Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotweb op Dsm

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotweb.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Venerot
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mar 2011, 20:20
Reputation: 0

Spotweb op Dsm

#1

Bericht door Venerot »

Op dit moment heb ik Spotweb op een Dsm 6.2. Hiervoor gebruik ik Maria DB5. Alles werkt prima!
Nu is er een nieuwe Dsm7.0 die ik eigenlijk wel wil installeren. Maar Maria DB5 draait daar niet op.
Vraag, kan ik straffeloos De nieuwe Dsm 7.0 met Maria DB10 installeren en de database van Maria DB 5 exporteren naar MariaDB10?
Heeft er iemand al ervaring mee?
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



UsenetDude
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 dec 2011, 13:54
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Kwello
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Spotweb op Dsm

#2

Bericht door UsenetDude »

Mariadb 5 kan je naast Maria DB 10 draaien. Ik zou een copy maken van 5 en dan exporteren naar 10.

Of Spotweb werkt onder DSM 7 durf ik niet te zeggen. Mijn nas zit nog op 6. Waarschijnlijk zal je wel wat rechten moeten aanpassen.

En zorg er voor dat je de laatste versie hebt van SpotWeb. je kan DSM nog altijd downgrade. Er zijn hier en daar nog wel wat probleemjes met DSM 7 ik wacht nog even.
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch

Topicstarter
Venerot
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mar 2011, 20:20
Reputation: 0

Re: Spotweb op Dsm

#3

Bericht door Venerot »

Oke bedankt voor de info!
Ik verwacht dat Spotweb wel gewoon draait. Alleen de poort moet in MariaDB 10 verandert worden naar 3306.
Maar heb even de changelog bekeken en zie er eerst dan maar van af. De versie Dsm 7.01 is niet downgradable!
Ik was nieuwsgierig naar het nieuwe maar het loopt ook allemaal nog zo mooi. Ik laat het nog even zo. ;)

UsenetDude
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 dec 2011, 13:54
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Kwello
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Spotweb op Dsm

#4

Bericht door UsenetDude »

https://www.blackvoid.club/dsm-7-to-dsm-6-downgrade/ Maar lijkt mij inderdaad een goed plan om even te wachten. Ik las ook dat USB devices beperkt werken in de nieuwe versie. Dus als je bijvoorbeeld zigbee2mqtt er aan hebt hangen ben je de lul.
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch

bobbibob
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jan 2024, 15:36
Reputation: 0
Usenet: xs4all
Internet: xs4all

Re: Spotweb op Dsm

#5

Bericht door bobbibob »

Hallo allemaal,

Ik heb spotweb intussen na veel gedoe lopen op DSM7.
Een week spots ophalen duurder vrij lang...
Nu probeer ik een aantal jaar en het duurt al 5 dagen.
Kan iemand me vertellen of ik kan zien of het proces op Synology DSM7 nog loopt en hoe ik dat kan zien?

Graag hulp, dat zou fijn zijn!

Bob

Topicstarter
Venerot
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mar 2011, 20:20
Reputation: 0

Re: Spotweb op Dsm

#6

Bericht door Venerot »

Hoi, dat lijkt mij wel heel erg lang. Maar de spots voor de eerste keer ophalen kan lang duren.
Mogelijk heb je bij "spotweb instellingen ophalen" ingesteld dat de spots en comments volledig op gehaald moeten worden? Dan zou dat de lange tijd verklaren. Alleen comments ophalen en reports ophalen aanvinken. Wil je het procces volgen dan kan je via Terminal-SSH de eerste keer retrieven.
Of nog makkelijker via taakplanner op de dsm een taak retrieve aanmaken. Je krijgt dan een mail als het proces voltooid is.

Zelf ben ik ook net bezig met het opnieuw installeren van Spotweb op een nieuwe Dsm 7.2 via webstation. Het eerste keer ophalen van 5 jaar spots duurde bij mij 24 uur. Eerst een test gedaan voor 3 dagen retentie en alles werkt prima! Daarna voor 5 jaar ophalen maar nu krijg ik geen reacties (comments). Ook niet bij het openen van een spot. Als ik in de database kijk heeft de commentsxover gewoon data. De http user heeft lees/schrijf rechten. De retrieve taak is zonder fouten voltooid. Iemand enig iedee waar dit fout gaat?

UsenetDude
Berichten: 201
Lid geworden op: 27 dec 2011, 13:54
Topics answered: 1
Reputation: 0
Usenet: XSnews
Internet: Kwello
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Spotweb op Dsm

#7

Bericht door UsenetDude »

De eerste keer duurt het inderdaad eg lang. Ik raad je het trouwens aan om via docker te installeren. @Venerot het heeft dus wel gewerkt? Heb je gewoon niet teveel opgehaald in 1 keer waardoor er wat om is gevallen in de DB?
Je kan een gratis nieuwsserver proberen maar die is lang niet zo goed als een betaalde nieuwsserver! Kan je iets niet vinden gebruik binsearch

Topicstarter
Venerot
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mar 2011, 20:20
Reputation: 0

Re: Spotweb op Dsm

#8

Bericht door Venerot »

Het probleem zat hem in het ophalen via SSL. Dat eenmaal uitgezet liep het probleemloos binnen. Daarna SSL weer aangezet en elk uur via taakplanner een nieuwe pull en dat gaat prima! Loopt nu helemaal goed en zonder problemen. Bedankt voor het meedenken! Volgende keer probeer ik via een docker. :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer