Er mogen op dit forum GEEN verzoekjes of requests gevraagd worden, dit staat ook in de regels die je accepteert bij het registreren op dit forum, hiervoor krijg je direct een permanente ban.

Spotter ID niet op whitelist?

Stel hier je vragen of discussiëer over Spotnet.

Moderators: Supporters, Moderator Team

Forumregels
LEES: Forum Regels!

Topicstarter
bku
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2016, 09:36
Reputation: 0
Usenet: usenet pro
Internet: HX

Spotter ID niet op whitelist?

#1

Bericht door bku »

Ik heb Spotnet opnieuw geinstalleerd op een andere PC en ben hiermee gaan posten onder mijn oude afzender naam.
Nu maakt Spotnet een nieuwe Spotter ID aan, waardoor mijn posts zwart en onaangevinkt blijven, in plaats van groen en whitelisted.
Hoe krijg ik de nieuwe Spotter ID op de whitelist?

Gr.
BKu
Neem je online privacy serieus en gebruik een VPN verbinding!

Met een VPN verbinding van IPVanish wordt uw gehele internet verbinding versleuteld

U kunt dus veilig browsen, Torrents downloaden, Usenet downloaden en onderling versleutelde verbindingen opzetten.



Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Spotter ID niet op whitelist?

#2

Bericht door Ypsos »

bku schreef: 27 nov 2020, 09:33 k heb Spotnet opnieuw geinstalleerd op een andere PC en ben hiermee gaan posten onder mijn oude afzender naam.
Verwijder je database op je "andere PC" en kopieer je database en (whitelisted) Spotter ID van je "oude PC" naar je nieuwe PC .
Tooltje hiervoor Spotnet Backup v1.1

hoe en wat zie dit bericht:
viewtopic.php?p=67586#p67586\
bku schreef:en ben hiermee gaan posten onder mijn oude afzender naam
een afzender naam is niet uniek, "iedereen" zou die kunnen gebruiken.
Je Spotter ID is uniek!

Topicstarter
bku
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2016, 09:36
Reputation: 0
Usenet: usenet pro
Internet: HX

Re: Spotter ID niet op whitelist?

#3

Bericht door bku »

Bedankt voor het antwoord.
Jammer genoeg lukt de optie die in de posts staat niet bij mij, want ik heb Spotnet niet meer op de c schijf geinstalleerd. Het programmaatje wat de ID moet copieren gaat uit van een standaard installatie en je kunt jammer genoeg niet aangeven dat Spotnet op een andere schijf staat.
Dan maar wachten of mijn nieuwe ID weer op de whitelist komt.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Spotter ID niet op whitelist?

#4

Bericht door Ypsos »

bku schreef: 28 nov 2020, 13:56want ik heb Spotnet niet meer op de c schijf geinstalleerd.
Maakt niet uit, het gaat om de database in jouw geval newsreader.usenet.pro.dbs & newsreader.usenet.pro.dbc
die staan in de verborgen folder >> C:\ProgramData\Spotnet (Spotnet v1.8.x.x , v1.9.x.x & v2.x.x) tenzij je Spotnet Classic portable draait (maakt het nog makkelijker).
bku schreef:Het programmaatje wat de ID moet copieren gaat uit van een standaard installatie
Dan heb je het bericht niet goed gelezen, "Het programmaatje" heeft 2 buttons nl:
  • Spotnet gebruikers ID opslaan
  • Backup maken van Spotnet instellingen en database
Al draai je Spotnet vanaf F:\Spotnet
je Spotnet ID wordt encrypted opgeslagen in de Machine Keys folder
hiervoor is de functie Spotnet gebruikers ID opslaan

geen idee of je Spotnet Classic of v2 draait
zie onderop van dit bericht: viewtopic.php?f=128&t=8219
schreef: 08 feb 2017, 12:35 Spotnet V2 gebruikers, let op !
Als u het ID van een backup terugzet, maar een keer Spotnet V2.0.0.155 of hoger gebruikt heeft, dan heeft Spotnet V2 al een backup gemaakt van uw ID en zal deze terugzetten zo gauw Spotnet V2 opgestart wordt. Daarbij wordt het ID dat u met Spotnet Backup terug heeft gezet overschreven.


Spotnet V2 (vanaf versie 2.0.0.155) houdt zijn eigen backup van het ID er op na.
en deze reactie:
mesa57 schreef: 12 feb 2017, 13:07 De laatste opmerking over spotnet v2 geldt ook voor spotnet 1.9.x.x

Topicstarter
bku
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mar 2016, 09:36
Reputation: 0
Usenet: usenet pro
Internet: HX

Re: Spotter ID niet op whitelist?

#5

Bericht door bku »

Ik werk met Spotnet 1.9.0.5., maar niet in de standaard installatie. Het spotnet programma en database staat hier op de D: schijf, en niet standaard op de C: schijf.
Het opslaan van de ID vanuit de oude PC is niet het probleem, dat lukt zo te zien wel. Het benodigde filetje wordt keurig gemaakt en op een USB stick geschreven.
Ik plaats dan het progje incl ID file in de Spotnet map, Klik op "Spotnet gebruikers ID terug zetten".
Krijg dan een melding dat de Key is geimporteerd naar de User store (waar dat dan ook mag zijn).
Hoera denk je dan, gelukt.
Als ik dan Spotnet weer opstart na een restart van de PC, is de ID nog steeds hetzelfde.
Ik heb niet de oude database gecopieerd, want dat hoeft van mij niet, dus misschien zit hier het probleem.

Ypsos
Moderator Team Lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 28 feb 2011, 08:06
Topics answered: 9
Reputation: 13

Re: Spotter ID niet op whitelist?

#6

Bericht door Ypsos »

bku schreef: 29 nov 2020, 10:25 Ik heb niet de oude database gecopieerd, want dat hoeft van mij niet, dus misschien zit hier het probleem.
Yep, goeie analyse :goed:
In je "oude database" zit o.a. Spotnet ID (i.c.m. Machine Keys folder/ User store ...).
bku schreef:Hoera denk je dan, gelukt.
Als ik dan Spotnet weer opstart na een restart van de PC, is de ID nog steeds hetzelfde.
precies hieronder omschreven
Ypsos schreef: 28 nov 2020, 17:29 geen idee of je Spotnet Classic of v2 draait
zie onderop van dit bericht: viewtopic.php?f=128&t=8219
schreef: 08 feb 2017, 12:35 Spotnet V2 gebruikers, let op !
Als u het ID van een backup terugzet, maar een keer Spotnet V2.0.0.155 of hoger gebruikt heeft, dan heeft Spotnet V2 al een backup gemaakt van uw ID en zal deze terugzetten zo gauw Spotnet V2 opgestart wordt. Daarbij wordt het ID dat u met Spotnet Backup terug heeft gezet overschreven.


Spotnet V2 (vanaf versie 2.0.0.155) houdt zijn eigen backup van het ID er op na.
en deze reactie:
mesa57 schreef: 12 feb 2017, 13:07 De laatste opmerking over spotnet v2 geldt ook voor spotnet 1.9.x.x
bku schreef:Het spotnet programma en database staat hier op de D: schijf
Dan kopieer je gewoon alles over naar "de andere" PC.
deze optie dus
Ypsos schreef: 28 nov 2020, 17:29 tenzij je Spotnet Classic portable draait (maakt het nog makkelijker).
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp
Spot-net.nl Forums : Disclaimer