Pagina 1 van 3

Ervaringen & Discussie: EasyUsenet

Geplaatst: 28 feb 2011, 00:47
door Gup
Hallo allemaal ,

Ook ik ben een gebruiker van easyusenet , mijn ervaring met easyusenet op het gebied van Spotlite is tot op heden redelijk.
Het enige wat ik nog probeer uit te vinden is bij het binnenhalen van de headers ik de volgende melding krijg ...

Er is een fout opgetreden bij het verbinding maken met uw provider , ( ssl certificaat niet in orde ) neem contact op met uw provider .

Hebben meer mensen hier last mee ?

Groetjes

Gupje75

Re: Ervaring & Discussie EasyUsenet

Geplaatst: 28 feb 2011, 01:13
door Nightghost
Ik kom er helemaal niet op. Herkend naam en wachtwoord niet

Re: Ervaring & Discussie EasyUsenet

Geplaatst: 28 feb 2011, 01:29
door Gup
Nightghost schreef:Ik kom er helemaal niet op. Herkend naam en wachtwoord niet
mmm ook niet als je je standaard inlog gegevens van easyusenet invoerd ( gebruikersnaam & wachtwoord) ?

En dan op poort 119 & ssl uitgevinkt ?

Re: Ervaring & Discussie EasyUsenet

Geplaatst: 28 feb 2011, 01:30
door Gup
Possum schreef:Spotlite heeft inderdaad vaak problemen met ssl. Ik gebruik zelf daar een stunnel voor.
Hier staat meer info server adres even aanpassen aan je eigen provider
viewtopic.php?f=16&t=642
Hele goeie tip !

op deze manier wilt het wel lukken , dank hiervoor (Respect)

Re: Ervaringen & Discussie: EasyUsenet

Geplaatst: 01 mar 2011, 16:20
door Spottie
Natuurlijk kan in op Linux (draai met Ubuntu-Maverick) een tunnel opzetten, maar het zou toch gewoon moeten werken. Dat easyusenet een expired certificaat heeft vind ik niet zo erg, het gaat mij per slot van rekening gewoon om de encryptie.

SabNZB heeft ook geen problemen met SSL van easyusenet, dus zou er niet een optie kunnen komen om een expired certificate toe te laten.

Re: Ervaringen & Discussie: EasyUsenet

Geplaatst: 01 mar 2011, 21:44
door janria
IK heb problemen met inloggen spotnet houd mijn wachtwoord en inloggevens niet vast moet telkens als ik spotnet start die gegevens weer invoeren (Respect)
Dit forum is voor Spotlite, niet voor spotnet.
- Ep Woody

Re: Ervaringen & Discussie: EasyUsenet

Geplaatst: 02 mar 2011, 00:17
door Gup
Spottie schreef:Natuurlijk kan in op Linux (draai met Ubuntu-Maverick) een tunnel opzetten, maar het zou toch gewoon moeten werken. Dat easyusenet een expired certificaat heeft vind ik niet zo erg, het gaat mij per slot van rekening gewoon om de encryptie.

SabNZB heeft ook geen problemen met SSL van easyusenet, dus zou er niet een optie kunnen komen om een expired certificate toe te laten.
Zoals je misschien wel is opgevallen ,gelukkig zijn er volop updates van Spotlite beschikbaar , naar verwachting zal hier ook wel aan gewerkt worden , en komt er vast binnenkort een update uit , ik ervaar het een beetje als een bug. ;)

Re: Ervaringen & Discussie: EasyUsenet

Geplaatst: 02 mar 2011, 01:37
door miker
Spottie schreef:Dat easyusenet een expired certificaat heeft vind ik niet zo erg, het gaat mij per slot van rekening gewoon om de encryptie.
Zonder geldig certificaat kan er ook geen veilige encryptie plaatsvinden, en heeft SSL weinig zin.
Je weet namenlijk niet of de sleutel waarmee de sessie beveiligt is wel van de echte server afkomstig is.

Afbeelding

Het certificaat is verder niet alleen verlopen, maar ook nooit geldig geweest.
Zoals in het certificaat staat is hij "For testing purposes only", en is er dikke kans dat ook de bijbehorende geheime sleutel standaard bij de software die de provider gebruikt zat, en dus openbaar is.
Heb je je provider al gevraagd waarom ze niet gewoon een geldig certificaat aanvragen en installeren?
Lijkt me toch een kleine moeite als een provider de privacy van zijn klanten enigzins serieus wil nemen.

Re: Ervaringen & Discussie: EasyUsenet

Geplaatst: 02 mar 2011, 01:45
door Gup
Mmm , die vind ik goed gevonden :D

zou je deze melding niet naar easyusenet mailen dan?
Ik denk dat je een hoop mensen een plezier doet ermee 8-)

Re: Ervaringen & Discussie: EasyUsenet

Geplaatst: 02 mar 2011, 01:57
door miker
Dat is iets dat iedere klant even moet doen, dan heeft het wat meer prioriteit bij de providers.
De maker heeft "neem contact met je provider op" vast niet voor niets in de foutmelding gezet :mrgreen: