Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Topic about download Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers

Oude of gesloten topics van spot-net.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Gebruikersavatar

Topicstarter
Downloads Robot
Downloads Bot
Downloads Bot
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:23
Reputation: 0

Topic about download Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers

#1

Bericht door Downloads Robot »

Name: Spotnet Backup incl. Spotnet gebruikers ID
Author: Ypsos
Description: Spotnet Backup v1.1

Functies:
  • Spotnet gebruikers ID opslaan
    Dit Is bedoeld om een backup te maken van het unieke Spotnet gebruikers ID en deze weer te gebruiken na het opnieuw installeren van Windows en Spotnet (Spotnet gebruikers ID terugzetten), hierdoor blijft de gebruiker herkenbaar (hetzelfde Spotnet gebruikers ID).
  • Spotnet gebruikers ID terugzetten
  • Backup maken van Spotnet instellingen en database
  • Terugzetten van Spotnet instellingen en database

    Afbeelding


    Overige functies: (voorheen de addon Spotnet folders)
    • Open Spotnet backup map
    • Open Spotnet data map
    • Open Spotnet 'user config' map & v2.0 map (Spotnet v2.0.X)
    • Open Spotnet 'Program Files' map (Spotnet v1.8.X)
    • Open Spotnet 'Downloadmap'

      Afbeelding
Voorbeeld:
Je hebt een nieuwe computer gekocht of je moet Windows opnieuw installeren.

Oude computer/Windows installatie:
  • Plaats een USB-stick
  • Start Spotnet Backup1.1.exe (uitvoerbaar bestand, hoeft niet geïnstalleerd te worden)
  • Standaard locatie uitvinken, klik op de knop Bladeren… selecteer de USB-stick

    In dit voorbeeld wordt drive: F geselecteerd, de map Spotnet-Backup wordt vanzelf aangemaakt.
    Afbeelding
  • Beveiligingscode voor je Spotnet ID,
    Bedenk een beveiligingscode, 'Spotnet gebruikers ID opslaan' werkt met een 'Strict Security Code Policy'.
    Dat wil zeggen dat de beveiligingscode moet voldoen aan strenge eisen.
    De beveiligingscode voor Spotnet gebruikers ID opslaan is als volgt:
    - De beveiligingscode moet bestaan uit minimaal 8 tekens.
    - De beveiligingscode moet minimaal één Hoofdletter bevatten.
    - De beveiligingscode moet minimaal één kleine letter bevatten.
    - De beveiligingscode moet minimaal één cijfer bevatten.
    - De beveiligingscode moet minimaal één symbool bevatten zoals: !@#$%&(){}[]\/?
    - Niet toegestaan zijn: € en letters met trema's, accenten, aanhalingstekens, enz.


    Wanneer je geen beveiligingscode kunt bedenken, zie Help => Genereer beveiligingscode
    Het onderstaande scherm verschijnt:
    Afbeelding
    Klik op de knop Genereer beveiligingscode, klik daarna op de knop Bevestig beveiligingscode.
    Schrijf deze op papier en bewaar deze op een veilige plaats, zonder de beveiligingscode heeft de backup van je Spotnet gebruikers ID geen enkele waarde, herstellen van je Spotnet gebruikers ID is dan onmogelijk.
  • Klik op de knop: Spotnet gebruikers ID opslaan
    Je Spotnet gebruikers ID wordt opgeslagen als SNkey11.xml in de map F:\Spotnet-Backup
  • Klik op de knop: Backup maken, Spotnet database, instellingen, filters enz. worden in dit voorbeeld gekopieerd naar F:\Spotnet-Backup\Spotnet
Nieuwe computer/Windows installatie:
  • Installeer op de nieuwe Windows-installatie/computer Spotnet (Spotnet nog niet starten)
  • Plaats de USB-stick
  • Start Spotnet Backup1.1.exe
  • Standaard locatie uitvinken, klik op de knop Bladeren… selecteer de USB-stick (in dit voorbeeld wordt drive: F geselecteerd)
  • Beveiligingscode voor je Spotnet ID, vul beveiligingscode in (de code die je eerder bedacht hebt)
  • Klik op de knop: Spotnet gebruikers ID terugzetten
  • Klik op de knop: Backup terugzetten
  • Start Spotnet
Klaar, al je instellingen zijn behouden, incl. je (whitelisted) Spotnet gebruikers ID!

Overzicht sneltoetsen:
    • Ctrl+O = Bladeren... (kies eigen backup locatie)
    • Ctrl+D = Instellingen eigen backup locatie wissen
    • Ctrl+I = Help => Wat is dit
    • Ctrl+G = Help => Genereer beveiligingscode
    • Ctrl+H = Help => Support (Spotnet forum)

TIP:
Ook als je geen plannen hebt om een nieuwe computer te kopen of Windows/Spotnet opnieuw te installeren, maak in ieder geval een kopie van je Spotnet gebruikers ID, en bewaar SNkey11.xml op bijvoorbeeld een USB-stick. Hiermee kun je ten aller tijden je (whitelisted) Spotnet gebruikers ID herstellen ongeacht welke Windows versie je draait, mits je de beveiligingscode goed onthoudt/ bewaard!

Opmerking Spotnet gebruikers ID Opslaan/terugzetten:
Alleen SNkey11.xml kan gebruikt worden i.c.m. Spotnet Backup v1.1 voor het herstellen van je Spotnet gebruikers ID!

Heb je al eerder een backup gemaakt met Spotnet Backup v1.0e dan zul je deze versie ook moeten gebruiken voor het herstellen van je Spotnet gebruikers ID, Spotnet Backup v1.1 is niet compatible met
SNkey.xml
Je kunt natuurlijk eerst je Spotnet gebruikers ID herstellen met Spotnet Backup v1.0e en vervolgens opnieuw een backup maken met Spotnet Backup v1.1

Changelog:
## v1.1 - 28-07-2015
### Toegevoegd
- Spotnet backup map selecteerbaar gemaakt
- Random beveiligingscode generator
- Sneltoetsen

### Veranderd
- Beveiligingscode - 'Strict Security Code Policy'
- Encrypt/decrypt sleutel bevindt zich niet meer in de code



Spotnet Backup1.1.exe
Bestandsgrootte: 775 kB (794.112 bytes)
MD5: 895bd1e29fd6ce51724bdc11aafb08ce
Antivirusscan
virustotal.com

Spotnet V2 gebruikers, let op !
Als u het ID van een backup terugzet, maar een keer Spotnet V2.0.0.155 of hoger gebruikt heeft, dan heeft Spotnet V2 al een backup gemaakt van uw ID en zal deze terugzetten zo gauw Spotnet V2 opgestart wordt. Daarbij wordt het ID dat u met Spotnet Backup terug heeft gezet overschreven.

Spotnet V2 (vanaf versie 2.0.0.155) houdt zijn eigen backup van het ID er op na.



Met dank aan:
mesa57 en Ypsos

File release: 1.1
External: download/file.php?id=586

Het Spotnet Team is niet verantwoordelijk noch nodig om ondersteuning te geven voor deze addon. Door het installeren van deze addon, erkent u dat het Spotnet Team niet in staat is om ondersteuning te bieden.

View Download: http://spot-net.nl/forums/downloads.php ... &df_id=104
Laatst gewijzigd door Downloads Robot op 31 jan 2016, 11:48, 25 keer totaal gewijzigd.
Reden: The informations were updated
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



slider
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2011, 12:59
Reputation: 0

Re: Onderwerp over de download Spotnet folders

#2

Bericht door slider »

bedankt ben er blij mee

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Topic about download Spotnet Backup incl. Spotnet gebrui

#3

Bericht door Ypsos »

Ik ook :D
Gebruikersavatar

Guillaumpie
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mar 2011, 10:35
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo
Locatie: hiero
Leeftijd: 85
Contacteer:

Re: Topic about download Spotnet Backup incl. Spotnet gebrui

#4

Bericht door Guillaumpie »

:thanks: Ik ook. Ik neem aan dat dit een eerste opzet is? Zo ja, dan is het misschien een idee om de opslag plaats van de backup aan de gebruiker over te laten? Uiteraard wel een usb stick,externe schijf o.i.d. Eerst op het bureaublad plaatsen en daarna verplaatsen zou dan overbodig zijn.
Om het ID op te slaan moest ik ESET, tijdelijk, uitschakelen. Maar dat is gelukkig, eenmalig.
Toevallig heb ik, net voor dit mooie prog. mijn OS opnieuw geïnstalleerd. Ik kreeg bij mijn volgende spot direct een reactie of ik het wel was, ik had een ander ID. Nu een vraagje, is het mogelijk om mijn vorige ID terug te krijgen? Alvast bedankt voor een antwoord,
Guillaume
Blijf zolang mogelijk jong dan wordt je kort oud!
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Topic about download Spotnet Backup incl. Spotnet gebrui

#5

Bericht door mesa57 »

Als je geen backup hebt gemaakt kun je je vorige ID helaas niet terugkrijgen. Jammer, net te laat :(
Gebruikersavatar

Guillaumpie
Berichten: 70
Lid geworden op: 10 mar 2011, 10:35
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: Ziggo
Locatie: hiero
Leeftijd: 85
Contacteer:

Re: Topic about download Spotnet Backup incl. Spotnet gebrui

#6

Bericht door Guillaumpie »

Daar was ik al bang voor, bedankt voor je reactie
Blijf zolang mogelijk jong dan wordt je kort oud!

TifKag
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 feb 2011, 13:34
Reputation: 0

Re: Topic about download Spotnet Backup incl. Spotnet gebrui

#7

Bericht door TifKag »

Ik doe alles zoals in de beschrijving staat, maar krijg de melding "Spotnet key not found", bij het aanklikken van Spotnet gebruikers-ID opslaan.

Spotnet 1.8.4.3 + Spotnet IL.

Ook na het de-installeren van Spotnet-IL lukt het niet
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Topic about download Spotnet Backup incl. Spotnet gebrui

#8

Bericht door mesa57 »

Als je nog nooit een reactie geplaatst hebt of een spot gespot hebt, dan heb je geen ID.

TifKag
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 feb 2011, 13:34
Reputation: 0

Re: Topic about download Spotnet Backup incl. Spotnet gebrui

#9

Bericht door TifKag »

Yep, dat was het dus, ik had net een schone backup teruggezet.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Topic about download Spotnet Backup incl. Spotnet gebrui

#10

Bericht door Ypsos »

Guillaumpie schreef::thanks: Ik ook. Ik neem aan dat dit een eerste opzet is? Zo ja, dan is het misschien een idee om de opslag plaats van de backup aan de gebruiker over te laten? Uiteraard wel een usb stick,externe schijf o.i.d. Eerst op het bureaublad plaatsen en daarna verplaatsen zou dan overbodig zijn.
Deze optie is nu in Spotnet Backup v1.1 verwerkt.
Guillaumpie schreef:Om het ID op te slaan moest ik ESET, tijdelijk, uitschakelen. Maar dat is gelukkig, eenmalig.
Naar aanleiding van overspannen virusscanners (false/positive meldingen) hebben we een nieuwe versie van Spotnet Backup uitgebracht, i.p.v. een viercijferige code een beveiligingscode van minimaal 8 karakters / minimaal 1 hoofd/kleine-letter / cijfers en speciaal teken. De beveiligingscode is basis voor de encrypt/decrypt sleutel en bevindt zich niet meer in de code.

Alleen even je ID opnieuw backuppen met Spotnet backup v1.1, de nieuwe versie is niet compatibel met SNkey.xml, alleen SNkey11.xml kan gebruikt worden i.c.m. Spotnet Backup v1.1 voor het herstellen van je ID.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer