Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Gegevens provider achterhalen ivm nieuwe pc

Al je vragen over modem/router instellingen, bekabeling, usersettings, mail instellingen, modem activatie procedures enz enz, kan je hier stellen.

Moderator: Moderator Team


Topicstarter
Amnies
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:27
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: caiway
Gender:

Gegevens provider achterhalen ivm nieuwe pc

#1

Bericht door Amnies »

Ik heb vandaag een nieuwe PC gekocht, omdat oude gecrasht was (na 8 jaar). Moet dus ook spotnet opnieuw installeren. Nu vraagt hij naar provider gegevens. Die ik niet meer weet. Provider is Eweka, poort weet ik en verbindingen ook. Maar hoe kan ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord achterhalen. Het is iig niet de gegevens waarmee ik inlog in Eweka. Wie kan mij verder helpen ??
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



SynologyDude
Berichten: 125
Lid geworden op: 03 nov 2016, 16:07
Reputation: -1
Usenet: Eweka
Internet: ziggo
Locatie: Usenet
Contacteer:

Re: Gegevens provider achterhalen ivm nieuwe pc

#2

Bericht door SynologyDude »

zie
https://www.eweka.nl/myeweka/?p=reset

gebruikers naam is ergens in je email te vinden.

Het zijn wel de inlog gegevens voor eweka.
Usenet leeg zuigen! Gewoon omdat het kan! Synology Handleidingen en download SpotWeb en Auto-Sub voor Synology
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Gegevens provider achterhalen ivm nieuwe pc

#3

Bericht door mesa57 »

Je kunt ook de servers.xml van je oude spotnet installatie kopieeren naar je nieuwe PC.
Als je de eweka .dbs en .dbc ook kopieert, dan hoef je de spots niet opnieuw te laden en behoud je je ID.

Topicstarter
Amnies
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:27
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: caiway
Gender:

Re: Gegevens provider achterhalen ivm nieuwe pc

#4

Bericht door Amnies »

Dank je wel voor je antwoord. Van oude spotnet kopieren kan niet want oude PC is gecrasht en inmiddels weg. Er wordt aangegeven dat ik bij provider melding bij spotnet, in kan loggen met de gegevens waarmee ik inlog bij Eweka. Dit heb ik gedaan maar dan is de melding 'gebruikersnaam en/of wachtwoord zijn onbekend'. Poort en aantal verbindingen weet ik ook. Maar upload en downloadcenter zegt mij niets en laat ik staan. Kan het daar aan liggen. Baal er zo van dat ik het niet ergens heb opgeschreven. Kom geen stap verder :( en aan caiway heb ik ook niets.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Gegevens provider achterhalen ivm nieuwe pc

#5

Bericht door mesa57 »

Upload en download server worden in eerste instantie niet gebruikt.
Als je het email adres nog weet, dan kun je een nieuw paswoord aanvragen bij Eweka.
Zie de link die Synologydude geplaatst heeft.
Het server adres van de header server zou je bij mijn eweka moeten kunnen terugvinden.

Topicstarter
Amnies
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:27
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: caiway
Gender:

Re: Gegevens provider achterhalen ivm nieuwe pc

#6

Bericht door Amnies »

Nou, na tijdje rust weer even geprutst. Spotnet en Newsleecher geinstalleerd. Gegevens ingevoerd. krijg nu een 502 melding dat de header server niet klopt als ik de naam invoer die Eweka in de mail heeft gezet (news.eweka.nl). Als ik laat staan wat er staan dan krijg ik een 'gewone' 502 melding. Heb hier op gegoogled, maar zie zoveel informatie dat ik het niet meer weet. Deze alleenstaande moeder is even de weg kwijt :( Te veel technische informatie en te weinig simpele stappenplan zonder technische termen.
Gebruikersavatar

mesa57
Moderator Team Lid
Berichten: 1800
Lid geworden op: 13 feb 2011, 19:03
Topics answered: 2
Reputation: 15

Re: Gegevens provider achterhalen ivm nieuwe pc

#7

Bericht door mesa57 »

Blijft koffiedik kijken zo. Je mag me de Eweka aanmeld gegevens per PM sturen, dan zal ik testen of ze goed werken.

