Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

memory adress

Bespreek hier Hardware (Onderdelen, PCs, Mobieltjes, enz.)

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Topicstarter
Gup
Algemeen Manager
Berichten: 1722
Lid geworden op: 18 feb 2011, 12:09
Reputation: 3
Usenet: 8 diverse
Internet: ???
Locatie: Deep Ocean
Leeftijd: 48

memory adress

#1

Bericht door Gup »

Beste mensen,


Ik ben hier aan het experimenteren met een setje DDR2 TWINX Corsair Dominator 2x2 GB (4GB) PC8500 (1066 MHz)

Volgens diverse stresstesten van 3 dagen lang zouden de banken goed zijn... echter bleef ik problemen houden , zoals het onmogelijk zijn van uitpakken van bestanden (rar/zip/7zip/iso/ etc.etc)
Ook diverse windows installaties werden corrupt geinstalled ...

In de mem86 test in dos omgeving vlogen de errors om mijn oren betreffende deze 2 banken de leaktest was wel goed, maar de adressing geeft failures, (f2f2f2f2f2 adress).

Nu draai ik op de helft van mijn geheugen omdat deze 2 banken identieke kuren hebben, of ligt dat eerder bij mijn mobo configs? (ergens?)
Beetje zonde dit, aangezien de banken een maand of 8 oud zijn, en ik nu dan wéér nieuwe moet gaan bestellen, en wat nou als dat geen zin zou hebben?

Zijn er mensen met ervaring op geheugentoewijzingen, en kunnen die mij dan een beetje op weg helpen?
Meer info ook in dit topic viewtopic.php?f=106&t=4307&p=37950#p37950

Maar omdat het hardware issues blijken te zijn heb ik deze vraag hier neer geplempt 8-)

BVD
Gup
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.


Gebruikersavatar

Carnifex
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:01
Reputation: 0
Usenet: Supernews
Internet: Ziggo Z3
Locatie: The Big Bang

Re: memory adress

#2

Bericht door Carnifex »

Als mem86 errors terug geeft kan je bijna met 100% zekerheid stellen dat je geheugen naar de knoppen is.
Even ergens anders vandaan geheugen lenen of gelijk nieuw kopen, is de enige manier.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer