Pagina 1 van 1

Mijn SSL werkt niet meer goed

Geplaatst: 15 nov 2020, 14:45
door Guillaumpie
Mijn Provider is Ziggo,
upload programma is yEncBinPoster
usenet server Eweka.
Sinds vrijdag (7-11-2020) heb ik geen (upload) SSL meer. Ik wilde iets gaan posten en ik zag iets vreemds, wat......
Ik gebruik 12 draadjes, Als ik op de start druk dan gaan deze 12 draadjes, normaal meestal gelijktijdig, uploaden. Echter nu kreeg ik
een foutmelding (10053) Na +/- 30 sec. startte er 1 draadje op en steeds met enkele tussenpozen kwam er een
draadje bij. Het leek erop of de server overbelast was. Gelukkig verliep deze upload goed.

De dag erna wilde ik weer iets uploaden echter nu startte er geen enkel draadje meer op.
Van alles geprobeerd Windows defender (Firewall) uitgezet, Avast uitgezet. Zelfs een update van Stunnel, stunnel-5.56-win64-installer, geïnstalleerd
en geconfigureerd uiteraard. Niets hielp. Eweka hierover ingelicht
Inmiddels antwoordt van Eweka ontvangen dat mijn verbindingen OK zijn. Maar zonder advies wat er fout kan gaan bij mij.
Wie heeft er suggesties om dit op te lossen?
Zonder SSL posten op poort 119 en met een ww + VPN is dat veilig? Geen idee.

Inmiddels alweer enkele post programma's geïnstalleerd en getest zoals ngpost en JBinup.
Ook deze geven fouten bij opstarten van de upload.
Zo komen er van mijn kant hier geen downloads meer.
Weer maar eens opnieuw begonnen weer met Camel systeem. Toen na een upload poging de Stunnel log bekeken en zag dat daar IP adressen werden geblokt.
Zie hier enkele regels hieruit:
2020.11.13 11:34:29 LOG5[10320:600]: NNTP connected remote server from 127.0.0.1:59598
2020.11.13 11:34:29 LOG3[10320:7680]: SSL_connect: Peer suddenly disconnected
2020.11.13 11:34:29 LOG5[10320:7680]: Connection reset: 0 bytes sent to SSL, 0 bytes sent to socket
2020.11.13 11:34:29 LOG5[10320:6780]: NNTP accepted connection from 127.0.0.1:59600
2020.11.13 11:34:29 LOG5[10320:6780]: connect_blocking: connected 81.171.92.233:563
2020.11.13 11:34:29 LOG5[10320:6780]: NNTP connected remote server from 127.0.0.1:59601
2020.11.13 11:34:29 LOG3[10320:13520]: SSL_connect: Peer suddenly disconnected
2020.11.13 11:34:29 LOG5[10320:13520]: Connection reset: 0 bytes sent to SSL, 0 bytes sent to socket
2020.11.13 11:34:29 LOG3[10320:16876]: SSL_connect: Peer suddenly disconnected
2020.11.13 11:34:29 LOG5[10320:16876]: Connection reset: 0 bytes sent to SSL, 0 bytes sent to socket
2020.11.13 11:34:29 LOG3[10320:6032]: SSL_connect: Peer suddenly disconnected
2020.11.13 11:34:29 LOG5[10320:6032]: Connection reset: 0 bytes sent to SSL, 0 bytes sent to socket
2020.11.13 11:34:29 LOG3[10320:9772]: SSL_connect: Peer suddenly disconnected

Mij zegt dit niets over waarom en hoe ik dit oplossen kan. Iemand een idee???
Ip adres is van Eweka.