Eweka FAQ over 502 fout :

Error 502 (Access denied to your node)
Waarschijnlijk kunt u geen verbinding krijgen, omdat de aanmeldgegevens foutief zijn ingegeven in uw news client.

De meest gemaakte fout is met het wachtwoord. Het wachtwoord kunt u het beste even met de hand intoetsen, omdat met kopieren/plakken ongewild vaak onzichtbare tekens en spaties meegekopieerd worden. Gebruik geen spaties en pas op met hoofdletters, het wachtwoord is hoofdlettergevoelig.

Wanneer uw account niet-actief is geweest, krijgt u na een nieuwe betaling een ander serveradres. Heeft u dit al gewijzigd bij de server- instellingen in uw news client? U kunt uw accountgegevens nakijken in Mijn Eweka.

U mag per account maximaal 8 verbindingen maken met Eweka. Controleer of er niet meer verbindingen zijn ingesteld in uw news client.

Staan er nog voldoende credits op uw account? U kunt dit inzien in Mijn Eweka.

Soms kan het helpen de news client na een configuratiewijziging even te sluiten en opnieuw te starten.

Topicstarter
Amnies
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:27
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: caiway
Gender:

Re: Gegevens provider achterhalen ivm nieuwe pc

#8

Bericht door Amnies »

Je bedoelt dat je met mijn gegevens in wil loggen in Eweka (mijn Eweka). Net gedaan en dat werkt gewoon goed. Als je iets anders bedoeld dan hoor ik dat graag. En met deze inloggegevens zou ik in moeten kunnen loggen bij Spotnet (gegevens van mijn Eweka). Toch ? Zag hele uitleggen over dat ik dan ergens bij servernamen iets moet veranderen een scherm op de achtergrond. Maar dat snapte ik niet. Sorry als ik niet helemaal duidelijk ben.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Gegevens provider achterhalen ivm nieuwe pc

#9

Bericht door Ypsos »

Amnies,

news.eweka.nl is niet correct

Hou het simpel
Ik ga er vanuit dat je Spotnet Classic v1.9.0.4 gebruikt (daarop is de uitleg gebaseerd).
  • Start Spotnet
  • Ga naar Bewerken >> Provider
  • Kies Eweka (SSL) (Header server, Download server & Upload server zijn gelijk goed ingevuld)
    Afbeelding
  • Vul gebruikersnaam + wachtwoord in (zelfde als mijn Eweka) & het aantal verbindingen invullen
    Let op met copy & paste dat je geen spaties mee kopieert, beter even het wachtwoord op de hand intypen
  • Klik daarna op Verbinden

Topicstarter
Amnies
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:27
Reputation: 0
Usenet: Eweka
Internet: caiway
Gender:

Re: Gegevens provider achterhalen ivm nieuwe pc

#10

Bericht door Amnies »

Helaas :(
header server connection fout. Header server 502 authentication failed (502). Daarom dacht ik dat het probleem bij de header server ligt. En waarom geeft Eweka dan een andere servernaam door in de mail ? (het wachtwoord van de mail heb ik gewijzigd naar een makkelijkere. Daarmee log ik in op mijneweka en gebruik ik ook voor spotnet).

Accountgegevens
Gebruikersnaam XX
Wachtwoord XXX
Server news.eweka.nl
Poort 119
Geldig tot -
Connecties 8
image
image Informatie
Let op: Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig en de server kan gewijzigd zijn en moet worden aangepast in de instellingen van uw newsclient.
Voor meer informatie over uw account of betaling gaat u naar Mijn Eweka.
image
image Support
Voor support verwijzen wij u naar de support pagina op onze website.

Eweka is bereikbaar van maandag t/m donderdag van 09:30 tot 13:00 uur en van 13:30 tot 17:00 uur.
Vrijdags van 10:30 tot 13:00 uur en van 13:30 tot 17:00 uur.


Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
Laatst gewijzigd door Amnies op 19 aug 2017, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer