ik heb nu haast helemaal geen dubbele posten. Ik heb eerst die oude database geimporteerd. En daarna met Sunny usenet die maar een 120 dagen tekst retentie heeft de headers opgehaald. Nu heb ik haast een perfect aansluitende database met zon 500000 spots. En kwa dubbels nog niks tegengekomen. Ook niet met de zoekfunctie. Ik gebruik hem nu maar met het vinkje van spam meldingen niet aangevinkt. Dan heb ik geen problemen. Maar hem aan zetten kan ik niet want dan loopt ie weer vast. Als jullie nog een oplossing daarvoor weten hoor ik het graag.

hjvbft
Berichten: 2079
Lid geworden op: 13 feb 2011, 21:02
Reputation: 0

Re: Problemen melden Spam

#6

Bericht door hjvbft »

SpotLite voegt spots die al in de database zitten niet nog een keer toe.
Deze worden overgeslagen. Dit is zichtbaar via DebugView.
Het is bekend dat er providers zijn die problemen met de spammeldingen hebben.
Het probleem met de spammeldingen kan voorkomen worden door deze uit te vinken.

Zie ook dit ticket in de SpotLite - Bug tracker.

Stuur anders Sunny Usenet een bericht over het probleem met de berichten in free.willey.

Topicstarter
Dreamingman
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:34
Reputation: 0
Usenet: lightningusenet
Internet: telfort

Re: Problemen melden Spam

#7

Bericht door Dreamingman »

Heeft geen zin om Sunny Usenet daar een bericht over te sturen. Zowel sunny usenet als ook met lightningusenet gebeurd het. En er komen wel degelijk dubbele postings in spotlite als je een frisse install doet. En vervolgens een oude database bestand importeerd en dan vervolgens de headers op gaat halen met lightning usenet. Heb gisteren heel veel opties geprobeerd. Maar zowel lightning als sunny stoppen dan en lopen vast.
Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: Problemen melden Spam

#8

Bericht door Artifex »

Klopt, ik had ook sunny en LU geprobeert, beide gaven problemen met spamheaders, ook de dubbele spots had ik ook.Na veel proberen was het me wel gellukt om door die spamheaders te gaan, maar ik zou proberen een andere database te importeren iig.

Topicstarter
Dreamingman
Berichten: 41
Lid geworden op: 14 mar 2011, 21:34
Reputation: 0
Usenet: lightningusenet
Internet: telfort

Re: Problemen melden Spam

#9

Bericht door Dreamingman »

Brambo bedankt alles is nu opgelost. Dank voor de hulp. Werkt nu prima. Helemaal top.
Gebruikersavatar

Artifex
Berichten: 668
Lid geworden op: 30 mar 2011, 03:09
Reputation: 0
Usenet: sunnyusenet
Internet: ziggo
Leeftijd: 48

Re: Problemen melden Spam

#10

Bericht door Artifex »

OK,graag gedaan, tag naar opgelost dan maar ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer