Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Problemen Spotite

Gebruikers helpen andere gebruikers. Als je hulp nodig of een probleem hebt , post het dan hier.

Moderator: Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
Elfutre
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2015, 10:01
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Problemen Spotite

#1

Bericht door Elfutre »

Support Request Template

Welk spotX programma gebruik je?: SpotLite
Wat is de versie van het spotX programma?: 2,0
Wat is je besturingssysteem?: Mac OS X
Wat is de versie van het besturingssysteem?: 32bits
Welke Usenet Provider heb je?: Eweka
Welke Internet Provider heb je?: UPC
Welk Anti-Virus/Firewall programma gebruik je?: n.a.
Met welk programma download je?: Eweka
Wanneer begon je probleem?: Heb het programma nog niet werkend gezien.
Geef een beschrijving van je probleem: Heb Spotlite ge??nstalleerd.
Kan binnen de categorie zien dat er resultaten zijn binnen bv. geluid of beeld.
Echter verder krijg ik niets te zien.
De sub categorie zijn en blijven leeg.
Ook als ik op "nieuw" druk krijg ik niets te zien.
Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Diverse keren programma verwijderd en ge??nstalleerd.
Schone installatie: Nee
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

XML zegt mij niets (geen IT achtergrond). Ook heb ik geen idee wat een schone instalatie inhoudt.
Generated by Support Toolkit SRT Generator.
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Problemen Spotite

#2

Bericht door Ypsos »

Elfutre schreef:Wat heb je gedaan om het probleem te verhelpen?: Diverse keren programma verwijderd en ge??nstalleerd.
Schone installatie: Nee
XML bestand.:

Code: Selecteer alles

XML zegt mij niets (geen IT achtergrond). Ook heb ik geen idee wat een schone instalatie inhoudt.
Alleen de Spotlite app verwijderen is niet afdoende, de Spotlite instellingen blijven achter in je persoonlijke "Bibliotheek", zie: http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... #location1 en http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic ... #location1
dit is tevens het antwoord op de vraag "wat is een Schone" SpotLite installatie.

XML bestand. is van toepassing op Spotnet, SpotLite slaat de gegevens op in het SpotLite.conf bestand (zie bovenstaande links)

Verwijder alles van SpotLite, en alle daar bijbehorende data ( SpotLite.conf enz.)
Installeer SpotLite, start SpotLite
SpotLite configuratie:
poort 119: newsreaderXX.eweka.nl ( zie http://www.eweka.nl/nl/vraag_en_antwoord/#7 )
of met SSL encryptie: sslreader.eweka.nl
poort 443 of poort 563

Mocht het nog niet werken, even doorgeven welke poort je gebruikt (bij SSL de daar bijbehorende poort) en OS X versie.

Topicstarter
Elfutre
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2015, 10:01
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Problemen Spotite

#3

Bericht door Elfutre »

Ik heb alles verwijderd via de AppDelete, herstart en een drietal keren geprobeerd.
Eerst preferences op sslreader.eweka.nl gezet, de SSL encryptie aan en poort 443 gebruikt.
Datzelfde gedaan met als poort 563 en als laatste newsreader76.eweka.nl gebruikt zonder SSL en met poort 119.
Iedere keer alles weer verwijderd en de Mac herstart.
Ik voel me een beetje een sukkel, omdat ik mogelijk wat over het hoofd zie.
Het resultaat lijkt hetzelfde te zijn: de categorie geeft na het headeren iedere keer een hoeveelheid resultaten aan, echter de sub-categorie iedere keer nul.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Problemen Spotite

#4

Bericht door Ypsos »

Als ik het goed begrijp haalt SpotLite alle headers op + reacties, maar het overzicht scherm blijft leeg.
Klik eens op de "Update" button, anders deze functie uitschakelen en "meteen tonen" activeren.

1. Links boven op SpotLite klikken
2. klik op >> Preferences...

Nieuwe spots meteen tonen aanvinken.
Afbeelding

Mocht dat noch niet werken, verander eens van skin.
http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=18&t=5007 zie:
SpotLite > Opties > Gebruikersinteface aanpassen
Hier kun je uiterlijk van Spotlite veranderen o.a. thema (skins met NZB buttons), letter grote enz. (zie: afbeelding-2)
Kies de standaard skin

Geef nog even door welke versie MAC OS X je draait, links bovenin Appel icon... Over deze MAC ...
voorbeeld: versie 10.10.2

Topicstarter
Elfutre
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2015, 10:01
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Problemen Spotite

#5

Bericht door Elfutre »

Mac 10.10.2
Skin aangepast naar standaard: stond op RoyaleBlueFull.
Warren de 2 enige skins aanwezig.
Meteen tonen op de spots stond al aan.

Nico-de-Pico
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 feb 2015, 21:59
Reputation: 0
Usenet: sunny usenet
Internet: jazztel

Re: Problemen Spotite

#6

Bericht door Nico-de-Pico »

Dit lijkt erg op wat ik heb. Ik gebruik sunny usenet en het werkte altijd feilloos tot een week of zo geleden. Bij heel veel categoriën als DivX, Dvd5 etc.gaf hij plotseling 0 resultaten. Bij Wmv, wmv-hd, dts, AAC en een aantal spelletjes categoriën krijg ik wel resultaten maar vrij weinig (1756 resultaten of zo). Ook de categorie New was leeg. Ik kreeg daar de melding -1 Resultaten.

Heb de database verwijderd en opnieuw opgehaald. Heb spotlite.conf verwijderd, het programma verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Zelfde resultaat. Heb zojuist nog eens gekeken en hij meldt nu ineens 7165 resultaten in New, maar laat daar niets van zien.

Nog iets raars. Bij Wmv staat o.a. de laatste Hobbit film. Als ik zoek op Hobbit vindt hij echter niets. Maar als ik binnen de categorie Wmv zoek op Hobbit vindt hij wel die Hobbit film.

Ik weet niet of ik hetzelfde probleem heb als Elfutre (kan me niet helemaal een voorstelling maken van wat hij ziet), maar het deed me eraan denken, zeker gezien het tijdstip. Het was in ieder geval niet de bedoeling zijn post te kapen. Als het handiger is mijn verhaal in een nieuwe post te doen, zeg het maar, dan doe ik dat.
Overigens zit ik op een iMac osx 10.6.8.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Problemen Spotite

#7

Bericht door Ypsos »

Start anders eens Console.app --> wis vensterinhoud daarna SpotLite starten

Hulpprogramma's --> Console.app (SpotLite)
Afbeelding

Wat voor melding(en) krijg je retour?
Schermafbeelding/screenshot mag ook.

Topicstarter
Elfutre
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2015, 10:01
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Problemen Spotite

#8

Bericht door Elfutre »

Console gestart, echter de opbouw is anders dan die van jou: het item Console berichten komt bij mij niet voor.
Na alle berichten komt er bij mij gelijk het verhaal over Diagnose.
Zou het mogelijk zijn om een keer met Teamviewer op mijn Mac te kijken?

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Problemen Spotite

#9

Bericht door Ypsos »

Elfutre schreef:Console gestart, echter de opbouw is anders dan die van jou: het item Console berichten komt bij mij niet voor.
Na alle berichten komt er bij mij gelijk het verhaal over Diagnose.
Het screenshot is gemaakt met een oudere versie van MAC OS X, je kunt het proberen d.m.v. SpotLite in te voeren in het zoekvak van Console.app

voorbeeld fouten Console/SpotLite (mda Harrie77):

Afbeelding
Elfutre schreef:Zou het mogelijk zijn om een keer met Teamviewer op mijn Mac te kijken?
Helpen via TeamViewer is tegen het beleid/policy van spot-net.nl, vragen kunnen alleen beantwoord worden via het forum.

Topicstarter
Elfutre
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 feb 2015, 10:01
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: KPN

Re: Problemen Spotite

#10

Bericht door Elfutre »

Ipsos, hoe kan ik de inhoud van de console berichten laten zien aan je? Ik weet niet goed hoe ik e.e.a. moet kopiëren en op dit forum kan plaatsen. Sommige regels zijn heel lang, levert dat nog problemen op?

-- [bericht automatisch samengevoegd - 19 feb 2015, 14:13] --

Sorry Ypsos voor de verkeerde naam
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer