Pagina 1 van 1

Microsoft Net Framework?

Geplaatst: 12 mar 2017, 20:16
door KellyMans2592
Hallo mensen,

Mijn problemen met Spotnet en dergelijke programma's, daar dacht ik van, dat het nog kon liggen aan Microsoft Net Framework.
Net allerlei dingen daarover uitgevoerd, maar alsnog geeft hij aan dat Net Framework gewoon geïnstalleerd is onder de nieuwste versie.
En alsnog gaat ook IOBIT Driver Booster programma, aangeven dat ik in mijn laptop netwerk problemen heb.
De melding 952 voor Spotnet en Grabit en etc, geven het ook op die manier weer, of geven dan andere errors en dergelijke aan.
Zit dus nu met mijn handen in het haar, want ik begrijp er helemaal niets van.
Begrijp nu nog maar 1 ding, ligt het aan Windows 10?.
Want dat begin ik dan nu wel te denken.
Ik doe niets raars met mijn laptop, en gebruik hem voor serie kijken, muziek enz, dus helemaal niks raars, en alle programma's die ik heb gekozen, runt hij verder rest ook prima, niks geen problemen op wat ik hierboven beschrijf na, ook IOBIT Advanced System Care draait gewoon normaal.
Verder start hij hartstikke goed op enz, sinds IOBIT, ook sinds IOBIT geen gezeik meer met mijn AMD gedoe, ook daar gezeik mee gehad, Laptop startte daardoor rete langzaam op, maar ook die problemen zijn bekend, die domme suite programma, verpest bij mensen de laptop namelijk blijkbaar.
Ik weet nu ook niet zo goed meer wat ik hiermee nog mee aan moet dan?.
Want werd zelfs al boos op de providers voor Spotnet, maar ja blijkt in mijn laptop te zitten ofzo? snap het gewoon niet.

Met vriendelijke groet,
Kelly Mans

Re: Microsoft Net Framework?

Geplaatst: 12 mar 2017, 21:01
door mesa57
Kijk eens naar je virus scanner. Kapersky blokkeert de poorten naar usenet servers.

Re: Microsoft Net Framework?

Geplaatst: 12 mar 2017, 21:08
door Ypsos
:roll:
Eum niet echt duidelijk je verhaal, na wat filteren lijkt het een firewall probleem, Grabit werkt namelijk ook niet (heeft geen .NET 4 nodig).

zie voorbeelden Spotnet en firewalls
Aanvullende informatie: Kaspersky

Niet de oplossing?
Dan zul je even wat meer Spotnet specifieke gegevens door moeten geven.
Met Spotnet Classic v1.9.x.x wordt SST meegeleverd.

Ga naar het Startmenu / Spotnet / Spotnet Classic Support Toolkit
(of zoek naar Spotnet Classic-SST.exe , deze is meegeleverd met versie 1.9.x.x)
  • Start Spotnet Classic Support Toolkit
    Afbeelding
  • Klik op de knop "Kopieer server info naar klembord" (inclusief systeem info)
  • Plak de informatie in een volgend bericht
Verders kun je ook nog kijken in het Help file van Spotnet Classic

Spotnet / Help / Help - FAQ

Re: Microsoft Net Framework?

Geplaatst: 12 mar 2017, 21:58
door KellyMans2592
Ypsos
Ik zie dan dit:
OS: Windows 10 Home (v10.0.14393) | X64 | | Nederlands
Windows directory: C:\WINDOWS
Processor: AMD E1-2500 APU with Radeon(TM) HD Graphics
Geïnstalleerd geheugen (RAM): 3 GB
Microsoft Net Framework 4 v4.6.01586
Anti-Virus/Firewall: - Uitgeschakeld
C:\WINDOWS\System32\ieframe.dll v11.0.14393.576
ieframe.dll gemaakt op: 16-12-2016 21:46 | gewijzigd: 09-12-2016 10:23
C:\Program Files (x86)\Spotnet\Spotnet.exe v1.9.0.3 | SABnzbd.exe v1.2.0
Spoiler: show

Code: Selecteer alles

<Spotnet>
<Server Type = "Headers" Server = "reader.snelnl.com" Username = "***" Password = "***" Port = "563" SSL = "1" Connections = "2" />
<Server Type = "Downloads" Server = "reader.snelnl.com" Username = "***" Password = "***" Port = "563" SSL = "1" Connections = "2" />
<Server Type = "Uploads" Server = "reader.snelnl.com" Username = "***" Password = "***" Port = "563" SSL = "1" Connections = "1" />
</Spotnet>
Generated by Spotnet Classic SST v1.0

Re: Microsoft Net Framework?

Geplaatst: 12 mar 2017, 23:42
door Ypsos
op zich ziet het er goed uit
Anti-Virus/Firewall: is niet helemaal duidelijk

Je profiel is verwarrend, daar staat Sunnyusenet.
in het servers.xml is reader.snelnl.com ingevuld, klopt dit is https://www.snelnl.com/nl je usenet provider?

Als Sunny Usenet de provider is waar je een abonnement hebt afgesloten verander dan de provider gegevens.
Ga naar Spotnet / Bewerken / Provider: Sunny Usenet invullen met de daar bijhorende inlog gegevens.

voorbeeld Sunny Usenet:
Afbeelding

--------------------------------------------------------------------

Je gebruikt (toch) snelnl.com als provider?
Wat je nog kunt proberen, ga naar Spotnet / Bewerken / Provider
Verander bij Download server Poort nr. naar 119

voorbeeld provider venster
Afbeelding

of experimenteer eens met diverse snelnl.com servers
news.snelnl.com (poort 119)
reader.snelnl.com (poort 119)
ssl-news2.snelnl.com (poort 563)
ssl-news.snelnl.com (poort 563)


en als laatste als bovenstaande oplossingen niet werken
kijk nog eens onder Spotnet / Help / Help -> FAQ:
903 - An attempt was made to access a socket in a way forbidden by its access permissions
Afbeelding

en zie eventueel (FAQ 7 onderop)

netsh winsock reset na een herstart niet de oplossing?
Probeer FixWin Utility